Skjermkort til mediacenter

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Skjermkort til mediacenter

Hei

Har en Acer Aspire E600 AB6S
    Acer Aspire E600 - AB6S

Intel® Pentium 4 650 (3,4GHz,800MHz,2MB L2 Cache)
    1024MB DDR2-RAM, ATI X700 HM 512MB, 10/100/1000 LAN, MCR 9-1

Trenger hjelp til valg av skjermkort til denne, da jeg egentlig ikke har peiling på dette..:-D
    Pc`n brukes som mediacenter i stua til avspilling av hdtv,hddvd,bluray osv.
    Spiller sjelden, men kan jo være greit om kortet takler litt av det å.

Spekulerer litt på disse: Komplett.no
    Sjønner jo at det dyreste kortet er det beste, men er det nødvendig hvis man sjelden spiller de aller nyeste spillene..?:???:

Virker som at 3870 "toxic" er større på papiret?(men det er pcie,mens det andre er pcie 2.0x16..har det noe å si?) Mangler det noe på det i forhold til 4850 "toxic"?

Ett spørsmål til: i pc`n min er det rimelig dårlig strømforsyning(350W), er det mulig å bruke disse kortene alikevell, og heller oppgradere dette siden?

Mvh.
    Bombtrack

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom du har tenkt til å ha PC i stua, ville jeg ha undersøkt hvor mye skjermkortet støyer. Har sett endel innlegg her og på andre forum hvor brukere innsisterer på og ha det "beste" skjermkortet, og kommer tilbake med innlegg på at det støyer noe grusomt (selvfølgelig finnes det mulighet for å bytte vifte).

Sett med mine øyne, er noe av det viktigste med en Stue-PC at den støyer så lite som mulig (men så er ikke jeg interessert i å spiller heller da :-))

Ellers har jeg null peiling på hvilke av disse grafikk-kortene du bør velge, men dette var en bra tråd for meg da jeg kjøpte min HTPC : Guide to Building a HD HTPC - AVS Forum

-L-

Newcomer bear sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sapphire 3470 er vifteløst og kjører Hd-Dvd helt nydelig i 1360x768 på min SonyLCD. Også Vista Media Center se flott ut, sjekk hos MPX.

Active
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HD4550 som ble lansert i går burde være perfekt til ditt formål. PowerColor kommer bl.a. med en variant med hdmi på kortet og passiv kjøling. Strømforbruk skal være max 20w, så strømforsyningen din holder i massevis. Tror ikke noen har disse på lager enda, men det burde ikke ta lang tid.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar!

Kanskje like greit å kjøpe seg ett viftefritt kort da ja..vil jo ha det så stille som mulig:-D

Så litt på dette: Komplett.no - Sapphire Radeon HD 3870 512MB GDDR4, PCI-Express 2.0, "Ultimate Edition"
    Virket jo rimelig bra, men er litt redd for at det mangler noe..
    Hovedsaken er at jeg får de fleste finesser med hdtv/film som jeg trenger.

Men selv om jeg ikke spiller så mye, så har jeg jo f.eks. ett spill(Flatout 2) som jeg ikke får brukt fordi at kortet mitt ikke støtter "shader 3.0", tror jeg det sto...
    Vil også at kortet støtter forskjellig skrivebord på skjermene, men vet ikke hva jeg skal se etter da?

Fikk litt lyst til å avvente litt til dette HD4550 kortet kommer, men koster jo sikkert flesk..:-D

Tar gjerne imot forslag til flere kort dere her inne har erfaring med.

Mvh.
    Bombtrack

Active DIY Mekkern sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker selv et ATI HD2600XT og det har ingen problem med avspilling av blu-ray /mkv filer, regner med dette klarer seg fint på 1080p, da jeg ble anbefalt dette kortet for 3 mnd siden. det er vifteløst og stabilt.Med siste drivere!!Men det skal sies at jeg bruker dette på en HD-Ready PJ og med 1280*720p i tillegg til en flatskjerm på 720p.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Hei.

Jeg hadde en nesten helt likt spekka maskin som deg.

Jeg kjøpte et asus kort fra ps.no ps.no - ASUS VGA-Card Radeon HD3450 256MB PCI-E DVI TV-Out HDTV HDCP HDMI Heatsink Retail + LP bracket.

Det var det billigste kortet jeg fant med hdmi og er vifteløst. Jeg kjører fint 1080p på benq w5000 pj, cpu'en ligger da rundt 10-15%, for 720p ligger cpu på ca 2-3%. Jeg bruker media player classic HomeCinema som støtter det meste av filmformater. Skal du ha med subtitles på filmene dine må du nok investere i kraftigere cpu pga overlay.

PS. De siste driverne fra ati støtter 1080p/24 frames!!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror faktisk jeg går for en av disse: Komplett.no

Ikke enkelt å bestemme seg.. Regner med at disse er helt like, utenom at "ultimate ed." er viftefri og "toxic" er litt raskere(+25MHz/+5GHz, vet ikke om det har mye å si)..?

Noen som har erfaring med disse? Har lest ett sted at dette "toxic" kortet støyer en del, derfor så heller jeg mot det uten vifte istedet.

Active
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    392
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ATI HD4xxx serien har bedre deinterlacing og bedre oppskalering av SD til HD.
    HD4670 har omtrent samme ytelse som HD3870 men bruker halvparten så mye strøm.
    HD4650 finnes med kjøleribbe.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da kom dette i posten: Komplett.no - Sapphire Radeon HD 3870 512MB GDDR4, PCI-Express 2.0, "Ultimate Edition"

Store forandringer, men har ennå problemer med hd filmer på 1080p...
    Filmene hakker, lyden "henger etter"... kan det være strømforsyningen som er for liten denne gangen?? Er bare på 350W..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •