Vista TVPack2008 (Fiji) og Canal Digital kabel (testet!) - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 72
    Active
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    438
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har testet dette litt mer nå. HD kanalene fungere som bare det. Både discovery, nat. geo., tv-norge m.f.
    Men det ser ut til at crack'en er gjort på en eldre versjon av media center dll'en.
    Før jeg la inn media center tv pack 2008 plagdes jeg med at dersom jeg satt en tv-kanal på pause ville filmen fortsette når skjermspareren slår inn.
    Etter tv pack 2008 forsvant dette problemet, men kom tilbake igjen etter at jeg la inn den crackede dll'en.

TEK

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter masse reising etc, har jeg endelig hatt tid til å teste litt mere.

Gikk først tilbake til VMC uten "fiji", men på mitt system ble det fortsatt litt ustabilt, så "fiji" ble reinstallert. Nå fungerer det stabilt ...

Prøvde å installere exclusion list, men denne ser ikke ut til å virke i "fiji". Noen som har fungerende exclusion list i "fiji"?

Installerte HD crack, og etter en del krangling om rettigheter til dll filen, så fikk jeg renamed den gamle, slik at cracket kunne kopieres inn. Den fungerer aldeles utmerket, men den finner ikke "Canal+ FilmHD" ... noen som har noen tips til hvordan jeg kan få frem denne?

Deretter installerte jeg betaen til MyMovies for WHS. Denne er helt suveren ... kan anbefales. Raskere og bedre enn den gamle. Sammen med "fiji" er denne et must for meg. Gleder med til offisiell release av denn i November.

Ati kom med oppdaterte drivere (8.9), noe som ga meg mulighet for 1080p i 5oHz. Stor forbedring av bilekvaliteten, spesielt i BD (på min samsung som er 50Hz)

Så da gjenstår bare EPG, som fortsatt er mangelfull og tilfeldig. Noen som har testet om det gamle headend trikset fortsatt gjelder? Noen som har testet bladerunner mot "fiji"?

Newcomer own sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av drbo
    Etter masse reising etc, har jeg endelig hatt tid til å teste litt mere.

Gikk først tilbake til VMC uten "fiji", men på mitt system ble det fortsatt litt ustabilt, så "fiji" ble reinstallert. Nå fungerer det stabilt ...

Prøvde å installere exclusion list, men denne ser ikke ut til å virke i "fiji". Noen som har fungerende exclusion list i "fiji"?

Installerte HD crack, og etter en del krangling om rettigheter til dll filen, så fikk jeg renamed den gamle, slik at cracket kunne kopieres inn. Den fungerer aldeles utmerket, men den finner ikke "Canal+ FilmHD" ... noen som har noen tips til hvordan jeg kan få frem denne?

Deretter installerte jeg betaen til MyMovies for WHS. Denne er helt suveren ... kan anbefales. Raskere og bedre enn den gamle. Sammen med "fiji" er denne et must for meg. Gleder med til offisiell release av denn i November.

Ati kom med oppdaterte drivere (8.9), noe som ga meg mulighet for 1080p i 5oHz. Stor forbedring av bilekvaliteten, spesielt i BD (på min samsung som er 50Hz)

Så da gjenstår bare EPG, som fortsatt er mangelfull og tilfeldig. Noen som har testet om det gamle headend trikset fortsatt gjelder? Noen som har testet bladerunner mot "fiji"?
    Hei

Canal+ FilmHD og evt SportHD er flyttet i de fleste kabelnett og du må finne riktig frekven hos deg, editere Cable_Norway.reg filen i FireDTV mappen, registrer filen, restart og søk opp kanaler på nytt.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av own
    Hei

Canal+ FilmHD og evt SportHD er flyttet i de fleste kabelnett og du må finne riktig frekven hos deg, editere Cable_Norway.reg filen i FireDTV mappen, registrer filen, restart og søk opp kanaler på nytt.

Takk for tipset own! Skal se på dette i kveld.

En annen ting, er det det mulig å lage en liste, f.eks i Cable_Norway.reg filen, som kun inneholder de kanalene jeg vil ha, i "riktig" (min) rekkefølge?

Om du har eksempel på dette, vil jeg være svært takknemmelig

Tror det er mange som ville likt en slik liste ...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ikke Bladerunner

<<<Så da gjenstår bare EPG, som fortsatt er mangelfull og tilfeldig. Noen som har testet om det gamle headend trikset fortsatt gjelder? Noen som har testet bladerunner mot "fiji"?

Bladerunner funker IKKE mot "fiji" fordi TV Pack 2008 har endret formatet på EPG databasen. (Med eller uten modifisert DLL)

Problemet er at jeg ikke har funnet noen som helst andre loadere (inkluside de som en BETALER for) heller som kan loade EPG inn i TV pack 2008

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til derre som har fått til HD kanalene? hvordan har dere fått til dem siden Vista MC ikke har støtte for Mpeg4 som HD sendingen i norge bruker?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hakking i VMC 64

Heisann,

Jeg har i dag testet MS TVPack2008 (Fiji) på min HTPC, og ble positivt overasket.

Jeg har Canal Digital kabel (DVB-C) og Vista Ultimate.

Min hardware er :
    Zalman HD 160 kabinett med IRTrans fjernkontroll
    Asus A8R32-MVP Deluxe (AMD S939)
    Opteron 185 (2,6GHz)
    Sapphire ATI HD2600Pro Ultimate/HDMI overgang
    Pioneer Blu-Ray spiller BDR-202B
    Mist 500W Rev2
    D-link DWR-547 PCI trådløst nettverk (n)
    2 stk. Digital Everywhere FloppyDTV C/C1 M/ 2 stk. Conax Cam og kort

Fulgte installasjonsinstruksjonene fra denne tråden, og installerte en clean installasjon.

Brukte betadriverne fra Digital Everywhere.

Installasjonen gikk som en drøm. VMC fant begge TV-kortene (som Terrestial ...), og alle kanalene. Helt smertefritt!

Dette var litt overaskende, men den STORE positive overaskelsen var at alle kanalene jeg har tilgang til (Grunnpakken og Canal+ Total), kom opp med EPG uten at jeg trengte å gjøre noe som helst. (Før var dette et he... med mod av headend ... og manuelle tilpassninger)

Jeg er også svært fornøyd med den nye muligheten til å renummerere og flytte kanaler direkte i guiden. Et stort fremskritt fra slik det var ...

Jeg fant også HD kanalene, men som ventet får jeg ikke vist dem i VMC (selv om jeg har PowerDVD installert, og dermed h.264 codex). Men jeg fikk lyd. Har ikke testet om jeg kan se dem i DE Viewer enda ... (de kanalene som er HD er jo ikke de mest interessante da ... med unntak av discovery. Men den kan jeg jo se via brevvekten ...)

Alt i alt en positiv overaskelse, selv om jeg ikke med min beste vilje kan forstå hvorfor ikke h.264 og DVB-C er støttet av noe som kaller seg MedieCenter i 2008.

drbo 8-)
    Hei,
    Har VMC (på Vista 64) og samme tv-kort som deg. Sliter med hakking/manglende frames når jeg ser TV og DVD gjennom VMC. Sikkert et codec-issue, men jeg har forsøkt ulike codec-packs uten at det blir noe bedre. Er usikker på i hvilken grad VMC bruker de installerte codec'ene. Skjønner at du ikke har disse problemene, har du gjort noe for å løse dette? Finnes det en måte å konfigurere VMC til å bruker/ikke bruke codecs?
    Forøvrig godt fornøyd med VMC, men kunne ønsket meg mer detaljstyring i deler av konfigurasjonen.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Børre Burk
    Hei,
    Har VMC (på Vista 64) og samme tv-kort som deg. Sliter med hakking/manglende frames når jeg ser TV og DVD gjennom VMC. Sikkert et codec-issue, men jeg har forsøkt ulike codec-packs uten at det blir noe bedre. Er usikker på i hvilken grad VMC bruker de installerte codec'ene. Skjønner at du ikke har disse problemene, har du gjort noe for å løse dette? Finnes det en måte å konfigurere VMC til å bruker/ikke bruke codecs?
    Forøvrig godt fornøyd med VMC, men kunne ønsket meg mer detaljstyring i deler av konfigurasjonen.
    Heisann, bekalger sent svar, men det ble for mye jobb før jul til å styre med HTPCen

Jeg brukte bare "vista codec pack" i tillegg til PowerDVD8Ultra.

Når det er sagt, så har entusiasmen for fiji roet seg, og etter påtrykk fra madammen, så prøver jeg ut andre løsninger. Det ble for mye heng, restarter og spolerte opptak

Testet såvidt Windows7Beta1 i dag. Det så veldig lovende ut, men det skar seg ... tror det er en blanding av nvidia drivere ( har nytt hovedkort nå) og beta. Men det så lovende ut mht DVB-C! Skal teste med en nyerer build, samt kanskje et nytt hovedkort (ATi chipsett dersom jeg skifter!)

Så nå skal jeg faktisk teste mediaportal. jeg vet det blir en nedtur mht at mymovies ikke vil fungere, men det har fått mye skryt mht dvb-c.

drbo 8)

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo teste moving pitcure eller et annet tillegg til mediaportal...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svortevik
    Du kan jo teste moving pitcure eller et annet tillegg til mediaportal...
    Må først få dette til å fungere. Driver og setter opp TV-server nå. Ikke akkurat intuitivt.

Er også spent på om jeg får fjernkontrollen til å fungere ... og madammen er utolmodig (lei av å se tv på 28") 8)

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva med å ha en backup-løsning? 8)

F.eks. en orginal tuner?

/S

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    hva med å ha en backup-løsning? 8)

F.eks. en orginal tuner?

/S
    Har da det, brevvekten på gamle tven i 2 etg (i påvenete av enda en htpc).

Har fått Mediaportal opp slik at et av tunerkortene fungerer (tidkrevende og pirkete), savner VMC allerede ... men skal gi Mediaportal en sjanse.

Men kommer ikke til å gi meg på windows7, det hadde potensiale, men jeg fikk altså ikke tunet inn kanalene.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vista fiji + HD

Har nå kjørt VMC med Fiji noen måneder siden den kom og med de siste oppdateringene fra Microsoft har den blitt stabil og fin. Siste oppdatering i desember gjorde også at problem med å huske forhandsprogrammeringen løste seg.
    I romjulen installerte jeg HD cracket (Se greenbutton.com) og etter litt knoting fungerer det helt perfekt. WAF faktoren er stor selv om EPG data mangler noe (kun via datastrømmen dvs kun to programmer frem i tid).

Har kranglet mye med Mediaportal tidligere at den er oppgitt inntil videre. Har ikke fått prøvd versjon 1.0 som nå har kommet men har tidligere slitt med å få en god nok server installasjon samt EPG data for nok kanaler via DVB-C. Noen som har erfaring med dette med 1.0 Mediaportal og norsk EPG ?

Min anbefaling er inntil videre VMC.

Active
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    438
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har WMC kjørt Fiji ganske lenge nå og synes det fungerer svært bra. Opplever en skjelden gang at tv-kanalene fryser etter å ha sett på dem i ca. 10sec, men det tror jeg var slik også før jeg skiftet til fiji. Tror det er relatert til FloppyDTV eller signalene fra CD, eventuelt noe annet...
    Bruker også HD cracket (PS: anbefaler å restarte maskinen uten å la media center starte opp før denne forsøkes lagt inn)

TEK

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen,

gav opp medieportal ganske så kjapt (epg var suveren, men alt annet hadde alt for lav WAF), men har funnet ut en ting eller to. Problemet med fiji og ustabilitet, er ganske kjent mht til to tunere, og er ganske så sikkert realart til DE drivere, men også til firewireprorten på mobo om en skal tro diverse tråder.

Kjører faktisk win7beta nå, som har en enorm WAF, men sliter med en del ustabilitet. Gleder meg til win 7 8)

Så jeg regner med at det straks blir tilbake til fiji, og et nytt ATI basert mobo (er allerede på) plass. Bedre bilde og lyd (min subjektive mening) med ATI. Da installerer jeg også et PCI firewirekort, få se om det hjelper.

drbo

Active
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    438
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen,

gav opp medieportal ganske så kjapt (epg var suveren, men alt annet hadde alt for lav WAF), men har funnet ut en ting eller to. Problemet med fiji og ustabilitet, er ganske kjent mht til to tunere, og er ganske så sikkert realart til DE drivere, men også til firewireprorten på mobo om en skal tro diverse tråder.

Kjører faktisk win7beta nå, som har en enorm WAF, men sliter med en del ustabilitet. Gleder meg til win 7 8)

Så jeg regner med at det straks blir tilbake til fiji, og et nytt ATI basert mobo (er allerede på) plass. Bedre bilde og lyd (min subjektive mening) med ATI. Da installerer jeg også et PCI firewirekort, få se om det hjelper.

drbo
    Kjører du 2x FloppyDTV? Hvordan gjør du det i så fall med CAM og kory?

Hva mener du med ATI basert mobo? AMD prosessor?
    Kan du spesifisere litt nærmere hva du går for?
    Har sett rykter om at intel chipset'ene skal være ganske stabile, slik at det kan være en ide å holde seg til disse. Vet ikke om AMD prosessorene støtter disse. Tror det var nevnt i en artikkel om hovedkort fra hardware.no
    (ikke mine ord)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg og bruker den flotte cracked HD dll fila og alt fungere utmerket. VMC sliter litt med transpondere/kanaler med symbolrate 30000, utenom det, er fungere det helt utmerket.
    Etter litt knoting og googling har jeg greid å få meg en helt fungerende 14 dagers EPG med FIJI. *jubler for meg selv*
    En måte som fungerte for meg var manuelt sette opp listningen for hvær kanal inne i media centere. Det er 4-5 kanaler jeg ikke fikk EPG på mær enn Now & Next på grunn av microsoft hadde ikke guide for disse kanalene så jeg måtte ta det fra streamen og da fikk jeg bare now & next på disse få kanalene. utenom det har jeg 14 dagers full epg.
    En annen løsning jeg leste om, men har ikke selv prøvd ut er å montere i ett analogt tv kort som fungerer i vista og sette dette som "primary device" inni mediacenteret og ditt DVB-S, C eller T kort som Secondary device eller noe sånt var det. Da vil mediacenter hente epg'en fra nette selv istedet for fra streamen.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

2 tunere på CD kabel er OK i HD

Hei

Har testet ganske mye på en del av dette og kan rapportere:

Fiji (TV Pack 2008 ) kjører fint på Canal Digita kabel med 2 tunere.
    (FireTV/Floppy TV)
    Har forsøkt 3 tunere (FireTV) men den ber meg velge 2 av dem.
    (det skal finnes en patch for dette for MCE men den fikk jeg ikke til å kjøre på Fiji)

Hadde problemer med ustabilitet før jeg la inn fersk driver for Nvidia (skjerm) kortet.

Med den crackede Dll'en kjører HD kanalene fint.

Fiji henter EPG fra nettet som før. I tilegg kan den hente nå/neste fra TV strømmen. Desverre tilbyr ikke Microsoft EPG på alle kanaler.

Før Fiji kunne en hente EPG fra andre kilder (Bladerunner) men nå er formatet på EPG basen endret og jeg har ikke funnet noen som kan levere EPG inn i VMC på det nye formatet.

Fiji er mye flinkere til å finne alle kanaler (den kan tilby) automatisk men noen må settets opp manuellt som før.

Dersom du ikke kjører inn fixen som FireTV og Microsoft anbefaler for Firewire porten vil du kunne få problemer med Firweire.

Jeg tviler på at motherboard typer har noen med usabiliteten din å gjøre.

Skal en kjøre 2 tunere må en ha 2 kort (eller kortsplitter) og 2 CAMer

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fermate69
    Dersom du ikke kjører inn fixen som FireTV og Microsoft anbefaler for Firewire porten vil du kunne få problemer med Firweire.

hvilken fix? hva slags problemer?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har handlet meg en FireDTV, men sliter litt med å få den til å virke i Mediacenteret (Vista) uten at jeg fjerner analogtuneren. VMC vil tydeligvis helst bruke den analoge hvis jeg har begge i.

Forstår jeg det rett at TVpack2008 gir mediacenteret støtte for både analog og digital tuner samtidig?

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •