Get og TV-kort. Redigert: Riks-TV på pc'en.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Get og TV-kort. Redigert: Riks-TV på pc'en.

Heisann.

Her i huset så har vi tv i stuen også har jeg tv-kort på rommet. I stuen så har vi dekoder for digital-tv, mens jeg bruker analog TV, men jeg har lyst å løfte kvaliteten på bildet flere hakk, jeg har Hauppauge PVR-150, jeg har prøvd å koble dekoder fra stuen til her, men jeg synes ikke bildet blir noe bedre, hva er det som gjør at kvaliteten hos meg blir så dårlig men ikke i stuen? Er det TV-kortet som må byttes? I så fall hva annbefaler dere? Det er forresten GET som er levrandør.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PVR-150 er analogt også

Enesnte måten å få bedre kvalitet er å koble kabel-tv-kabelen i et digitalt dekoder-kort, DVB-C, og kjøpe en dekoder løsning (CAM eller kortleser).

det er mye å sette seg inn i på dette feltet. Gidd ikke skrive alt på nytt igjen her. Du får søke her på forumet.

Active
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    392
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .. og Get prøver å gjøre livet vanskelig for oss som ønsker å se digitale tvsendinger på PCen. De har pairet kortet med dekoderen, så det i utgangspunktet ikke er mulig å bruke et kort i pcen.

Men alt er mulig, og noen har fått til dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå surfet litt rundt og ser ut til at GET-løsningen blir for tungvindt, men jeg kan leve med kun NRK-kanaler så da tenker jeg at Riks-TV kan være en løsning, men hva trenger jeg for å få inn Riks-TV på pc'en (Kun NRK) og hvordan blir kvaliteten, blir det merkbart bedre enn Nett-TV?

Prizefigther!..

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Prize
    Jeg har nå surfet litt rundt og ser ut til at GET-løsningen blir for tungvindt, men jeg kan leve med kun NRK-kanaler så da tenker jeg at Riks-TV kan være en løsning, men hva trenger jeg for å få inn Riks-TV på pc'en (Kun NRK) og hvordan blir kvaliteten, blir det merkbart bedre enn Nett-TV?

Prizefigther!..
    Dersom du er fornøyd med kun NRK, kan du bare kjøpe deg et DVB-T kort. Selv har jeg dette Komplett.no - TerraTec Cinergy Piranha USB2.0 Stick, (DVB-T/DAB/TDMB). Det virket fint sist jeg prøvde det, men er avhengig av gode signaler.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Prize
    Noen må gjerne korrigere meg om jeg tar feil, men slik jeg har forstått det, er det ingen DVB-T kort som har hardwaredekoding, så da vil vel alt være avhengig av den codec man benytter? Om du får korekt audio/videocodec til å virke mot disse kortene vet jeg ikke. Det eneste jeg vet er at det vi bruker i Norge på DVB-T er ikke det samme som blir brukt i andre land (med unntak av New Sealand).

-L-

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •