Mye å hente ved å bytte skjermkort?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Mye å hente ved å bytte skjermkort?

Vet ikke om dette er rette forumet, for det er ikke htpc dette her, men en vanlig pc som jeg spiller av film fra.

Jeg bruker hdmi fra skjermkort til tv og prosjektor. Men jeg får ikke fullt like bra bilde som fra standalone dvd spilleren. Da lurer jeg på hvor flaskehalsen i pc'n min er hen. Er det skjermkortet, programvaren, eller kanskje det bare er noen innstillinger som må justeres litt?

Jeg bruker mediaplayer classic med alle nødvendige codecs for å spille av det jeg trenger. Det er hovedsaklig vanlig dvd og .mkv 720p video. Er mediaplayer classic en bra nok spiller egentlig?

Skjermkortet jeg har nå er et gammelt XFX GeForce 7600GS XT. Er det for dårlig? Fortell meg hva jeg må kjøpe!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Definer dårlig bilde. Og hvordan du mener bilde er bedre på en vanlig DVD spiller.

Ofte når folk vil bytte skjermkort eller CPU for å få "bedre" video er det fordi maskinen sliter med å kjøre innholdet i riktig hastighet. At HD video hakker osv. Hvis du mener at bilde ditt er blast, pixelert, komprimeringsstøy osv. Så har det mer med innstillinger og materielle enn hardwaren din.

AKIRA

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bildet er bra det, for all del, jeg har vært fornøyd helt til nå, Men siden jeg nå gikk inn for å sammenlikne, så ser jeg at det blir en anelse dårligere bilde når jeg spiller av fra dataen enn fra den dvd spilleren som nevnt. Det virker ikke like skarpt og friskt, det er vanskelig å forklare. Forskjellen er liten, men nå vet jeg den er der, og da tenker jeg at det er et forbedringspotensial her et sted. Men hvor?
    For det skal vel være mulig å få minst like bra bilde fra datan, eller?

Maskina er bra nok den, med tanke på krefter og alt det der. Fikser HD uten problemer, så det er vel spillern eller skjermkortet som kanskje bør forbedres. Kan aldri tenke meg at det kortet jeg har nå er det optimale, men det vet kanskje noen andre her bedre.

Så det er jo forsåvidt bra som det er nå, men jeg vil har det best mulig. Hva trenger jeg da?

Active Xell sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis dette gjelder standard dvd vil jeg tippe at årsaken er at skjermkortet eller avspillerprogrammet gjøre en dårligere oppskalering enn standalonespilleren. Det trenger ikke være feil (eller svakheter) i hverken skjermkort eller program. Det kan hende du kan få bedre resultat med andre instillinger.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •