jepp jepp, da er det vel min tur ut i denne utføra..

har rota meg gjennom ørten sider opp og ned og føler at jeg ikke blir noe klokere nå, så på tide å lempe inn en post.

problemet mitt: har Canal Digital kabel, har PC, har ikke TV(vil ikke ha TV heller, enda).

så det jeg lurer på hvordan kan jeg få lyd og bilde ut fra dekoderen, som er en Sagem HD103-C, og opp på skjermen?

Har snust litt på Blackmagic Design Intensity, men er omtrent like forvirret nå som da jeg fikk høre om det, samme gjelder de forskjellige oppsettene med TV-kort og kortlesere.
en siste løsning jeg har vurdert er å anskaffe en hdmi-dvi kabel, og koble rett i skjermen, en Samsung 226bw, da jeg har vanlig morsom VGA og DVI innganger. Men det kjedelige da er at jeg må bruke analog utgang fra PC'en.

eneste jeg er interessert i er å få streamet tv, altså ikke noe form for capture (selv om det kunne vært interessant etter hvert om jeg finner det for godt).

så. noen kloke hoder der ute med erfaringer og/eller kunnskap som kan belyse situasjonen min litt?

ellers har jeg en grei pc med c2d e6600 cpu, asus p5w dh-deluxe hovedkort, asus en7600gs ettellerannet skjermkort og 4 gb minne om dette kan være av nytte.

EDIT! fant selvfølgelig en god løsning rett etter at jeg starta denne topicen. typisk. jaja, om none gidder å slette den så vær så god
løsningen jeg går for er Digital Everywhere FloppyDTV-C/CI + Dilog Conax CAM.