Hvordan få sett HD i mediaportal? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 28 av 28
    Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Dette er fra min config. Noen du ikke har? Du kan eventuelt sjekke STB'en og se hvilke frekvenser du mangler.

418000,256QAM,6950000
    482000,256QAM,6950000
    490000,256QAM,6950000
    498000,256QAM,6950000

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svortevik
    Skjermkort er Ati Radeon 3450. Har av en eller annen grunn sett for meg at dette kortet gir bedre bilde enn kortet som er innebygget, uten at jeg har noe som helst grunnlag for mine antakelser.

Jeg kjører xp, og fikk opp bilde, men det hakket like mye som tidligere.
    har samme kort jeg også, det med sort kant kan enkelt ordnes ved å bruke over/underscan funksjonen i skjermkort driveren. Det er klart du vil få hakking i bilde når du kjører 60 Hz. Alle HD kanalene sender i 25Hz.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fjernet litt av hva jeg skrev. Overscan\underscan funksjonen fjernet problemet mitt med sort kant. Nesten litt flau her, trodde jeg hadde testet alt som var av valg. Er ikke i alle oppløsninger jeg kan justere dette selv ser jeg.

Hvilken oppløsning er anbefalt å kjøre på samsung tv? Tv er hdready, og støtter 720p og 1080i.

Nå får jeg satt frekvens til 50 hz ved å velge 720p oppløsning, og til 25hz ved å velge 1080i oppløsning. Problemet er der fortsatt. Det er mer som lagg enn som hakking. Skjer ca hvert 3 sekund at bilde henger litt igjen. Når jeg starter i vista partisjonen min med VMC så flyter bildet helt fint, og det gir meg en utmerket bildekvalitet Å måtte bytte mellom vista og mediaportal, altså restarte maskinen for hver gang jeg skal se HD er helt uaktuelt, så jeg håper jeg klarer å få et av programmene til å virke slik jeg ønsker

Jeg hadde faktisk ingen av de frekvensene du nevner der i min dvbc fil. Har du mulighet til å legge ut hele filen du har med alle frekvensene?

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svortevik
    Fjernet litt av hva jeg skrev. Overscan\underscan funksjonen fjernet problemet mitt med sort kant. Nesten litt flau her, trodde jeg hadde testet alt som var av valg.

Hvilken oppløsning er anbefalt å kjøre på samsung tv? Tv er hdready, og støtter 720p og 1080i.

Jeg sliter jo litt da med å få sett HD så lenge jeg ikke får satt frekvensen til 25. Det som er rart er jo at det ikke hakker når jeg bruker feks dvbviewer.

Jeg hadde faktisk ingen av de frekvensene du nevner der i min dvbc fil. Har du mulighet til å legge ut hele filen du har med alle frekvensene?
    Du kan bare lime dem inn i din config.

Jeg har en 720p plasma og 50hz hjalp veldig på HD-kanalene. Kan jeg få 720p@24/25hz med atis driver eller er det bare for 1080i/p?. Tekst i windows er nesten uleselig i 1920x1080

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser for meg ut som at 720p gir 50hz, mens 1080i gir 25hz.

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det forklarer kanskje hvorfor jeg får artifacts av og til. Da får jeg prøve 1080i og se hvordan det blir.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da dukket det straks opp flere HD kanaler

Nå mangler det bare å bli kvitt lagg under avspilling så blir dette helt perfekt

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg forsøkt med 1080i/24fps, men synes ikke det er noen merkbar forskjell på HD. Jeg har litt problemer med lipsync på opptak av CSI:NY i HD. Skal prøve med reclock og se om det blir noe forbedring.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •