Vista TVPack2008 (Fiji) og Canal Digital kabel (testet!)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 72
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Vista TVPack2008 (Fiji) og Canal Digital kabel (testet!)

Heisann,

Jeg har i dag testet MS TVPack2008 (Fiji) på min HTPC, og ble positivt overasket.

Jeg har Canal Digital kabel (DVB-C) og Vista Ultimate.

Min hardware er :
    Zalman HD 160 kabinett med IRTrans fjernkontroll
    Asus A8R32-MVP Deluxe (AMD S939)
    Opteron 185 (2,6GHz)
    Sapphire ATI HD2600Pro Ultimate/HDMI overgang
    Pioneer Blu-Ray spiller BDR-202B
    Mist 500W Rev2
    D-link DWR-547 PCI trådløst nettverk (n)
    2 stk. Digital Everywhere FloppyDTV C/C1 M/ 2 stk. Conax Cam og kort

Fulgte installasjonsinstruksjonene fra denne tråden, og installerte en clean installasjon.

Brukte betadriverne fra Digital Everywhere.

Installasjonen gikk som en drøm. VMC fant begge TV-kortene (som Terrestial ...), og alle kanalene. Helt smertefritt!

Dette var litt overaskende, men den STORE positive overaskelsen var at alle kanalene jeg har tilgang til (Grunnpakken og Canal+ Total), kom opp med EPG uten at jeg trengte å gjøre noe som helst. (Før var dette et he... med mod av headend ... og manuelle tilpassninger)

Jeg er også svært fornøyd med den nye muligheten til å renummerere og flytte kanaler direkte i guiden. Et stort fremskritt fra slik det var ...

Jeg fant også HD kanalene, men som ventet får jeg ikke vist dem i VMC (selv om jeg har PowerDVD installert, og dermed h.264 codex). Men jeg fikk lyd. Har ikke testet om jeg kan se dem i DE Viewer enda ... (de kanalene som er HD er jo ikke de mest interessante da ... med unntak av discovery. Men den kan jeg jo se via brevvekten ...)

Alt i alt en positiv overaskelse, selv om jeg ikke med min beste vilje kan forstå hvorfor ikke h.264 og DVB-C er støttet av noe som kaller seg MedieCenter i 2008.

drbo 8-)

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette virker jo helt klart interessant, men jeg har ett par sprøsmål jeg håper du kan svare meg på.

- Jeg har Komplett.no - TerraTec Cinergy C PCI & CI, HD-support, DVB-C(Cable-TV), with CI internal module som tvkort, vil dette virke like enkelt og greit som FloppyDTV gjør?

Er tre ting jeg absolutt ikke klarer meg uten når det kommer til hvilket program jeg velger til min stuepc, så lurer på om VMC er like bra der eller har tillegg.

- Dette geniale pluginet er helt fantastisk i bruk, og gjør opplevelsen mange hakk bedre, samt organiseringen er kjempe bra.
    (original thread) MP-TVSeries - MediaPortal Forum

- At det støtter muligheten for å legge til filmer som automatisk henter info om filmen, cover og annet, samt å kunne starte iso\img filer direkte med montering i daemon tools.

- Siste tingen er en skikkelig epg som går god tid fram i tid, samt har bra informasjon om programmene.

Håper du tar deg tid til å svare meg

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dobbelpost slettet

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Svortevik

Jeg kjenner ikke andre DTV kort en DE sine, men etter hva jeg har lest på nettet, så fungere TV Pack utmerket bare det gjenkjenner TV-kortet.

Men det geniale til FloppyDTV er driverne, som gjør at DVB-C gjenkjennes som Terrestial ... og dermed virker i VMC

Plugin for TVserier har jeg ikke testet, så der er jeg blank ... men det så interessant ur! Så noe slikt vil jeg nok se etter. Denne tråden har en oversikt over plugins til VMC.

Jeg bruker MyMovies 2.47 for å vise dvdene mine, som ligger rippet på MHS. MM2 henter alle data på nettet, og har støtte for iso via AnyDVDHD og Daemon Tools Lite eller vitual clone dvd. MM2 støtter også BluRay. MM2 er tett integrert i VMC.

Alt i alt så fungerer VMC nå bra i praksis for meg (fordi det ikke er noe særlig med HD TV å se på), selv om det mangler støtte for DVB-C og BD (noe som jo er latterlig ...)

drbo 8-)

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg prøvde MCE på XP før jeg gikk over til mediaportal, og da testet jeg MyMovies. Synes den gang det var trengt, tok lang tid å starte filmer og diverse annet.

Jeg fant ett annet plugin som ser ut til å gjøre det samme som jeg spurte om isted.

Home - myTV community

Nå aner jeg ikke hvordan det virker, men ser bra ut.

Men hvordan er epg i mce? Hentes denne via dvb-strøm eller går det via en nett tjeneste?

Jeg får google litt å se om kortet mitt virker i VMC, så prøve meg på en dualboot med vista og xp fram til jeg finner ut hva jeg liker best å bruke

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sjekket en del rundt VMC nå, og finner dessverre ingen informasjon om mitt kort opp mot vista, så her er det bare å krysse fingrene.

Det jeg derimot har funnet er drøssevis med plugins som virker å gjøre VMC til en helt annen opplevelse enn sist jeg testet.

Her får en google maps, rss, epost, fjernstyring av opptak, mytv, mymovies, mulighet for å automatisk konvertere opptak til x264, og samtidig fjerne all reklame. Mulighetene er faktisk enorme når en ser på hva som er tilgjengelig.

Jeg kommer definitivt til å prøve Vista MCE igjen nå. Grunnen til jeg har holdt med til mediaportal har vært gode plugins, men nå får jeg de samme til VMC i tillegg til mange flere plugins.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres jo lovende ut Svortevik. Vis gjerne noen av linkene til disse pluginsene du finner nyttige :-)

Selv bruker jeg VMC mest pga høy WAF, men også for at det oppfyller mine behov på en grei måte. Det største savnet har vært EPG.

Det trodde jeg nå var løst, men etter å ha sortert kanalene, så har noe epger forsvunnet, uten at jeg vet hvorfor. ;-(

Skal legge inn exclusion list igjen, så søke på nytt, så får vi se hva som skjer.

Det er fortsatt mye bedre enn det var, emn noen epger har jeg altså mistet ...

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om det er et stort problem med epg så kommer jeg nok fortsatt til å holde meg til mediaportal. Er en av de tingene jeg er "avhengig" av, men skal uansett gi VMC en test i løpet av helgen.

Kan nevne noen av tilleggene jeg synes virker mest interessante og som jeg kommer til å teste.

DVRMSToolbox - Fjerning av reklame og konvertering av opptaket til andre formater

MCEBuddy - Fjerning av reklame og konvertering av opptaket til andre formater

Sjekk hvordan været blir de neste dagene.

Google Earth/Maps direkte i VMC

My Movies - Legger til fimene dine i en database med cover og annen info om filmen,

Se youtube direkte i VMC

Spill dine gamle nintendo, sega og andre emulatorer i VMC

WebGuide - Lar deg ordne opptak via nettet når du ikke er hjemme, streame tv og litt annet.

Lifextender - Fjerner reklame, ikke noe mer.

myTV - Ordner dine tvserier så det ser bra ut.

Diverse EPG løsninger:

HTPC & PVR | Yet another related site, the home for MegaEPG

TVGrabber

JaLooNz the Webbie: Using XMLTV EPG data with Windows Media Center

Jeg kommer nok til å teste litt med epg, se om jeg får det til skikkelig, samt en del av tilleggene jeg har listet opp her kommer til å brukes.

Om du får testet de før meg må du komme med en tilbakemelding på hva som er bra og hva som ikke er bra, samt hvor bra de integreres i VMC.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svortevik
    - Jeg har Komplett.no - TerraTec Cinergy C PCI & CI, HD-support, DVB-C(Cable-TV), with CI internal module som tvkort, vil dette virke like enkelt og greit som FloppyDTV gjør?
    Dette kortet fungere IKKE i VMC.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er helt sikker?

Ikke med nyeste BDA_Driver heller?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om det er et stort problem med epg så kommer jeg nok fortsatt til å holde meg til mediaportal. Er en av de tingene jeg er "avhengig" av, men skal uansett gi VMC en test i løpet av helgen.
    Har lest litt mere. TV pack08 skal kunne hente opp epg for hver kanal hver for seg, enten direkte fra streamen, eller fra nett. Dette skal kunne velges uavhengig for hver kanal. Det var nok dette jeg ufrivilig rotet til når jeg forandret på kanlnr etc ...

edit: megaEPG har litt problemer med TVPack08 ser det ut som ... hmm håper dte bare er midlertidig, for det så ut som en killerapp. Den og myTV

Jeg skal gå gjennom dette i helgen, og se hva jeg finner ut. Jeg har epg for alle kanalene som betyr noe ... for meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er helt sikker?

Ikke med nyeste BDA_Driver heller?
    Jeg brukte siste drivere fra Terratec. VMC finner kortet, men finner ingen kanaler på kanalsøket. Om du får det til er jeg deg evig takknemlig

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av drbo
    Jeg har epg for alle kanalene som betyr noe ... for meg.
    Visste ikke at Playboy TV hadde EPG en gang jeg.. ;-)

Bra jobba Rolf - jeg håper å kunne starte testing neste uke. Er fremdeles et mysterium at disse driverene kan hente epg fra strømmen, men virker det så virker det.

Kanalsortering, bedre guide og full EPG er helt klart grunner gode nok til å bruke TVpack.

Fikk du testet at MyMovies fremdeles virker?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av henrikm
    Jeg brukte siste drivere fra Terratec. VMC finner kortet, men finner ingen kanaler på kanalsøket. Om du får det til er jeg deg evig takknemlig
    Slik det var med meg før TVPack, så så det ikke ut til at noen kanaler var funnet, før du gikk inn på settings ... edit channel (eller guide) og merket dem av manuelt. Har du prøvd det?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av etoel
    Visste ikke at Playboy TV hadde EPG en gang jeg.. ;-)

Bra jobba Rolf - jeg håper å kunne starte testing neste uke. Er fremdeles et mysterium at disse driverene kan hente epg fra strømmen, men virker det så virker det.

Kanalsortering, bedre guide og full EPG er helt klart grunner gode nok til å bruke TVpack.

Fikk du testet at MyMovies fremdeles virker?
    EPG på PTV? ROFL

MM2 virker supert, men det har kommet en irriterende sportsmeny mellom tv linjen oh mm2 linjen i startbildet ... prøver å finne ut hvordan jeg kan endre den rekkefølgen ...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av drbo
    Slik det var med meg før TVPack, så så det ikke ut til at noen kanaler var funnet, før du gikk inn på settings ... edit channel (eller guide) og merket dem av manuelt. Har du prøvd det?
    Nei. Jeg snakker om når du setter opp tv-signalet, når VMC søker gjennom kanalene første gang. Kan ikke tenke meg at det dukker opp noen kanaler i guiden når de ikke blir søkt inn.

Før jeg la inn TVPack fant ikke VMC tv-tuner i det hele tatt med Terratec kortet.

H.

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av henrikm
    Vista tv pack 2008 støtter ikke dvb-c kort bare dvb-s og dvb-t. Digital everywhere lurer vista til å tro det er et dvb-t kort.

Terratec sit dvb-c vil ikke fungere i MCE

Morten

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av simen02
    Vista tv pack 2008 støtter ikke dvb-c kort bare dvb-s og dvb-t. Digital everywhere lurer vista til å tro det er et dvb-t kort.

Terratec sit dvb-c vil ikke fungere i MCE

Morten
    Det er riktig, og som jeg skrev i første post, VMCTVP08 fant begge som TERRESTIAL.

DE sine drivere lurer VMC til å tro at DVB-C er terrestial ... genialt egentlig ... med dette burde være unødvendig.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ante meg ja. Får kjøpe seg et DE kort da

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvor fikk du tak i Vista TVPack2008 som OEM ?

Oppdatert:
    Fant den og har lastet inn oppdateringen som beskrevet over direkte over eksistrende oppsett. Det ser meget lovende ut. Får opp EPG for de aller fleste kanalene! Nå legger jeg MediaPortal død da den ikke har levd opp til mine forventninger ift stabilt produkt.

Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •