Problemer med MPC, Spdif, Onkyo tx-sr 805

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problemer med MPC, Spdif, Onkyo tx-sr 805

Hei,

Jeg har nå snart googlet meg ihjel så lurte på om noen kunne hjelpe meg =)

Jeg har en Sager np5793 laptop med spdif ut gjennom minijack. Jeg bruker en sånn minijack-2rc for å koble den inn i spdif inngangen på forsterkeren (bruker den ene rc). Problemet mitt er at jeg tror aldri jeg har klart å sende signalene skikkelig gjennom digitalt. DVS når jeg bruker spdifer til AC3 står det kun Out of sync. Hvis jeg bruker andre filtre så registrerer aldri reciveren inputet..

Så jeg lurte på hva oppsettet i MPC må være, om det er noe måte å løse det på?

Akuratt nå har jeg haket av alle internal filtre i MPC home cinema og på external har jeg COREAVC, Haali media splitter og Spdifer. Alle satt på prefered. Er dette rett? =)

Håper på hjelp, surt å ikke få utnytta anlegget skikkelig..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sten
    Hei,

Jeg har nå snart googlet meg ihjel så lurte på om noen kunne hjelpe meg =)

Jeg har en Sager np5793 laptop med spdif ut gjennom minijack. Jeg bruker en sånn minijack-2rc for å koble den inn i spdif inngangen på forsterkeren (bruker den ene rc). Problemet mitt er at jeg tror aldri jeg har klart å sende signalene Sikker på at spdifen er minijack?
    Ved bruk av minijack får du kun analogt signal så det funker ikke...skikkelig gjennom digitalt. DVS når jeg bruker spdifer til AC3 står det kun Out of sync. Hvis jeg bruker andre filtre så registrerer aldri reciveren inputet..

Så jeg lurte på hva oppsettet i MPC må være, om det er noe måte å løse det på?

Akuratt nå har jeg haket av alle internal filtre i MPC home cinema og på external har jeg COREAVC, Haali media splitter og Spdifer. Alle satt på prefered. Er dette rett? =)

Håper på hjelp, surt å ikke få utnytta anlegget skikkelig..
    Sikker på at spdifen er minijack?
    Ved bruk av minijack får du kun analogt signal så det funker ikke...

Såvidt jeg vet er det kun 4 måter å overføre ac3/DTS:

-Digital coaxial kabel
    -Optisk kabel
    -Analog med 1 kabel pr.høyttaler (f.eks 5.1, 6 kabler)
    -HDMI kabel

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sent svar, men det er vanskelig å svare uten å vite hvordan mpc configen ser ut. Om du skal bruke spdifer må den legges til manuelt under "External Filters", vet ikke om du har gjort det?

Som sagt, må nesten vite litt mer om config for å kunne svare.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •