Pioneer plasma og PC

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pioneer plasma og PC

Har nylig kjøpt meg en Media Center pc fra komplett. Har også et skjermkort med DVI satt inn i pcen. Prøver så å koble dette opp mot en Pioneer 507XA.

Når jeg bruker kabel med overgang DVI til VGA så får jeg bilde på tven via VGA kontakten. Men dette er jo så dårlig, i mine øyne. Er jo ingen vits i å se Blu-ray på denne da.

Har prøvd men en kabel DVI til HDMI, men dette gir kun svart skjerm.
    Hva gjør man da?

PS! Det er HDMI på hovedkortet, men der kommer det vel kun lyd? eller...
    Samt at da mister jeg jo effekten av det andre skjermkortet som er mye bedre. :cry:

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det hardware acceleration på skjermkortet ditt?

Har ikke sett noen skjermkort som gir bedre bilde enn software enda uansett, så HK-hdmi vil gi like bra eller bedre bilde enn skjermkortet ditt. Men du vil måtte ha en bra CPU til dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med tanke på skjermkortet så er vel det om man skal spille med tung grafikk f.eks. Er vel en grunn til at de lager eksterne skjermkort isteden for det som sitter rett på hovedkortet.

Så har lyst til å få til det kraftigste kortet til å virke på HDMI inngangen på Pioneer tven.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ah..

Vel, er usikker på om du får spilt av Blu-Ray uten DHCP, og såvidt jeg vet finnes ikke DVI med DHCP støtte. Kanskje derfor det er svart? Analog utgang går siden de ikke er redd for at folk kopierer filmen ut fra den strømmen eller noe...gærningene.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kravet til å kalles HD Ready skjerm er HDMI eller DVI med HDCP, samt støtte av de 3 HD oppløsningene.

Det er nok oppløsning som gjør dette. Enkelte har rapportert problemer med DVI-HDMI kabel, og det har funket med DVI-HDMI adapter og HDMI kabel videre.

Men vil nok tro det er oppløsningen. Er ikke så godt kjent med navnene på Pioneer skjermene og speks, men din er vel HD ready, og er vel da 1024x768 eller 1366x768, høyere enn dette så vil ikke ting skje, da PCen sender progressivt. Men den støtter vel kanskje 1080p også, selv uten slik oppløsning.

Begynn på de trygge oppløsningene, 1280x720 (720p).

Kjører du signalet igjennom noe? Har en jeg kjenner som har problemer med å kjøre PC signalet igjennom en Switch på en forsterker. Funker fint utenom, men ikke igjennom.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøre den foreløpig direkte for å lokalisere problemet.
    Hadde tenkt å ta den via en Yamaha 2700 forsterker senere om det går.

Men skal prøve litt med oppløsningene, men mener den står på dette standard når jeg kjører VGA. Står oppe i høyre hjørne hva den sender.

Skal se når jeg kommer hjem fra jobb.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •