HTPC som klarer 1080p

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 20 av 20
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HTPC som klarer 1080p

Hadde en Asus pundit som var koblet til tv, men den tok kvelden og klarte uansett ikke spille av 1080p filmer. Har vært og kikka litt rundt. Og har sett spesielt på 2 stk

ps.no - ASUS Barebone Pundit P2-M2A690G S-AM2 AMD690G VGA(256) SATA-II Audio GbLAN 1394 4-In-1 Black
    og
    Acer Aspire L5100 Athlon 64 X2 4400 - Netshop.no - pc data foto minne digital

Noen som har prøvd noen av disse? Evt noen som har ett annet forslag?Det som er viktig for meg er att den er på størrelsen med disse som jeg lagt ut, og att di ikke bråker så. En annen ting er også kjøling. Min gamle pundit ble for varm,disken røyk og hovedkortet tok kvelden i samme slengen, så noe mer kjøling i neste pc er ønskelig.

Min gamle
    ASUSTeK Computer Inc.

\\Dalern

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så akkurat att det står noe om Acer Aspire L5100 her på avforum. Kan lese litt der og. Men noen som har noen bilder på kjøleløsning?

\\Dalern

Newcomer Jaune sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Acer Aspire er en knall pc, men min har problemer med 1080p filmer. Det flyter ikke strøkent. Men absolutt en god pc med tanke på stillhet, har den på soverommet og kan ikke høre den. Jeg kjører med K-Lite og MP og MPC, VLC er ikke i nærheten av og klare det. K-Lite og Media Player (Classic) så tar du det meste av bilde og digital lyd ut, men min sliter med 1080p.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jaune
    Acer Aspire er en knall pc, men min har problemer med 1080p filmer. Det flyter ikke strøkent. Men absolutt en god pc med tanke på stillhet, har den på soverommet og kan ikke høre den. Jeg kjører med K-Lite og MP og MPC, VLC er ikke i nærheten av og klare det. K-Lite og Media Player (Classic) så tar du det meste av bilde og digital lyd ut, men min sliter med 1080p.
    Størrelsen og designet som imponerte meg med den. Vært en skjønnhet og hatt i stua hehe. Kansje jeg må senke kravene, hvis ikke må jeg bygge meg noe annet:-|

\\Dalern

Newcomer Dekata sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne vil nok slite med å kjøre full hd ja!
    I tillegg vil den bli varm og du har få muligheter til å oppgradere i ettertid med større disk etc.

Jeg hadde ikke vært i tvil, jeg hadde funnet meg et kabinett med god plass og muligheter til bra kjøling. Fått inn et skjermkort i HD serien til ATI. Så har du fort en maskin som fint takler full hd og prismessig havner du ikke så langt unna Acer Aspire!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dekata
    I tillegg vil den bli varm og du har få muligheter til å oppgradere i ettertid med større disk etc.

Jeg hadde ikke vært i tvil, jeg hadde funnet meg et kabinett med god plass og muligheter til bra kjøling. Fått inn et skjermkort i HD serien til ATI. Så har du fort en maskin som fint takler full hd og prismessig havner du ikke så langt unna Acer Aspire!
    Bror?hehe
    Den Asus'en da? Bygd opp den, hadde det gått?

\\Dalern

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    689
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dekata
    Den ene av mine kjører 1080P XP, men de blir ikke brukt til noe annet enn media heller da.
    Alt av unødvendig software er strippet.
    CoreAVC på Vistaen og Klite og WMP på XPen (Vistaen kjører "aldri" 1080P).
    Det er ingen BD spiller i denne og usikker på om den ville taklet det, men .MKV og HDwmv går veldig bra.
    Så det er mulig den ikke vil klare all 1080P kilder, men vi har ingen problemer med den.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    689
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merk at jeg ikke bruker noen mediecenterløsning på disse to, men vanlig windows. Det kan selvfølgelig ha noe å si for overhead.
    Dessuten må man oppdatere skjermkortdriverne for å klare full HD, men det står da i nettbutikken man handler i?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    689
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til opplysning så anbefaler asus og tmt at man har en ee 3.2 for å kjøre blue ray og hddvd hvis man skulle ha noen planer om fremtiden. Min gamle multimedia hadde 4600 med 2.4 ghz. det gikk akkurat. dvs at cpuen lå på 98% ved avspilling av full hd.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hagen
    Med tanke på en hddvd og blueray avspiller så anbefaler de 8400 og oppover.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar. Fortsatt noe usikker på hva jeg skal bygge da. Hadde egentlig håpet på og få bygd opp den asusen. Mulig jeg må kjøpe ett tomt kabinett og bygge den opp fra starten av. Egentlig mest lyst på noe all av asus'en siden den kan stå ved siden av. Mye av di kabinettene som som er til detta er til og ha i tv-benken og ser ut som en vanlig dvd-spiller, noe jeg egentlig ikke har sansen for. Men jeg får bla meg rundt og se hva jeg finner. Kansje jeg finner noe jeg faller for:-D

Takk igjen

\\Dalern

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    689
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nightmare
    Med tanke på en hddvd og blueray avspiller så anbefaler de 8400 og oppover.
    hmmm, nja, 8300 hovedkortet sammen med en phenom skal visstnok funke bra for HD og er laget med tanke på BD, men du må ha en Phenom (varm?)
    8300 er nyere enn 8400, skulle egentlig hete 9300? men er en forbedring av 8200 arkitekturen og fikk dermed nytt navn rett før release

hmmmm, skal jammen sjekke ut dette en gang til

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    689
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NVIDIA GeForce 8300 mGPU
    Nvidia's GeForce 8300 chipset - The Tech Report - Page 1
    Asus M3N78 Pro: Geforce 8300 & HybridPower Explored | silentpcreview.com
    Og, beklager, det var 9200
    geforce 8300
    Jeg skal bygge sammen en maskin med 8300 hovedkortet i dag, men det er desverre ikke noen BD-spiller planlagt enda :|

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hagen
    hmmm, nja, 8300 hovedkortet sammen med en phenom skal visstnok funke bra for HD og er laget med tanke på BD, men du må ha en Phenom (varm?)
    8300 er nyere enn 8400, skulle egentlig hete 9300? men er en forbedring av 8200 arkitekturen og fikk dermed nytt navn rett før release

hmmmm, skal jammen sjekke ut dette en gang til
    Vell jeg har en htpc i dag med blue ray spiller og asus xonar med bitstream løsning. Når jeg ser på the day aftertomorrow og passerer 38 mbit på bilde delen hakker det litt og jeg sitter på et 8500 med 512 ram og en ee 3.0 dual med 4 gig ram. Akkurat i åpnings senen hakker det litt i det de flyr lavt over vannet før de kommer opp på isen. Om det er skjermkortet skal jeg ikke si men cpuen går da på 70%. Jeg tror det er gpuen....... Hadde aldri trodd det ville kreve så mye. skal noen kjøpe et ekstra skjermkort nå hadde jeg gått for nvidia 9000 serien med passiv kjøling. Angående de kortene du nevner vet jeg ikke noe om annet enn at jeg trodde høyere tall jo bedre gpu.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    689
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nightmare
    Angående de kortene du nevner vet jeg ikke noe om annet enn at jeg trodde høyere tall jo bedre gpu.
    Jeg har bare lest reviews, og det er tydelig at dette chipsettet er lagd med tanke på HTPC applikasjoner og 1080P, sammen med AMD phenom prosessorer.
    Jeg skulle bare ønske det var en BDspiller inkludert i den maskinen vi skal bygge i dag, for da kunne jeg fått testet det
    Det eneste jeg kan teste er HDwmv og liknende, men det er ikke akkurat helt det samme

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok det blir hjemmemekk ja. Finne meg ett kabinett som passer inn her. Sett litt på disse kabinettene

3R Systems HTPC, Stål/Aluminium, Sort - Netshop.no - pc data foto minne digital
    Komplett.no - Silverstone SST-LC17 HTPC, Sort (Uten PSU)
    Komplett.no - Silverstone SST-LC20 HTPC, Sort (Uten PSU)

Vil ha dem nogenlunde enkle, men gjerne med ett lcd display. Prisen har litt og si også. Ikke noe kjempedyrt. Noen som har prøvd en av disse, evt har noen andre forsklag?

\\Dalern

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dalern
    Tror nok det blir hjemmemekk ja. Finne meg ett kabinett som passer inn her. Sett litt på disse kabinettene

3R Systems HTPC, Stål/Aluminium, Sort - Netshop.no - pc data foto minne digital
    Komplett.no - Silverstone SST-LC17 HTPC, Sort (Uten PSU)
    Komplett.no - Silverstone SST-LC20 HTPC, Sort (Uten PSU)

Vil ha dem nogenlunde enkle, men gjerne med ett lcd display. Prisen har litt og si også. Ikke noe kjempedyrt. Noen som har prøvd en av disse, evt har noen andre forsklag?

\\Dalern
    thermaltake dh101 er ganske fin ^^ bestilte den selv her om dagen

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av s1lVa

hvor bestillte du thermaltake dh101 fra prøver selv å få tak i det, vil bytte ut zalman kabinettet mitt. er alt for stort i dybden.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av s1lVa
    Ikke rart du liker den da Så bra ut den. Havnet på lista mi!

\\Dalern

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •