Vista TVPack2008 (Fiji) og Canal Digital kabel (testet!) - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 72
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av simen02
    Vista tv pack 2008 støtter ikke dvb-c kort bare dvb-s og dvb-t. Digital everywhere lurer vista til å tro det er et dvb-t kort.

Terratec sit dvb-c vil ikke fungere i MCE

Morten
    Vel, sta som jeg er skal jeg prøve likevel. Du har nok helt sikkert rett, men klarer ikke slå meg til ro uten å ha testet selv..hehe

Om det ikke virker er det helt latterlig. Da må enten terratec få ut fingeren å lage en "lure driver" slik som andre har gjort, eller så må MS ta til fornuft.

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ved å bruke DVBLogic - provider of digital streaming connectivity solutions ser det ut til å virke. VMC finner kanalene og guide blir satt opp.

Eneste problemet ser ut til å være at dvbviewer ikke vil virke på maskinen min. Får feilmelding når jeg skal se en av kanalene via dvbviewer. "invalid pointer".

Får jeg dvbviewer til å virke vil nok løsningen over fungerer utmerket

Skal uansett se på linken du kom med. Ulempen på den løsningen må være at tvdelen ikke blir integrert skikkelig, blir som ett ekstra valg via plugin, mens med andre løsningen jeg linker til så kommer tvdelen opp som vanlig.

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forsøk å avinstallere dvbviewer og installer det som administrator.

Hvis ikke det hjelper kan kanskje denne tråden hjelpe. Installing and Reinstalling of DVBViewer - DVBViewer community forum

Når det gjelder MCEtvserver, så har jeg ikke forsøkt det selv. Kjipt at det bare er en plugin.

Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er misunnelig.
    Jeg savner virkelig Windows Media Center og min analoge kabeltv. Men etter jeg har fått Riks TV har dette virket vanskelig.
    Hadde håpet at denne pakken skulle løse problemet, men det var vel slik at støtte for det norske bakkenettet ble tatt vekk før det ble gjort ferdig.

Uansett, TV hverdagen min er helt ødelagt, og finner meg ikke tilrette med andre Media senter løsninger.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EldarH
    Jeg er misunnelig.
    Jeg savner virkelig Windows Media Center og min analoge kabeltv. Men etter jeg har fått Riks TV har dette virket vanskelig.
    Hadde håpet at denne pakken skulle løse problemet, men det var vel slik at støtte for det norske bakkenettet ble tatt vekk før det ble gjort ferdig.

Uansett, TV hverdagen min er helt ødelagt, og finner meg ikke tilrette med andre Media senter løsninger.
    Du kan jo bruke metoden jeg linket til over her så lenge det er tvkort som klarer å få inn signalene på pc.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stian216
    Forsøk å avinstallere dvbviewer og installer det som administrator.

Hvis ikke det hjelper kan kanskje denne tråden hjelpe. Installing and Reinstalling of DVBViewer - DVBViewer community forum

Når det gjelder MCEtvserver, så har jeg ikke forsøkt det selv. Kjipt at det bare er en plugin.
    Da har jeg teset på en ny installasjon av windows og fulgt guidene for å legge det inn, men får fortsatt ikke bilde. Finner alle kanaler, radio og tv, men bildet og lyden kommer ikke fram. Har prøvd forskjellige codecs osv, men får "invalid pointer" feilmelding.

Mulig jeg må teste en annen versjon av programmet, kanskje det gjør forskjellen.

Edit: Har nå testet med en eldre versjon, og da fungerer det som det skal.

Jeg kan nå benytte mitt Terratec DVD-C kort i vista, tross for at det ikke er støttet.

Selve prosessen er faktisk utrolig enkel, tro for at jeg har klart å bruke mange timer på å få det til nå. Feilen var enkelt og greit dvbviewer versjonen jeg brukte.

I korte trekk:

- Legg inn vista
    - Legg inn drivere og codecs
    - Legg inn dvbviewer som administrator og for alle brukere.
    - Endre under hardware og under directx til hva som passer deg inne i dvbviewer.
    - Søk inn kanaler og sjekk at de virker.
    - Kopier inn DVMCEplugin.ini til plugin mappen i dvbiewer mappen.
    - Legg inn DVBSBridge (restart)
    - Legg inn DVBSBridgeDV og velg hvor dvbviewer ligger under installasjonen.
    - Stopp Service i neste vindu
    - Starte dvbviewer, gå på plugins og channel editor. Legg til de kanalene du ønsker å ha i Vista MediaCenter.
    - Gå på plugins MCE channel order og velg rekkefølgen på kanalene dine.
    - Gjør de innstillingene du ønsker i dvbviewer, kan komme mer tilbake til dette når jeg får sjekket ut hva som er greit å ha med og ikke.
    - Legg inn tvpack 2008 og to windows oppdateringer som trengs.
    - Legg inn PlayReadyPc
    - Start service under dvbbridge config
    - Starte VMC, velg å søke inn kanaler. Velg riktig region og postnummer.
    - Velg Antenna under signal type.
    - La VMC scanne og finne kanalene du la inn under pluggins i dvbviewer.

Det var det, du har nå de kanaler du trenger direkte i Vista MediaCenter ved hjelp av litt triksing.

Spør om det er noe, så skal jeg svare så godt jeg kan. Kommer nok med en oppdatering så snart jeg får lekt litt mer med vista, sett om jeg får epg osv.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare en rask oppdatering på de 5 min jeg har testet:

- EPG mangler på flere kanaler. Mulig jeg har oversett et valg ett sted og dette enkelt lar seg ordne, om ikke får jeg gå løs på andre alternativer.

- Det er dvbviewer som "streamer" tv til VMC, så her må alle innstillinger gjøres i dvbviewer på forhånd. Ser ut til å gjelde lyd, undertekster, opptakk og alt annet av interesse.

- Fjernkontrollen må aktiveres i dvbviewer, ellers kan du ikke bruke den under tvdelen i Vmc.

- Kanalskifte er noe raskere nå enn det er under mediaportal. Aner ikke hvorfor, men dette er veldig positivt.

Jeg kommer nok en gang til å legge inn vista på nytt i løpet av helgen og konfigurere denne løsningen på nytt med riktig versjon av programmene fra start av. Blir også å eksprimentere med epg, får jeg ikke denne til er vista uansett utelukket.

Kommer i tillegg til å prøve meg på diverse plugins til vmc for å se om jeg klarer å få det slik jeg ønsker med hensyn til filmer og tvserier, samt fjerning av reklame på tvopptak.

drbo:

Får du epg på canal + og alle andre kanaler?

Har du fått testet noen plugins, noe å anbefale?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svortevik
    drbo:

Får du epg på canal + og alle andre kanaler?

Har du fått testet noen plugins, noe å anbefale?
    Jeg får epg på de fleste kanalene, også canal+. Men epg er ustabil, så jeg tenker å teste en av epg pluginene.

men jeg er på reise i utlandet, og får ikke testet mer før 28.

Men erfaringene så langt høres jo lovende ut :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mediaportal ble for ustabilt og for rotete i tv delen hos meg også.

Har Fire-DTV C m. kabel tv og VMC mTV Pack 2008 virker meget bra.

Kan noen av dere som har samme oppsettet prøve og bytte til cracket dll som har støtte for HD?

Mange som har fått det til og virke, men hos meg krasjer maskina etter noen sekunder med HD..
    The Green Button - TV Pack 2008 Beta MSDTVVDEC.DLL.

Følg indstruksjonene i første post.

Willy

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av willy1973
    Mediaportal ble for ustabilt og for rotete i tv delen hos meg også.

Har Fire-DTV C m. kabel tv og VMC mTV Pack 2008 virker meget bra.

Kan noen av dere som har samme oppsettet prøve og bytte til cracket dll som har støtte for HD?

Mange som har fått det til og virke, men hos meg krasjer maskina etter noen sekunder med HD..
    The Green Button - TV Pack 2008 Beta MSDTVVDEC.DLL.

Følg indstruksjonene i første post.

Willy
    Fikk HD sendingene til å virke på laptop'en

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå kapitulert å lagt mitt tv-kort ut for salg og satser på et fra digital everywhere istedet. Vil ha Vista MC opp å gå for å teste dette skikkelig opp mot mediaportal, og når løsningene med dvbviewer og dvbsbidge er så til de grader ustabil ble dette løsningen min.

Dere som bruker VMC sammen med dette kortet, er dere fornøyd?

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå kapitulert å lagt mitt tv-kort ut for salg og satser på et fra digital everywhere istedet. Vil ha Vista MC opp å gå for å teste dette skikkelig opp mot mediaportal, og når løsningene med dvbviewer og dvbsbidge er så til de grader ustabil ble dette løsningen min.

Dere som bruker VMC sammen med dette kortet, er dere fornøyd?
    bruker Digital Everywhere for canal digital kabeltv og gjort det i flere år. Dette fungerer meget bra og det har pr. dags dato ikke krasjet 1 gang. MCE vista er meget stabilt og langt bedre enn MediaPortal so m hang seg 1-10 ganger i uka. Fordelen med Digital everywhere er at den bruker firewire og det er meget stabilt.

PS og nå med HD støtte er alt bare morsomt

morten

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

VMC Fire DTV m TV Pack 2008 - HD kanaler

Hei

Jeg Har litt problemer med å finne HD kanalene på CD, Klarer ikke finne noe på transponder 12015 og 12128 i VMC. Hvordan kan jeg endre på transponderparameterene i VMC? Ser ut til DTV .ini fila(3095.ini eller noe slikt) er korekt, med korrekt FEC og symbol rate?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av simen02
    bruker Digital Everywhere for canal digital kabeltv og gjort det i flere år. Dette fungerer meget bra og det har pr. dags dato ikke krasjet 1 gang. MCE vista er meget stabilt og langt bedre enn MediaPortal so m hang seg 1-10 ganger i uka. Fordelen med Digital everywhere er at den bruker firewire og det er meget stabilt.

PS og nå med HD støtte er alt bare morsomt

morten
    Hvordan har du løst problemet med epg? Jeg må ha epg, ellers er det ikke aktuelt for meg å se på kanalene en gang.

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan har du løst problemet med epg? Jeg må ha epg, ellers er det ikke aktuelt for meg å se på kanalene en gang.
    Epg ligger inne på ca 50 % av kanalene, men resten av kanalene henter mce fra dvb signalet Når mce henter fra dvb signalet får man kun dette og neste program.

Sette opp epg på kanalene:

Gå til innstillinger
    velg tv
    velg tvguide
    velg rediger kanalene
    vellg hvilken kanal som skal redigeres
    velg oppføring
    finn epg til kanalen og trykk lagre
    (det ligger 52 kanaler i epg'en)
    de kanalene som ikke ligger der må hente epg fra dvb signalet

Det finnes også andre metoder med xmltv som også fungerer. søk på epg i forumet.

Morten

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg vet der er andre metoder, skulle bare ønske epg virket enkelt og greit på alle kanaler uten å måtte trikse så mye for å få det til.

Epg på 50% av kanalene vil si at det er 50% av kanalene som ikke blir brukt her i huset.

Jeg vil enkelt å greit ha epg for alle kanalene 14 dager fram i tid.

En ting jeg savner i VMC i forhold til mediaportal er muligheten for å få opp hva som holder på og hva som kommer som neste program på alle kanalene når jeg trykker på "ok" knappen på fjernkontrollen.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere som bruker firedtv og VMC, får dere fram canal+ HD og svt HD?

Ser ut til at jeg får fram de fleste kanalene, men disse mangler tross for at den skal søke på riktig frekvens i følge filen cabel norway som er valgt.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

online spotlight

har dere som har lagt inn tv-pack, mistet online spotlight (NRK), det har jeg og lurer på om det er pga. tv-pack

takker for svar

Active
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    438
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0