Filmsamling i Vista Media Center

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Filmsamling i Vista Media Center

Har nettopp begynt å rippe DVD-samlingen til harddisk og har noen spørsmål i den sammeheng. Bruker Vista Media Center til avspilling...og ønsker å skaffe så mye og bra info som mulig på filene jeg har rippet...bruker TS-filer per i dag..
    Begynte med å skaffe filminformasjon i VMC gjennom DVDxml.com, var litt tungvint og fikk ikke treff på alle titlene....
    ...så har jeg snust litt på DVD Profiler som i samarbeid med My DVD Settings visstnok skal generere xml-filer...
    I dag fant jeg en tilleggs-applikasjon My movies som virker å være enda mer genial...

Er det noen der ute som har erfaring med hvilken av disse løsningene som funker best (med minst knoting), da PC-kunnskapene er noget begrenset....

Mvh Fattiglusa

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    My Movies er helt super.
    Den har sin egen tjeneste hvor du laster ned DVD info (brukerene bidrar), men du kan også hente fra IMDB.

10 av 10 spør du meg

Active Payen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HVordan er avspillingskvaliteten ved bruk av My Movies?
    Jeg har også kopiert noen DVD filmer til HDD, men er ikke helt fornøyd med avspillingskvaliteten.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mymovies påvirker ikke avspillingskvaliteten, den spiller bare av det som er der (ekte DVD plate, ISO image eller filstruktur).
    Det er rippet som avgjør kvaliteten.
    Jeg ripper mine uten komprimering og ser ikke forskjell i det hele tatt.

DVD Shrink og DVD Decrypter gjør begge en bra jobb.

Newcomer ttm sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fattiglusa
    Har nettopp begynt å rippe DVD-samlingen til harddisk og har noen spørsmål i den sammeheng. Bruker Vista Media Center til avspilling...og ønsker å skaffe så mye og bra info som mulig på filene jeg har rippet...bruker TS-filer per i dag..
    MyMovies + SlySoft's AnyDVD. Ingen over, ingen ved siden. Ripper omtrent det som er, og all film-info, cover osv tilgjengelig fra fjernkontrollen.

Active
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    392
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uten å starte en VMC vs Mediaportal diskusjon:

Alternativt kan du bruke MEDIAPORTAL + Moving Pictures

Newcomer ttm sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av obergeru
    Uten å starte en VMC vs Mediaportal diskusjon:

Alternativt kan du bruke MEDIAPORTAL + Moving Pictures
    Ser interessant ut - har ikke følgt med på MediaPortal på noen år. Har veldig sansen for open-source, men det vil nok ta tid før det er så "streamlined" som WMC som også seiler opp som en plattform veldig mange home automation og multiroom/AV systemer velger å utvikle på.

Det ser heller ikke ut til at MediaPortal kan avspille 1:1 rippede DVDer (VOB) - hvertfall ikke fra min raske gjennomlesing. Jeg har 200 fimer disket opp via MyMovies i dette formatet servet over et 1000MB/s nettverk (fra en Win2003 Server), og det funker helt glimrende. Skal litt til før jeg bytter ut dette...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vil bare tipse om at myMovies nå har kommet for Windows Home Server.

Jeg har akkurat satt opp en homeserver som automatisk ripper dvd'er og BD-disker når jeg legger dem i, henter ned info automatisk, og dette blir tilgjengelig i husets to mediacenter-pc'er uten mer arbeid enn at jeg skrev server-adressen.

Jeg hadde også en backup av en film som var rippet fra dvd tidligere, som jeg bare kopierte inn i samme katalogen som homeserver ripper til, og sannelig kom ikke den også opp.

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oveku
    vil bare tipse om at myMovies nå har kommet for Windows Home Server.

Jeg har akkurat satt opp en homeserver som automatisk ripper dvd'er og BD-disker når jeg legger dem i, henter ned info automatisk, og dette blir tilgjengelig i husets to mediacenter-pc'er uten mer arbeid enn at jeg skrev server-adressen.

Jeg hadde også en backup av en film som var rippet fra dvd tidligere, som jeg bare kopierte inn i samme katalogen som homeserver ripper til, og sannelig kom ikke den også opp.
    Dette høres veldig interessant ut, ripper du filmene til iso filer og kan de streames til 360 & ps3. Har en homeserver gående men tviler på at den klarer on-the-fly reencode hvis det er det som må til. Kan du sette opp en kjapp steg for steg liste for å komme i gang ?

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du bruker Vista mce så kan jo OML være noe , fungerer bra det