Hmmmm... Hva burde jeg gjøre?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hmmmm... Hva burde jeg gjøre?

Hei

Jeg har en Pioneer PDP507 TV, en Pioneer DVR-640H DVD opptaker og en surroundpakke fra Pioneer som heter RCS606H (DVD opptakeren er med i den pakken) RCS-606H - Pioneer Produktarkiv . Jeg har mulighet for HDTV via min internettleverandør og jeg har en XBOX360 med HDMI utgang. TVen har ikke høyttalere, jeg bruker surroundanlegget for lyd hele tiden. Alt er derfor koblet inn til DVR-640H og så til TVen.

DVR-640H har ikke HDMI.

Det jeg vil få til er å se HDTV med lyd, spille XBOX360 med lyd og koble til en lekker liten HTPC. Jeg vil at alt skal kobles sammen med HDMI og jeg har ikke lyst til å måtte ta ut XBOX360en for å få HTPCen til å fungere f.eks.

Hva trenger jeg av utstyr da? Receiver? Må jeg bytte ut DVD-spilleren? DVD-spilleren kan jeg godt fjerne og erstatte helt og holdent med HTPCen.

Blir forvirret av alt dette her jeg...

Noen som kan gi noen tips?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja.

HDMI->HDMI+spdif kabler, eller lignende hadde vel gjort susen her. Og en XBOX til HDMI + spdif kabel. Kabelen splitter opp bilde og lyd, og dermed kan du putte lyd inn i forsterker og bilde inn i TV.

HTPC'en kobles til på samme måte, enten med hdmi til hdmi+lyd, eller dvi-dvi og spdif-spdif.

Alternativt er det å kjøpe reciever...

Du trenger vel strengt tatt ikke å ha en DVD-recorder når du har HTPC, men det får være opp til deg.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tomas78
    Tja.

HDMI->HDMI+spdif kabler, eller lignende hadde vel gjort susen her. Og en XBOX til HDMI + spdif kabel. Kabelen splitter opp bilde og lyd, og dermed kan du putte lyd inn i forsterker og bilde inn i TV.

HTPC'en kobles til på samme måte, enten med hdmi til hdmi+lyd, eller dvi-dvi og spdif-spdif.

Alternativt er det å kjøpe reciever...

Du trenger vel strengt tatt ikke å ha en DVD-recorder når du har HTPC, men det får være opp til deg.

Hvis jeg har fortstått deg korrekt kan jeg kjøpe en reciever med tre hmdi inn (XBOX, HTPC, TV-tuner), en hdmi ut (TV), og spdif ut til surroundanlegget?

Og da vil alt fungere med lyd i HD?

Noen recievere som er anbefalt for akkurat dette?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    689
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av miversen83
    Hvis jeg har fortstått deg korrekt kan jeg kjøpe en reciever med tre hmdi inn (XBOX, HTPC, TV-tuner), en hdmi ut (TV), og spdif ut til surroundanlegget?
    receiveren ER vanligvis surroundanlegget, trenger ikke noen spdif ut fra den... du kobler høyttalerne til den nye

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg antok at surround-anlegget hadde flere spdif-inn jeg. Ser at det bare har en pluss to optiske og en stereo-analog. Kan bli komplisert, om ikke umulig å få til det du vil uten receiver ja.

Med en receiver trenger du ikke signal-splitter kabler (hdmi til hdmi+spdif). Der trenger du bare hdmi kabler og en vanlig (receiver til s-anlegg) spdif kabel.

Vet ikke om det er kommet en skikkelig hdmi løsning til PC enda (der hd-lyd er støttet).

XBOX -> HDMI -> reciever
    DVD-recorder -> component -> receiver
    DVD-recorder -> spdif -> Receiver
    HTPC -> dvi/hdmi -> Receiver
    HTPC -> spdif -> receiver (hvis ikke hmdi)
    Receiver -> hdmi eller dvi -> TV
    receiver -> spdif -> surround anlegg

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Siden jeg skal ha en HTPC skipper jeg hele DVR-640 DVD-opptakeren. Noen som vil kjøpe?

Har laget en oversikt her:

www.mariusiversen.com/Senere.JPG

Blir vel noe slikt ville jeg anta da?

Tenkte jeg kunne kjøpe denne recieveren: VSX-918V-K Pioneer Forsterkere og AV receivere - Audio & video

Da blir vel tilkoblingene noe slikt: www.mariusiversen.com/Tilkoblinger.JPG ??

Litt usikker på hvordan jeg skal koble HTPCen. Ser at det er stor prisforskjell på en reciever med 2/1 HDMI og 3/1 HDMI...

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville heller kjørt HTPC på en digital kobling (component er analog) og TV-Tuner eller Xbox på component. De passer bedre til det. Kommer jo an på om TV-tuneren din støtter component da. Xbox'en gjør det ihvertfall.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •