Noen som har fått til Bitstream fra en HTPC ennå? - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 107
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sendte Auzentech gutta en mail:

Dear Christopher,

First of all, thank you for your support and kind interest in our product line.

It has been scheduled in November. We have completed developing the Auzen X-Fi HomeTheater HD in hardware. We are debugging the software currently, and it will come to finish soon.

Should you have any questions or comments, do not hesitate to let us know.

Sincerely,

Support Team
    AuzenTech, Inc. (Auzentech, Inc.)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom over dette innlegget på avsforum.com

DolbyTrue HD and Vista bitstreaming are scheduled to be added with a new version of TMT within a couple of weeks.And then this card would become fully functional.

Ganske oppløftende spør du meg :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nightmare

DolbyTrue HD and Vista bitstreaming are scheduled to be added with a new version of TMT within a couple of weeks.And then this card would become fully functional.

Ganske oppløftende spør du meg :-D
    De mangler fortsatt 24P støtte, og det fikk det heller ikke etter hva jeg forstod. Venter heller på auzentech kortet som skal støtte for dette. Det har blitt usatt til januar nå, men det virker mer foruftig å utsette enn å release et uferdig produkt som ASUS har gjort.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Milzit
    De mangler fortsatt 24P støtte, og det fikk det heller ikke etter hva jeg forstod. Venter heller på auzentech kortet som skal støtte for dette. Det har blitt usatt til januar nå, men det virker mer foruftig å utsette enn å release et uferdig produkt som ASUS har gjort.
    Egentlig smal sak å få 24p til tv/projektor da, DVI til lydkortet og dvi/hdmi direkte til tv/projektor, de fleste skjermkort har da 2 digitale skjermkort utganger...

Forøvrig så¨bitstreamer min hjemmekino pc nå DTS HD MA

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nightmare

Snakker vi auzentech kortet eller asus?

Sitat Opprinnelig postet av stenvik

Info mann! Eller skal vi tippe asus og xp?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av theck1
    Snakker vi auzentech kortet eller asus?

Info mann! Eller skal vi tippe asus og xp?
    Jepp definitivt ja

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Egentlig smal sak å få 24p til tv/projektor da, DVI til lydkortet og dvi/hdmi direkte til tv/projektor, de fleste skjermkort har da 2 digitale skjermkort utganger...

Det er avhengig av oppsettet man har. Jeg for min del trenger å få både lyd og bilde inn i en HDMI-kabel til receiver. Så jeg venter på auzentech kortet for min del. For meg virker det rart at man ikke klarer å lage en lydkort som kan sende bilde videre uten å gjøre noen forandringer på bilde..

Active Cyberdog sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    456
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ny Total Media Theatre tilgjengelig på ASUS sine sider

Arcsoft Total Media Theater (ASUS_EVAL)V2.1.13.125 Beta
    Release Notes:
    1.Support Dolby TrueHD, DTS-HD Master Audio, Dolby Digital Plus HBR audio bitstream via HDMI output under PAPS.
    2.Support Dolby TrueHD, DTS-HD Master Audio, Dolby Digital Plus 24bit/192KHz LPCM playback via HDMI or analog output under PAPS.
    3.Support Vista 32/64 OS.
    4.Requires to work on Vista driver. v.6.12.8.17.57Beta to support Blu-ray disc HBR audio functions.
    5. Please uninstall existing Xonar HDAV driver/GamerOSD/Splendid driver (if any) before installing.

*Disclaimer: Please be noted that this is still beta version, please kindly feedback in our support forum should you encountered any error during operation, we appreciate your assistance to make Xonar HDAV1.3 and TMT better. Thanks.
    Please visit ASUS Xonar support forum at here:
    http://vip.asus.com/forum/topic.aspx...Language=en-us
    Thanks.

Driveren som trengs er ikke postet enda men myAV skriver:

You guys would be able download the new vista driver later today (within a few hours). Check on the Asus site later.

Ser ut som om julaften kom tidlig i år

C

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    456
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg testet og kan bekrefte bitstream i Vista av DTS HD Master, Dolby True HD og PCM lydspor fra Blu-Ray.

Jeg bruker Xonar sammen med et ATI HD4850 til Onkyo 606 og Videre til Sony VW60, og det var deilig å se alle de røde lysene slå seg på i Displayet etter hvert som jeg testet forskjellige disker/lydspor.

Julaften for meg dette. HTPCen er endelig klar for Blu-Ray.

Det meldes at 1080p24 ikke fungerer enda, men har levd med 1080p60 så lenge at det bryr i alle fall jeg meg lite om.

Cyberdog

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fint at du brøyter vei, Cyberdog!

Men det var da en sinnsyk pris for et lydkort, selv om det er spesielt. Håper og tror det kommer billigere løsninger og det litt brennende kvikt.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cyberdog
    Da har jeg testet og kan bekrefte bitstream i Vista av DTS HD Master, Dolby True HD og PCM lydspor fra Blu-Ray.

Jeg bruker Xonar sammen med et ATI HD4850 til Onkyo 606 og Videre til Sony VW60, og det var deilig å se alle de røde lysene slå seg på i Displayet etter hvert som jeg testet forskjellige disker/lydspor.

Det meldes at 1080p24 ikke fungerer enda, men har levd med 1080p60 så lenge at det bryr i alle fall jeg meg lite om.

Cyberdog
    Ikke for å være pirkete.. men PCM er da vel ikke bitstream/codec som finnes på bluray plata ?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Fint at du brøyter vei, Cyberdog!

Men det var da en sinnsyk pris for et lydkort, selv om det er spesielt. Håper og tror det kommer billigere løsninger og det litt brennende kvikt.
    Prisen har gått opp siden jeg kjøpte det ser jeg, kosta meg 2500 kr for deluxe versjonen i september, verste er vel at alt datautstyr skal bli enda dyrere over nyttår også.

Jeg testa den nye TMT i windows xp og får bitstreamet dts hd master, dolby truehd osv. Eneste som ikke fungerer å bitstreame nå er hddvd. Skal teste windows vista i morgen og får prøve å få sett noen filmer i helga . Har ati 4870 skjermkort og onkyo 606 reciver.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av commi
    Prisen har gått opp siden jeg kjøpte det ser jeg, kosta meg 2500 kr for deluxe versjonen i september, verste er vel at alt datautstyr skal bli enda dyrere over nyttår også.

Jeg testa den nye TMT i windows xp og får bitstreamet dts hd master, dolby truehd osv. Eneste som ikke fungerer å bitstreame nå er hddvd. Skal teste windows vista i morgen og får prøve å få sett noen filmer i helga . Har ati 4870 skjermkort og onkyo 606 reciver.
    hmm TrueHD i windows XP ? Trodde ikke det var kommet ny versjon av TMT og driver der enda

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm TrueHD i windows XP ? Trodde ikke det var kommet ny versjon av TMT og driver der enda
    Du kan installere tmt version .125 til vista selv om du har xp. Funker gull.
    Du trenger kun avinstallere tmt og inn med siste.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En liten oppdatering om min opplevelse i kveld med ny TMT.

Dolby True HD og Dts HD Master funker gull på blue ray.
    PCM vet jeg ikke ennå.
    Dolby Digital + funker fortsatt ikke.

Når det gjelder HD DVD ble jeg dypt skuffa. Får bare pip og kneppe lyder uansett hvilke plate eller lydformat jeg spiller.
    24P funker fortsatt ikke.

Alt i alt for meg så må jeg si at den siste brikken falt på plass.
    Har HDDVD spiller så trenger ikke den funksjonen.

Håper de fikser alt til syvende å sist. Deilig å se at ikke kortet er forlatt.

Intermediate phatbull sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    456
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke for å være pirkete.. men PCM er da vel ikke bitstream/codec som finnes på bluray plata ?
    Joda det er da PCM lydspor på enkelte Blu-Rays og nå spilles de av som de skal, det gjorde de ikke tidligere.

C

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siste nytt fra en fortrolig kilde som har kontakt med asus på avsforum

Bare å glede seg nå

Just like I posted yesterday saying that "24p issue isn't off the table yet", I have some kind of good news for you. It really isn't off the table yet Because Asus has found a solution for the problem. But according to the engineers at Asus, it cannot be done without a hardware change. So those of the cards released eariler may be recalled for a hardware change.In the mean time new cards would be equipped with 24p support in the future releases. And now they are discussing how to carry out this process without annoying the customers.And this will be announced later.Just to remind you,this is just some brief details of the phone conversation I had with Asus today.What do you guys think? For those who do care 24p (I don't.because I am one of those who don't see the difference through my Optoma HD 81) , please wait for the announcement rather than ending up buying the card.

BTW, The slim card which is being tested now would be released after the issues of this card are completely fixed.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bekrefter at xonar hdav 1.3 bistreamer DTS HD MA og Dolby TrueHD på windows XP

Surround processoren min bekreftet det

Intermediate amazon1969 sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cyberdog

Cyberdog
    Har du Vista 64bit? Vet du med sikkerhet at kortet støtter alle lydformat på Vista 64?

Noen som vet om de nye Xonarkortene med 24fps er sluppet?

Side 5 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •