Problemer med HD-kanaler med Fire-DTV-S2 kort? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 31 av 31
    Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av own
    Litt info

Er klar over problemet med S2/HD på Canal Digital sat.

To problemer med oppsett.

Alt.1.
    Bruker du 5.1N driver fra Dig.Ew. og velger Satelitt under konfigurasjon får du valg Thor.... og alle HD kanaler untatt NatGeoHD er "uten" tv-signal.

Alt.2
    Velger du "gamle" måten (DVB/T emu) så finner du heller ikke HD kanalene, til tross for om du editerer 3592.reg eller Sat_Thor.reg. med riktige frekvenser.

Grunnen til problemet er at Canal Digital "skjuler" kanalene på sat.

Har tatt opp problemet med kontoret i London som lager oppsettet for oss i konfigurasjonalternativ 1. De vill korrigere problemet snart.

Så, vi får nøye oss med NatGeoHD noen dager til.

Dig.Ew. er også klar over problemet og har lovet en ny "beta" eller .reg fil snarest (skulle vært her fredag).
    Bra godt å se at noen tar jobben sin seriøst )

Gleder meg til fiksen. Litt lei av mediaportal som ikke er helt stabilt selv med ny versjon

morten

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    own: Vet du forresten hvordan EPG håndteres for Canal digital på DVB-S? Jeg får kun inn "now/next" EPG og lurer på hvordan jeg kan utvide "horisonten".

...venter forøvrig også spent på nyheter rundt DVB-S2

Newcomer own sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mortenpe
    own: Vet du forresten hvordan EPG håndteres for Canal digital på DVB-S? Jeg får kun inn "now/next" EPG og lurer på hvordan jeg kan utvide "horisonten".

...venter forøvrig også spent på nyheter rundt DVB-S2

CD på kabel og satelitt sender epg data i veldig små mengder. Så vidt jeg vet kommer det av at de "vanlige" tunerne har veldig liten hukommelse, og det er derfor ikke "nødvendig" å sende mye data.
    Jeg vet at ved bruk av DVBViewer og tuning til kanal Nordic Hit..elller annet (radio), så kommer all data på kabel, til alle kanaler.
    Denne metoden virker dessverre ikke VMC.

Vi kan dessverre ikke påvirke CD noe særlig for å bedre dette, da det jo ikke finnes noen godkjent tuner til HTPC, så vi får ta et skritt av gangen og håpe på bedre tider, godkjente tunere etc.

Husk forøvrig å "matche" opp kanalene i guiden på våre data under redigere kanaler. Hos CD heter det f.eks. TV2 Norge men i våre data TV 2 Norge. Gjør du dette på de ca 40 kanalene vi supporterer så får du hvertfall 14 dager på disse. (Du ser at NRK1 og 2 allerede har likt navn i begge systemer, og har 14 dg. allerede), og da får du support for både download guiddata og DVB-data på samme kanalen.

...og for de som lurte på hvorfor vi ikke har samme navn, jo det er for det at "ingen" greier å bruke samme navn i lille Norge. Noen provider bruker TV2Norge, TV2 N, TV 2 Norge osv.

...og til sist. TV-Pack er ikke offisiellt ute, og derfor er ikke alle systemer vedr. guidedata etc. ferdige hos oss enda heller.

Willly

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ny driver 5.2 er ute idag, men det hjalp dessverre ikke fortsatt bare Nat Geo HD som virker

Håper det snart løser seg, imellomtiden må jeg ta til takke med mediaportal

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Skylder på CD?

Sitat Opprinnelig postet av own
    CD på kabel og satelitt sender epg data i veldig små mengder. Så vidt jeg vet kommer det av at de "vanlige" tunerne har veldig liten hukommelse, og det er derfor ikke "nødvendig" å sende mye data.
    Jeg vet at ved bruk av DVBViewer og tuning til kanal Nordic Hit..elller annet (radio), så kommer all data på kabel, til alle kanaler.
    Denne metoden virker dessverre ikke VMC.

Vi kan dessverre ikke påvirke CD noe særlig for å bedre dette, da det jo ikke finnes noen godkjent tuner til HTPC, så vi får ta et skritt av gangen og håpe på bedre tider, godkjente tunere etc.

<<
    Dette kan da ikke stemme!?!
    Når jeg kobler på tuneren jeg har fått fra CD så får jeg jo mye mere en now/next i EPG.
    Jeg har lest på thegreenbutton (skal prøve å finne igjen artikkelen som var skrevet av en M$ mann) at EPG i datastrømmen sendes på to måter (samtidig) En now/next og en for flere dager.
    VMC (TV pack?) leser antakeligvis bare now/next delen selv om den andre er der.
    Så det er nok M$ vi venter på her også, -ikke CD.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ..en annen ting, som irriterer litt, er også at når en skifter kanal så vises ingen EPG med en gang (dvs neders på skjermen ved kanalskifte). Man må enten trykke EPG knapp eller skifte til en annen kanal og så tilbake. Dette burde i det minste skjedd automatisk.

Kun "now/next" EPG fører jo også til at en i praksis ikke bruker den til opptak..så håper på en bedring her snart.

Jeg har også prøvd å "matche" kanaler mot supporterte som ligger i listen i VMC, men har aldri sett 14 dagers schedule på norske kanaler..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et spørsmål til, kjører dere andre (uavhengig av HD) denne lille CI applikasjonen nede i systray for å få kanaler/CAM til å spille med Fire/FloppyDTV? Jeg må det, selv om jeg ser at FireDTV har en egen CI service.

Denne ser ikke ut til å ha noen effekt for meg, jeg må ha denne systray saken gående for å få bilde i både VMC og Mediaportal...og det irriterende med den er at ved all aksess mot CAM så flasher programmet opp på desktop..andre med samme problem?

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mortenpe
    Et spørsmål til, kjører dere andre (uavhengig av HD) denne lille CI applikasjonen nede i systray for å få kanaler/CAM til å spille med Fire/FloppyDTV? Jeg må det, selv om jeg ser at FireDTV har en egen CI service.

Denne ser ikke ut til å ha noen effekt for meg, jeg må ha denne systray saken gående for å få bilde i både VMC og Mediaportal...og det irriterende med den er at ved all aksess mot CAM så flasher programmet opp på desktop..andre med samme problem?
    kjører uten, men hvordan har du innstallert driver. Bruker du media center tvpack 2008 så skal den ikke installeres

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm da lurer jeg på hvorfor jeg må kjøre dette for å få bilde. Dvs det er helt klart, hvis jeg stenger CI appen i systray blir bildet svart med en gang. Og jeg har også denne CI servicen kjørende som kom installert med FireDTV (men som sagt ser ikke ut til å ha noen effekt).

Det stemmer, CI appen var ikke der som default - men etter at jeg fant ut at denne måtte til for å få bilde måtte jeg legge den i startup..

Den er ganske annoying så skulle veldig gjerne blitt kvitt den (gjerne uten å reinstallere OS).

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå testet ut windows 7 pre beta (6801). der finner DE driver'en som emulerer dvb-t alle hd kanalene, og de virker. Er det så stor forskjell på "vista TV pack 2008" og Windows 7 MCE ?

Beta versjonen er litt for ustabil enda, men det ser lovende ut for oss med dvb-s2. Skulle bare ønske at Microsoft også prioriterte brukere av Vista litt også.

Morten

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fermate69
    Dette kan da ikke stemme!?!
    Når jeg kobler på tuneren jeg har fått fra CD så får jeg jo mye mere en now/next i EPG.
    Jeg har lest på thegreenbutton (skal prøve å finne igjen artikkelen som var skrevet av en M$ mann) at EPG i datastrømmen sendes på to måter (samtidig) En now/next og en for flere dager.
    VMC (TV pack?) leser antakeligvis bare now/next delen selv om den andre er der.
    Så det er nok M$ vi venter på her også, -ikke CD.
    Her fant jeg artikkelen:
    Vista TV Pack 2008 Installed - SBS no data Available - Australian Media Center Community
    (Det var xpmediacentre.com og ikke greenbutton)
    Innlegg #3 og #5

Her snakkes det om at TV Pack skal kunne lese den lange guiden også??

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •