Auzentech Home Theater 7.1 HDMI - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 54 av 54
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Freonor
    Noen som har fått testet kortet enda? Jeg lurer på hvordan den analoge delen er. Vil gjerne ha en bedre DAC enn den som sitter i min RX-V765.
    Venter fortsatt på å få behandlet returordren min hos komplett, før jeg kan si noe som helst.
    Uansett blir det neppe testet med analog kabel, da jeg ikke har noen som er av god nok kvalitet.
    Her blir det HDMI, og kun det.

Active eha sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Nittedal
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Freonor
    Noen som har fått testet kortet enda? Jeg lurer på hvordan den analoge delen er. Vil gjerne ha en bedre DAC enn den som sitter i min RX-V765.
    765-en din klarer ikke å mikse HDMI-bilde med analog flerkanals lyd, selv ikke med siste firmware-oppdatering. Så du må nok belage deg på ren HDMI med bitstream. Evt. kan du kjøre en firmware-oppdatering som muliggjør HDMI-bilde med digital SPDIF-lyd, slik jeg har gjort inntil kortet kommer. Men da får du uansett ingen HD-lyd.
    Dolby Atmos 7.1.4 : Yamaha CX-A5100 : Emotiva XPA-3 + 2xUPA-500 : Sony HW50 : 106'' : Intel NUC : Darbee Darblet

Newcomer DarkUltra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eha
    765-en din klarer ikke å mikse HDMI-bilde med analog flerkanals lyd, selv ikke med siste firmware-oppdatering. Så du må nok belage deg på ren HDMI med bitstream. Evt. kan du kjøre en firmware-oppdatering som muliggjør HDMI-bilde med digital SPDIF-lyd, slik jeg har gjort inntil kortet kommer. Men da får du uansett ingen HD-lyd.
    Heller ikke bass redirection og room korrigering / auto-setup virker på analog 7.1 ext inn på de fleste receivere. Det er hovedgrunnen til at jeg vil kjøpe en x-fi kort med multikanal LPCM over hdmi.
    Men det ser ut som det er noen problemer.
    Surround sound for games via HDMI | Auzentech Community

Men noen av problemene løses hvis du setter Playback til "Speakers" istedenfor HDMI i Vista.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er klar over det. Har planer om å lytte til musikk, ikke se på en skjerm... Dessuten kan jeg koble på 2 skjermer Jeg er heller ikke ute etter HD-lyd da jeg spiller blu-ray på ps3en min.

Newcomer DarkUltra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som de har en fiks for Denon bitstream problemet. Kan man se på pakken hvilken firmware kortet har?

- To adapt the Auzen X-Fi HomeTheater HD to the unique HDMI implementation on Denon's older receivers, Auzentech will apply an X-Fi HomeTheater HD firmware update for anyone affected by the problem. The update will be performed by Auzentech or an authorized Auzentech dealer or technician.
    http://www.auzentech.com/site/compan...x-fi_homet.php

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg endelig fått tilbake delene fra komplett, og maskinen med Auzentech lydkortet er i drift.

Slet veldig med å få frem noe annet enn PCM på forsterkeren, etter "diverse" powerdvd typer.
    Etter å til slutt velge å kjøpe programmet, gikk alt smertefritt og fikk frem følgende bildet på forsterkeren:
    Vedlegg 56017

Active eha sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Nittedal
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av iceguy
    Da har jeg endelig fått tilbake delene fra komplett, og maskinen med Auzentech lydkortet er i drift.

Slet veldig med å få frem noe annet enn PCM på forsterkeren, etter "diverse" powerdvd typer.
    Etter å til slutt velge å kjøpe programmet, gikk alt smertefritt og fikk frem følgende bildet på forsterkeren:
    Vedlegg 56017
    Me like! Skal ikke se bort fra at det blir et sånn kort på meg etterhvert Har du prøvd noen med Dolby TrueHD også?
    Dolby Atmos 7.1.4 : Yamaha CX-A5100 : Emotiva XPA-3 + 2xUPA-500 : Sony HW50 : 106'' : Intel NUC : Darbee Darblet

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Me like! Skal ikke se bort fra at det blir et sånn kort på meg etterhvert Har du prøvd noen med Dolby TrueHD også?
    Hadde ikke prøvd det ut før du spurte, men her kommer bildet:
    Vedlegg 56054

Og jaggu måtte jeg ikke snike inn ett av kabinettet også:
    Vedlegg 56055

Ingenting å utsette på lydkortet, kjempe fornøyd
    Resten av oppsettet er jeg også relativt fornøyd med, mulig jeg må
    skifte ut cpu viften til en mer stillegående, selv om den ikke høres når
    tv'n står på lav lyd 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ny info:

Måtte teste vanlig DVD i samme slengen her, for å få udekodet lyd frem til forsterkeren.
    Den var faktisk værre, prøvde frem og tilbake med forskjellige innstillinger.
    Endte opp med å hente en optisk kabel og bruke den i tillegg til HDMI kabelen.
    Ved å kjøre dolby digital/dts over den når jeg ser DVD, får jeg opp det jeg vil på forsterkeren
    Tungvindt å må endre slikt, men "må vell lide for skjønnheten" 8)

Active eha sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Nittedal
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av iceguy
    Ny info:

Måtte teste vanlig DVD i samme slengen her, for å få udekodet lyd frem til forsterkeren.
    Den var faktisk værre, prøvde frem og tilbake med forskjellige innstillinger.
    Endte opp med å hente en optisk kabel og bruke den i tillegg til HDMI kabelen.
    Ved å kjøre dolby digital/dts over den når jeg ser DVD, får jeg opp det jeg vil på forsterkeren
    Tungvindt å må endre slikt, men "må vell lide for skjønnheten" 8)
    Det virker litt tungvint, ja. I dag er ikke lyden så aller verst med det innebygde lydkortet. PowerDVD klarer fint å kode ned alle HD-formatene til 1536kbps DTS-signal. Og det er så å si "lossless". Riktignok er det bare 16/48, men hvor mange filmlydspor i dag, selv på Blu-ray, er 24/96 eller 24/192?

Så jeg hører faktisk enorm forskjell mellom DVD-lyd og HD-lyd, selv om HD-lyden min kodes ned til 1536kbps DTS. Dog; jeg har betalt for en receiver som kan takle HD-lyd, så da SKAL jeg ha HD-lyd også gjennom HTPC-en min! Hehe.

Fint om du holder oss oppdatert om DVD vs. Blu-ray og skifte mellom SPDIF og HDMI. Kanskje det løser seg med en innstilling?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det virker litt tungvint, ja. I dag er ikke lyden så aller verst med det innebygde lydkortet. PowerDVD klarer fint å kode ned alle HD-formatene til 1536kbps DTS-signal. Og det er så å si "lossless". Riktignok er det bare 16/48, men hvor mange filmlydspor i dag, selv på Blu-ray, er 24/96 eller 24/192?

Så jeg hører faktisk enorm forskjell mellom DVD-lyd og HD-lyd, selv om HD-lyden min kodes ned til 1536kbps DTS. Dog; jeg har betalt for en receiver som kan takle HD-lyd, så da SKAL jeg ha HD-lyd også gjennom HTPC-en min! Hehe.

Fint om du holder oss oppdatert om DVD vs. Blu-ray og skifte mellom SPDIF og HDMI. Kanskje det løser seg med en innstilling?
    Egentlig vet jeg ikke hvor mye mer jeg orker å styre med det, spesielt siden jeg ikke kjøper dvd lengre. Så de få gangene jeg skal se på dvd, tror jeg at det å velge spdif på powerdvd, og optisk på forsterkeren er overkommelig.
    Det er såklart veldig rart at det må til, men nå sliter Auzentech med div. andre problemer også, så hvem vet, kanskje ved en senere driver oppdatering er dette løst?
    Viktigste for meg er uansett at jeg endelig har en mulighet for å få receiveren til å ta seg av lyddekodingen

Active eha sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Nittedal
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ATI 5xxx

Er Auzentech-kortet blitt overflødig?

Har ikke vært liv her på en stund (og jeg har fortsatt ikke kommet meg videre). Men nå ser jeg jo at ATI 5xxx-skjermkortene har støtte for alle HD-formatene over HDMI-porten. Alt man trenger i tillegg er en patch til PowerDVD. Da forsvinner jo hele poenget med Auzentech-lydkortet, eller?

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, ATI-kortene er den beste løsningen på nåværende tidspunkt ja. Det eneste unntaket er om man bruker TMT som avspillerapplikasjon på HTPCen. Jeg TROR denne støtter bitstreaming med dette lydkortet, mens det ikke har fått støtte for ATI-kortene enda.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet denne tråden er gammel, men jeg har ett lite problem da med dette kortet. Har lyd ut fra headset pluggen men ingen fra hdmi.

Har bare installert lyd drivere som er 4,5. Win 7 64bit. Har en Onkyo 906
    Er det nødvendig å installere ett 3rd program for att det skal bli sendt ut via hdmi?? Eller er det noe med att forsterkeren ikke er støttet eller noe.

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •