Hva skal man velge?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hva skal man velge?

Hei,

Jeg har i lengere tid nå sitte litt på gjerdet for å se hva som skjer angående HD sendinger og mulighet for å få disse inn på Vista MCE. Nå som endelig Vista MCE TV Pack 2008 (Fiji) er ute har jeg skjønt at det finne håp for oss i Norge også. Men vil gjerne ha noen innspill på hva dere ville valgt av utstyr og leverandør av tv. Jeg holder alle alternativer åpne og har tilgang til disse Canal digital Kabel, Cabal digital parabol, Viasat parabol eller RiksTV. Har i dag Canal digital kabeltv analogt pga at jeg bruker MCE og har da ikke byttet til digital med dekoder.

Her er hva jeg ønsker.
    1. Bruke Vista MCE og TV pack 2008.
    2. Ikke ha dekoder før signalene inn til MCE.
    3. Mulighet for å ta opp på 2 kanaler samtidig.
    4. Digital TV med HD muligheter. Er ikke et must men ønskelig.

Hvis noen har dette i dag oppe og kjøre så vil jeg gjerne hørme om dine er faringe og hva slaks hardware og software du bruker.

På forhånd tusen takk for alle svar.

Mvh
    Bosse

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bosse
    Nå som endelig Vista MCE TV Pack 2008 (Fiji) er ute har jeg skjønt at det finne håp for oss i Norge også.
    Det var vel å håpe litt vel mye....

4. Digital TV med HD muligheter. Er ikke et must men ønskelig.
    Det er jo bra at det ikke er et must, for med VistaMCE er det ikke mulig med de standardene som blir brukt for HD her til lands.

MS har bevist en gang for alle med TV Pack fiaskoen at de ikke bryr seg i det hele tatt om det Europeiske TV-markedet (i motsetning til hva de påstår selv....), så personlig ville jeg holdt meg laaaaaangt unna. Men så lenge du tar til takke med pkt 1-3 så funker det vel sikkert for deg...

Jeg kjører med Canal Digtal/FireDTV og MediaPortal. Får inn alt av kanaler, også HD. Desverre sliter jeg med stabiliteten, men håper det ordner seg til versjon 1.0 av TVServer kommer. Kommer nok til å prøve MythTV etterhvert også. Har hørt at det er dønn stabilt.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En gang for alle:

Den beste plattformen for TV på Windows per dags dato er Windows XP med en 3 part TV-programvare. Microsoft sine løsninger for Mediacentre fungerer særdeles dårlig med europeiske TV-standarder (DVB).

Kjører selv MediaPortal på XP og er veldig fornøyd så langt. Ihvertfall i forhold til Grundig STB'en de har prakket på meg

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen andre som har erfaringer med fiji MCE?

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nilsga
    Jeg kjører med Canal Digtal/FireDTV og MediaPortal. Får inn alt av kanaler, også HD. Desverre sliter jeg med stabiliteten, men håper det ordner seg til versjon 1.0 av TVServer kommer. Kommer nok til å prøve MythTV etterhvert også. Har hørt at det er dønn stabilt.
    MythTV har i hverfall fungert generelt stabilt for meg med CD satellitt i ca. 1,5 år nå. Har riktignok en tid hatt problem med at EPG ikke oppdaterer seg automatisk men kun når jeg ser live TV på Discovery Science eller andre kanaler på samme transponder.

Det er fremdeles mangelfull støtte for DVB-S2 og H.264 på Linux, men hvis man er villig til å patche og kompilere drivere og applikasjoner selv så er det visst mulig.

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svortevik
    Noen andre som har erfaringer med fiji MCE?
    fiji mce funger meget bra, men mangler støtte for HD og dermed ubrukelig for meg. Kjører Mediaportal på vista og det fungerer 85%, dvs det henger seg 1-5 ganger i uken noe jeg kan leve med men kona "sutrer"

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for alle svarene. Men er igrunn muligheten til Vista mce jeg er på jakt etter. Om det ikke støttest HDTV i vista ennå så er det greit nok. Men om jeg skal komme over på digital tv hva er det beste alternativet der? DVB-C,S eller T? jeg har allerede CA analog og kan bytte til digital om jeg vill men da trenger jeg litt hjelp til å velge riktig tv-kort og CAM?

/Bosse

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •