Problemer med HD-kanaler med Fire-DTV-S2 kort?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 31
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problemer med HD-kanaler med Fire-DTV-S2 kort?

Som beskrevet i en tidligere tråd har jeg et stort problem med å finne mine HD-kanaler med et Fire-DTV-S2 kort.

Når jeg scanner i firetv kommer det inn en rekke kanaler, men ikke HD-kanalene, heller ikke Eurosport (vanlig sending).

Jeg bruker et canal-digitalkort.

Jeg har scannet x-antall ganger, og kanalene skuffer med sitt fravær hver gang.

Noen her inne må vel ha litt erfaring med dette?

På forhånd takk:-)

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørsmålet er blitt spurt veldig mange ganger før vil jeg tro, så derfor stillhet. Søk på forumet og evt, google, så finner du nok ut av det. Jeg kan ikke hjelpe deg.

Intermediate Troeen sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nå kjenner jeg ikke de til tv korten så godt.
    men har du muligheter for å teste med tuner fra CD og du ikke får opp eurosport da eller kan være at parabolen må justers bedre.

Troeen

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanalene funnet!

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikkert greit at du forklarer hvordan du løste problemet. Sånn til glede for andre brukere.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og kanskje forandrer tittelen på tråden slik at noen kan ha en viss anelse om hva den handler om...?

Active Soundispower sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    380
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Sikkert greit at du forklarer hvordan du løste problemet. Sånn til glede for andre brukere.
    Du må søke som alle andre

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg personlig driter i det, men for andre med Fire-DTV-S2 kort så hadde det sikkert vært nyttig.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forklaring kommer selvsagt.

Men jeg er lei hele opplegget så jeg venter med å skrive en lang forklaring.

Til dere som er nærme:
    Bruk Bvdviewer, transedit(verktøy) og rediger inn parameterene fra kingofsatelites.com(tror det var navntet på siden).

Det betyr at disse parameterene legges inn i transponderlista. Jeg fant kanalene på thor 2,3 - ikke intelsat.

Dere må velge å apply disse endringene i transedit og deretter lukke Bvdviewer og transedit. Åpne Bvd på nytt og deretter gjøre et kanalsøk.

Dere kan også bare velge å legge inn parameterene i transedit og deretter velge å scanne akkurat den enkelte frekvensen, da vil kanalene komme opp - om dere har gjort det rett.

Det ligger en transponderliste skrevet av en eller annen Daniel på Tystpc.nu. Lista heter 3590, der skal faktisk bare fetch-parameterene forandres til 3/4 i stedenfor 2/3. Da er lista hans søkbar og rett.

Dere vil få opp kanalene om dere gjør dette rett. Om dere så ikke får sett kanalene kan dere ikke bruke EVG.... som ligger under innstillinger. Dette gjelder bare Vista har jeg skjønt.

Ett annet problem(tror jeg) er at skjermen må være innstilt på 720 eller 1080 for at kanalene skal vises. Dette er jeg litt usikker på, men noe skjedde som jeg ikke orket å se mer på rett før jeg logget av.

Til Tiger og andre: det blir utrolig bra kvalitet på TV(vanlige kanaler) på denne måten. Så på et vis er det verdt det, selv om jeg nå har hele pakka langt oppe i halsen. Det henger nok sammen med at jeg brukte minst 50 timer på å finne ut av det.

Mer kommer:-)

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    50 timer! Imponerende stå-på-vilje.

Intermediate randall sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Oslo
    Poster
    3,255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endre trådnavnet til: Problemer med HD-kanaler med Fire-DTV-S2 kort?

Så kanskje noen andre senere slipper å starte en egen tråd.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig i overskriften er litt feil nå.

Den ble opprettet når jeg ikke fikk et eneste svar på en annen tråd her inne, som omhandlet samme tema.

Vi kan vel si at jeg var i litt ubalanse etter x-antall timer med rot og rot.

Tror ikke det handlet om stå-på-vilje til slutt, mer en psykose:-)

Det pleier nemlig å være så som så med den typen vilje her i gården

Intermediate randall sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Oslo
    Poster
    3,255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott at du endret headingen! Og enda bedre at du fant en løsning på problemet! Er jo mulig at andre har samme utfordring.:smile:

Active cocazulu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott at du har fått et gjennombrudd her enur! Er i startgropen for en runde med FireDTV-S2 selv, og blir sikkert avhengig av gode tips og råd på veien.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen,

Jeg har også, som enur, knotet mye med dette i det siste. I går klarte jeg endelig å få inn HD kanalene, og tenkte jeg skulle komme med en liten oppsummering av mine "funn" Jeg har også Canal Digital, men noen av tipsene kan sikkert være nyttig for andre...

Det jeg har slitt med, er at det er så mange variabler at det er lett å gå seg vill (og mange forum-artikler som inneholder kun fragmenter av løsningen, eller rett og slett _utdatert_ informasjon). Cluet er å vite hva som fungerer for andre, så man i alle fall slipper den i bakhodet...

I tillegg mistenker jeg at signalet inn fra LNB ikke har vært optimalt, og at dette kan være grunnen til at jeg ikke har fått inn kanalene. Var ute og finjusterte både parabol og LNB i går, og nå tror jeg dette er OK. Sørg derfor for å ha optimalt signal inn, da HD kanalene er veldig følsomme for dette (bruk sat beeper el.).

Jeg kjører følgende:

- Vista Ultimate 32 bit OS med TV Pack 2008
    - Siste drivere til FloppyDTV/FireDTV (http://www.digital-everywhere.com/en...etup_5_0_n.zip)
    - Siste firmware til FloppyDTV/FireDTV http://www.digital-everywhere.com/en...are_update.zip
    - DVBViewer 3.9.4.X (både .0 og siste .40 beta) + Transedit 3.2.2
    - Mediaportal 1.0 RC2
    - PowerDVD8 H.264 codec

For det første, jeg tror at Vista er generelt veldig ustabilt ved "tweaking" en del av disse innstillingene (spesielt på codecs) - og jeg ser forskjellige resultat når jeg gjør ting to ganger etterhverandre f.ex. Så det krever tålmodighet, og en god porsjon prøve og feile. Dette er muligens bedre med XP (vurderer faktisk en multiboot der jeg kan teste forskjellen).

Har man de korrekte søke-parameterne så er jo dette et godt stykke på veien

En aha-opplevelse jeg fikk i går kom ved bruk av Transedit. Jeg trodde dette kun var et verktøy for å modde på transponder ini-filen, men fant ut det kunne gjøre mer.

Det er i utgangspunktet (som enur også nevner) kun å endre fra FEC 2/3 til 3/4 for å finne HD kanalene:

ex endre fra følgende (i 3952.ini fila under Transponders folder for "Thor 2,3"):
    15=11434,V,25000,23,6,1,|Discovery HD, Voom HD, Nat Geo HD

til:
    15=11434,V,25000,34,142,|Discovery HD, Voom HD, Nat Geo HD

(dvs bytter ut alle "23,6,1," til "34,142," under frekvensene 11434, 12015 og 12128 og de andre HD kanalene du evt har. De parameterne som er bak FEC, er en bitmask som inneholder tuningparametre for DVB-S2, som beskrevet i denne tråden. Det er forøvrig enklere å bruke Transedit og bare endre i GUI enn å sette seg inn i denne bitmasken)

Det er også dette Transedit gjør i praksis, hvis du legger Transedit under DVBViewer install folderen og kjører det mot en av INI filene under Transponders, endrer FEC til 3/4, og trykker Apply.

Men, hvis du istedet velger en frekvens du vet det er HD kanaler (ex 11434 der Voom HD er) og trykker Analyze så skjer det ting:

Her kan du også høyreklikke og velge Preview for å se video (veldig bra test), du må huske å stille inn riktig H.264 codec i Transedit options før du gjør dette.

En annen sak er at du kan velge "Scan Selected" istedet for Analyze, og kan sende parameterne direkte inn til DVBViewer:

Uansett, gir dette det mer muligheter til å se akkurat hvilke parametre som går på "kabelen" istedet for å tune/gjette seg frem til dette.

Før jeg fikk dette til å fungere med DVBViewer (ble lei) så gjorde jeg et kjapt forsøk med Mediaportal. Forrige gang jeg testet så fikk jeg ikke inn noen av HD kanalene, men prøvde bare en ny "Update satellite list" og dro da ned nye innstillinger til "0.8°W Thor 3_5.ini":

------------------------------------------
    ; [ downloaded from www.kingofsat.net (c) 2008-09-15 22:21:09 ]
    [SATTYPE]
    1=3592
    2=Thor 3/5, Intelsat 10-02 (1�W)
    ..
    ex
    21=11421,H,25000,34,S2
    22=11434,V,25000,34,S2

og "0.8°W Thor 3_5-S2.ini":

[SATTYPE]
    1=3592
    2=Thor 3/5, Intelsat 10-02 (1�W)

[DVB]
    0=5
    1=11341,V,25000,8psk,3/4,off,0.35
    2=11421,H,25000,8psk,3/4,off,0.35
    3=11434,V,25000,8psk,3/4,off,0.35
    4=12015,H,30000,8psk,3/4,off,0.35
    5=12128,H,30000,8psk,3/4,off,0.35

;Transponder number=frequency,polarity,symbolrate,dvb-s2 modulation,dvb-s2 innerfec rate,pilot (1=off, 2=on),roll-off (1=0.20 2=0.25 3=0.35)

(her ser man også at Mediaportal bruker en egen INI fil for S2, istedet for å bruke den bitmasken som DVBViewer gjør, som nevnt over)

Her gikk alle HD kanalene rett opp, noe som forbauset meg etter å ha knotet så mye med DVBViewer. Her er uansett innstillingene på Voom HD, som et eksempel:

Stort sett så er jo dette de samme parameterne som ligger her:

Thor 3/5 (0.8°W) - frequencies - KingOfSat

Så nå har jeg HD kanaler i både DVBViewer og Mediaportal, men bruker Vista MC til SD kanalene. Venter også spent på om de klarer å fixe den timebombede H.264 DLL'en som sluttet å virke 1/9:

The Green Button - TV Pack 2008 Beta MSDTVVDEC.DLL.

En annen ting jeg ser er at man må forsikre seg om at CAM/CI spiller hele veien, jeg må i noen tilfeller kjøre systray ikonet C:\Program Files\FireDTV\Tools | CommonInterface.exe for å få inn kanalene (i VMC og Mediaportal ser dette ut til å være et krav). Jeg ser også at FireDTV har en service FDTvCISvc men jeg har noen ganger i tillegg måtte trå til CommonInterface.exe for å få ting til å skje. Over tid ser jeg sikkert hva som fungerer best her.

Jeg så også i går, i DVBViewer, at jeg faktisk må trykke på en SD kanal først - og så tilbake på en HD kanal for å få den opp. Dette var litt merkelig, jeg hadde da avsluttet DVBViewer og startet på nytt og gikk rett på en HD kanal som funket rett før. Anyway, det funker og jeg kan se kanalene (tror nok jeg kommer til å bruke Mediaportal da interfacet der er bedre)

Som en liten test tok jeg i dag og dro ned et tredje alternativ, ProgDVB, og der gikk nå alle HD kanalene rett opp (trenger pro versjonen for å se H.264 men regner med det funker greit sålenge jeg har en H.264 codec som funker andre steder). Dvs at det er flere alternativer for de som sliter her Sjekket for ordens skyld [3592] seksjonen under Transponders ini fila og der står det korrekt, ex:

26=11434,V,25000,34,S2

I fremtiden, følg forøvrig med på oppdatert info fra Canal Digital her, for det skjer ofte endringer...

En annen ting. Får man fortsatt svart bilde i DVBViewer eller Mediaportal etter å ha sett at tuningparameterne gir utslag i Transedit: Analyze eller "Scan Selected" så er det stor sannsynlighet for at du bruker feil codecs, og at dette er problemet istedet for å mistenke feil tuningparametre på parabolen. Feil settinger på codecs kan forøvrig også skape heng og treghet, jeg har hatt mye problemer med at DVBViewer/Mediaportal krasjer når en eksperimenterer med dette (så finn det som fungerer, det er litt vanskelig å komme med noen absolutte tips her fordi det kommer også an på skjermkort og hva som spiller best med de ulike kort/drivere). Svart bilde kan også bety at programmet ikke kommuniserer med CI/CAM (se tips over).

Lykke til med tuningen, jeg kan love at det er verdt alle timene med knot - for det er knallkvalitet ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sånn ja.

Litt mer strukturert og detaljert enn hva jeg ville ha levert.

Godt innlegg!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har de klart å fixe DLL'en slik at TV Pack kan kjøre H.264 (link her), men jeg spurte i tråden ang DVBS2, og fikk følgende til svar:

"As for DVB-S2, it was never officially included even in the beta days, only support for DVB-S (and then only one card really the pinnacle 7010ix) as most of the DVB-S/S2 drivers don't have some functions that are required. I know people on the beta had differing success with different combinations of FloppyDTV stuff and cards. Have a look for beta drivers. Some people even got the SKY encrypted channels working. "

Så nå er neste spørsmål, noen som har fått denne DLL'en til å fungerer med FloppyDTV/FireDTV S2 mot HD kanaler i CD pakka?

Jeg har kanaler som Canal+ Film HD, SVT HD og National Geo HD i lista (ingen av disse spiller, den eneste av disse i mitt CD abb er NatGeo HD)...men jeg får ikke opp noe når jeg f.ex går på single transponder scan og søker på en av "HD frekvensene"...(singnal bar gir heller ikke utslag)

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mortenpe
    Nå har de klart å fixe DLL'en slik at TV Pack kan kjøre H.264 (link her), men jeg spurte i tråden ang DVBS2, og fikk følgende til svar:

"As for DVB-S2, it was never officially included even in the beta days, only support for DVB-S (and then only one card really the pinnacle 7010ix) as most of the DVB-S/S2 drivers don't have some functions that are required. I know people on the beta had differing success with different combinations of FloppyDTV stuff and cards. Have a look for beta drivers. Some people even got the SKY encrypted channels working. "

Så nå er neste spørsmål, noen som har fått denne DLL'en til å fungerer med FloppyDTV/FireDTV S2 mot HD kanaler i CD pakka?

Jeg har kanaler som Canal+ Film HD, SVT HD og National Geo HD i lista (ingen av disse spiller, den eneste av disse i mitt CD abb er NatGeo HD)...men jeg får ikke opp noe når jeg f.ex går på single transponder scan og søker på en av "HD frekvensene"...(singnal bar gir heller ikke utslag)

Sliter med det samme jeg også. Har funnet default fila for søking på sattelite og der ligger feil frekvens på Canal+ HD, sport HD og svt HD. Prøvd å redigere uten hell, så jeg tror ikke det er den fila den bruker under søket. Dette er så irriterende at jeg blir gal!!!! Er nesten i boks nå må bare finne den jæ.... tuning fila til mce. Deafault fila ligger under
    C:\ProgramData\Microsoft\eHome\Packages\DVBSTuning
    Noen som kan hjelpe

Morten

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja og frekvenslista endres jo konstant, så pass på å ha oppdatert iht endringer. Nå klargjør de for Thor 6, har mange kanaler som endrer transponder/frekvens:

1° West information board - TelenorSBC

"In preparation for the Telenor Thor 6 satellite to commence service, reallocation of current 1 West
    transponders will be performed, in order to adapt to a new 1 West coverage and utilization scheme."

Men er det noen som får til DVB-S2 tuning i VMC/TVPack så si fra! Dvs selv om man får inn frekvensene, vil det fungere?

Newcomer own sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vista og S2

Litt info

Er klar over problemet med S2/HD på Canal Digital sat.

To problemer med oppsett.

Alt.1.
    Bruker du 5.1N driver fra Dig.Ew. og velger Satelitt under konfigurasjon får du valg Thor.... og alle HD kanaler untatt NatGeoHD er "uten" tv-signal.

Alt.2
    Velger du "gamle" måten (DVB/T emu) så finner du heller ikke HD kanalene, til tross for om du editerer 3592.reg eller Sat_Thor.reg. med riktige frekvenser.

Grunnen til problemet er at Canal Digital "skjuler" kanalene på sat.

Har tatt opp problemet med kontoret i London som lager oppsettet for oss i konfigurasjonalternativ 1. De vill korrigere problemet snart.

Så, vi får nøye oss med NatGeoHD noen dager til.

Dig.Ew. er også klar over problemet og har lovet en ny "beta" eller .reg fil snarest (skulle vært her fredag).

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •