Vertikale striper/video ute av synk

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Vertikale striper/video ute av synk

Hei.
    Jeg har en HTPC med Vista installert.
    Jeg har problemer med at jeg noen ganger ser at videoen er ute av synk, det kommer en vertikal stripe på skjermen og det virker som kanskje oppdateringsfrekvensen på skjermen er feil i forhold til på filmen jeg ser på.
    Hvis man prøver å legge merke til feil kan det se ut som det kommer litt lagg noen ganger og disse vertikale stripene kommer da ofte i øvre del av bildet.

Jeg har prøvd å endre oppløsning til 1080p 50hz, 1080p 60hz, 720p 50hz og 720p 60hz, men jeg får likevel denne lille laggen.

Noen som har hatt liknende problem og/eller har en mulig løsning på dette?
    Jeg bruker for øyeblikket Media Player Classic til å spille av filer og har testet både med 720p .mkv filer, 1080p .mkv filer og vanlig lavoppløsnings divx/xvid filmer.

Dette har ikke noe med at PC-en ikke er kjapp nok å gjøre, det virker som det er en slags config-feil eller visningsfeil.

Jeg kjører dette på en Intel Core2Duo 3GHZ PC.
    Feilen oppstår både om jeg kobler Pcen rett i TV-en og gjennom forsterkeren.

Active teoh sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    328
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hvis du har trikset noe med codecs og slikt kan det være det. Men mest sannsynlig vil du bli kvitt dette problemet hvis du endrer grafikkort-innstillingene dine. Sett de til "vertical sync always on", så burde det gå fint.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •