Terratec Cinergy C & Vista Media Center

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 34
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Terratec Cinergy C & Vista Media Center

Hei. Finnes det noen løsning for å få dette kortet til å virke i Vista Media Center? Evt. noen som har lyst til å skrive en "quick start guide" på hvordan jeg setter opp mediaportal og søker kanaler?

Takk.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Installerte "fiji" oppdateringen til media center og nå godtar den kortet, men når den søker kanaler så finner den ingen. Har prøvd både canal digital mapped og unmapped digital cable.
    Finner kanalene i mediaportal, men får kun vist TV3 og BBC World, resten er "scrambled". (cam og kort er på plass, dog har jeg aldri brukt programkortet før, hadde analog kabel tidligere, må jeg aktivere dette på et vis?)
    Noen av dere guruene som har tips?

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kortet må stå i orginal tuner fra canal digital på tv2 zebra i 1 time så skal det virke. Kjører med samme type pc kort, men bare for parabol. Fungerer meget bra i mediaportal også HD kanalene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått opp kanalene i MP nå. Hadde fortsatt vært gull å få det til i VMC da jeg liker dette mye bedre (+waf). Noen som vet om det hele tatt er mulig å få det til i Vista Media Center, feks. med andre drivere ell.?

H.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vista støtter vel ikke dvb uten videre... Ser du har lastet ned Fiji, men det lover ikke så bra hvis du ikke finner kanaler

Ellers har T1ger lagen en veldig god oversikt her: http://avforum.no/forum/generell-htp...gger-htpc.html

/S

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes ikke noe måte å legge til kanaler/frekvenser manuelt i Vista Media Center? Tenkte hvis jeg kan klare å "overstyre" kanalsøket så kan det hende den kan plukke opp kanalene?

Driver forøvrig og knoter med Mediaportal, men finner dette veldig vanskelig og ustabilt. Bruker 5-10 sekunder på kanalskifte, noe som er uakseptabelt. Skifter jeg kanaler flere ganger så stopper det å virke, får beskjed om at "timeshift" ikke kunne starte og at "graph" mangler. EPG virker også vanskelig å få til å funke. Håper jeg kan få til VMC igjen ellers må jeg revurdere hele digital tv biten på HTPC.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal være mulig å bruke TV-server til Mediaportal som tuner i VMC. Har ikke prøvd selv, sjekk MP-forum ...

d-nort

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nappa ut igjen Terratec kortet og kjøper Digital Everywhere kortet istedet. Mediaportal fungerte ikke for meg i det hele tatt, ustabilt og knotete ut av en annen verden. Første kravet til en HTPC som kjører tv, slik jeg ser det, er stabilitet og waf. Ingen av delene var jeg i nærheten av å oppnå med MP.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rart.

JEg kjører MP nå utelukkende. Stabilt som et fjell og waf-kontrolløren godkjente hele pakken. Nå har jeg ikke prøvd VMC, og ikke har jeg tenkt det heller, men at du ikke fikk det til kommer kanskje an på mengden knoting du har gjort?

Er ikke bare bare å sette opp MP. Har nok brukt en 2-3 uker i effektiv arbeidstid (37,5 * 3) på å bli kjent med MP, DVB, cardserver+client osvosv, men verdt strevet når resultatene kommer.

Setup:

PC (~lydløs)
    ATI - remote (X10)
    MP med ffdshow (sharpness filter) og newcs+ncsclient (for kanalskifte hurtighet)

Fikk til full EPG her hin dagen og idag ble det subtitles-støtte... Veldig fornøyd for tiden.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener at når man må bruke 112 timer for i det hele tatt å få til en akseptabel løsning er i overkant. Det er mer enn jeg har mulighet til å avse på lang tid hvertfall.. Men, det er ikke værre enn at jeg bruker VMC som jeg er meget fornøyd med og de som har tid til/og interesse av å sette opp MP gjør det. Different people, different solutions.

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du bare skal se tv, divx og dvd kan du bruke MP. Jeg tror Thomas78 har brukt en del timer på sitt oppsett pga softcam. Jeg har bare brukt et par timer på å lese hvordan man setter opp database og søke inn kanaler osv.

Du trenger ikke klusse med softcam hvis du har en conax cam. En grei guide til ffdshow finner du på avsforum.com, men jeg har ikke forsøkt den enda.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mediaportal er veldig bra, og er i grunn ikke så vanskelig å sitte opp.

Jeg har tvguide på alt fra canal digital. En åpner webepg-config, lagrer kanalene en har der. Husk å velge save og riktig kilde på kanalen.

Åpne tvserver, velg plugins og xml. Her kan du mappe kanalene opp mot filen du nettopp laget.

Kjørt webepg og du har full epg på alle kanaler.

Jeg har samme tvkort som deg, bruker ca 3 sek på kanalskifte i emdiaportal.

Det som gjør mediaportal så bra er jo alle plugins som er tilgjengelig. Gjør filmdelen, tvserer og mye annet utrolig pent og enkelt i bruk.

Hvilken driver har du brukt på kortet ditt når du prøvde i vmc?

Jeg har tenkt å prøve i vmc i kveld eller i morgen med de nyeste driverne som ligger tilgjengelig, men om du alt har testet de samme driverne ser jeg ingen vit i å prøve.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja.

Å få opp MP til å bli en grei løsning tar ikke lang tid med CAM faktisk. Ca 3-4 timer med en god guide vil jeg tro.

Er det ingen andre som bruker DVB-EPG i MediaPortal? Veldig fornøyd med den her. Kabel fra Canal Digital i Bergen.

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har aldri forsøkt dvb-epg. Hvordan får du det til? Hvor mange dager får du program for? Webepg og xmltv er greit nok, men det mangler guide for en del kanaler.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å ha epg via dvb strømmen er bare å krysse av for i tvserver om jeg husker riktig. Kan sjekke i morgen om ønskelig.

Fra windows er installert med riktige drivere og konfigurert slik jeg ønsker bruker jeg ca 1.5 time på å sette opp mediaportal til jeg er helt fornøyd.

Dette inkluderer da å ordne alt av codecs, stille inn ffdshow, legge inn plugins, gjøre nødvendige innstillinger, legge til epg og får på plass tvkanaler.

Der er tre plugins til mediaportal jeg ikke klarer meg uten, og disse gjør opplevelsen med mediaportal til en helt annen. Er som natt og dag i grunn, og da uten å overdrive.

Moving Picture Public Beta: 0.5.4 - MediaPortal Forum

(original thread) MP-TVSeries - MediaPortal Forum

My Emulators - MediaPortal Forum

I tillegg kan jeg nevne ett par ting til som er supert som tillegg.

Last.fm - personalized radio streams in MediaPortal! - MediaPortal Forum

Jeg skal nå i tillegg prøve meg på en av disse to guidene for å slippe reklame i opptak, samt om jeg ser litt forsinket.

How-To use Comskip to cut out commercials via MediaPortal - MediaPortal Forum

ad_removal_DVRMS - MediaPortal Wiki Documentation

Et spørsmål til trådstarter:

Hva som gjør at du ikke liker Mediaportal? Hva må til for at du skal velge mediaportal framfor vmc?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser jo absolutt potensialet i MP, med utvidningsmuligheter osv. Nå forutsetter jeg at vi likestiller MP og VMC i forhold til en gitt bruker. Det første som slår meg er installasjonen, dette med å måtte installere et eget program for å bruke tv-biten, hvorpå jeg også må installere en database? Greit at dette kjører i bunnen som et rammeverke, men bare installere det i bakgrunnen. Det man ikke ser har man ikke vondt av Ting må strømlinjeformes.

Det andre som slår meg er at alt av design og farger på alt fra logo, til installasjonen og skins er horribelt. De fleste skins jeg har vært borti er mindre pene og det ser ikke ut som et "kjøpt produkt". Dette er et av de viktigste punktene for meg (bortsett at ting skal fungere). Mediacenter softwaren blir jo en del av stua og da bør det stå i stil til resten.

Så er det dette med oppsett, greit nok, mulig jeg har hatt litt dårlig tolmodighet her, det skal jeg ta på meg. Burde hatt en backup løsning på tv mens jeg holdt på med dette. Vanskelig å konsentrere seg når dama skal se et program om 5 min og MP scanner frekvensene i et bedagelig tempo.

Det store problemet mitt som gjør at dette er ubrukelig for meg er stabiliteten. Noen ganger fungerte ikke kanalskift i det hele tatt, andre ganger kunne jeg skifte kanal 4-5 ganger så måtte jeg restarte for å få vist noe som helst igjen. Fikk meldinger som at kanalen var "scrambled" eller kunne ikke åpne "graph". Dette er uholdbart når dette er eneste kilde til TV.
    Mulig dette også bunner ut i lite tid til å fikle med innstillinger.
    Akkurat tiden det tok å skifte kanal var ikke så gal 3-4 sek., noe jeg har skjønt man må forvente med kodede kanaler så den er jo grei.
    Brukte siste stable av MP, siste drivere fra Terratec.

Når det kommer til VMC så gir det meg det jeg trenger, derfor foretrekker jeg dette nå. Nøkkelordet er at det er stabilt (for meg hvertfall), såre enkelt å sette opp og det tar vare på filmene og musikken min på en helt grei måte. Og ikke minst mener jeg at det ser polert og bra ut. WAF!

Det skal nok være sagt at jeg ikke er en avansert bruker av min HTPC, jeg ser på tv med èn tuner, jeg har ikke bluray spiller, jeg pakker opp og mounter dvd manuelt (idealistiske dokumentarer frigitt for gratis nedlasting seff), musikken er mer eller mindre sortert, men det hele funker til mitt bruk.

Jeg skal på ingen måte messe om at VMC og MS er den perfekte løsningen, for det har heller ikke jeg noen tro på. Og jeg er på ingen måte MS fanboy. Det har åpenbare og latterlige mangler som h264 og dvb-c støtte, men til mitt bruk, pr. i dag, finnes det ingen aktuelle alternativer.

Det er mye jeg synes er spennende å knote med i timesvis for å få til å fungere, men MP klarer liksom ikke å trigge den entusiasmen hos meg, vet ikke hva det er, men det er mulig det at målet ikke er så forlokkende for meg.

Det jeg mener er den største fordelen til MP er open source. OS kommer til å bli det store i fremtiden, og MP kommer helt sikkert til å bli et genialt program med tiden, for min del er det ikke helt der nå, men når jeg ser det kan settes opp på 10 min, har et slick og polert utseende og det er muligheter for å "zappe" uten reboot så er jeg den første til å hoppe på vogna.

Mine 2 cent. Fortsatt god helg.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Først vil jeg si at jeg ikke har testet VMC etter at tvpack 2008 kom, så alle mine synspunkt er basert på før den kom

Bare et par kommentarer:

Grunnen til at tv henger seg er sikkert fordi du bruke feil codec på tvdelen i mediaportal. Jeg slet også med dette lenge, helt til jeg byttet codec.

Du får MCE skin til mediaportal, men kan kanskje være enig i at VMC ser bedre ut enn mediaportal, selv om dette er minimalt.

Å scanne tar naturligvis sin tid, spesielt om du går gjennom alt av frekvenser og ikke begrenser det, men det gjør det jo også i VMC.

Angående DVD-image så har jo de begge mulighet for å legge til filmene i en database og montere de via daemon automatisk. I VMC trenger du gjerne mymovie plugin?

Når det gjelder stabilitet så har jeg ikke noen problemer med mediaportal pr dags dato. Begynner å bli noen uker siden mediaportal klikket sist nå.

Jeg kommer til å legge inn vista og tvpack 2008 i dag, så kanskje jeg endrer mening etter jeg har testet. Ulempen her er jo at jeg tydeligvis må kjøpe meg nytt tvkort for at det skal virke, noe jeg synes burde være unødvendig. Kan ikke si det frister spesielt mye å måtte ut med 1400,- ekstra for å få sett tv via VMC, da bruker jeg heller det dobbelte å kjøper meg en HD dekoder fra Canal Digital.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gi en tilbakemelding om du får tvkortet til å funke i vmc da, det hadde jo vært drømmen Tenkte jeg skulle sende Terratec en mail å pushe på VMC støtte, men fant ingen adresse. For øyeblikket bruker jeg det analoge Hauppauge kortet. Ser det ann til jeg evt. får penger til overs til et FireDTV.

Syns ikke tvpack akkurat gjorde det helt store, men man må jo være oppdatert. VMC fant hvertfall kortet nå da, det må jo være et skritt i riktig retning. Uten tv biten er liksom htpc ubrukelig for meg, da kunne jeg heller kjørt en boks som streama over nettet. Har brukt uforholdsmessig mye penger nå i forhold til å kjøpe en hd boks som du sier. Men man vil jo få det til å virke, for seint å snu nå

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svortevik
    Jeg kommer til å legge inn vista og tvpack 2008 i dag, så kanskje jeg endrer mening etter jeg har testet. Ulempen her er jo at jeg tydeligvis må kjøpe meg nytt tvkort for at det skal virke, noe jeg synes burde være unødvendig. Kan ikke si det frister spesielt mye å måtte ut med 1400,- ekstra for å få sett tv via VMC, da bruker jeg heller det dobbelte å kjøper meg en HD dekoder fra Canal Digital.
    Mens du er i gang med testingen svortevik, kanskje du kan se på denne løsningen for meg? Ser ut til at dette er noe som kan brukes sammen med Terratec kortet (jeg har ikke kortet installert i htpc nå).

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grunnen til at tv henger seg er sikkert fordi du bruke feil codec på tvdelen i mediaportal. Jeg slet også med dette lenge, helt til jeg byttet codec.
    Når det gjelder stabilitet så har jeg ikke noen problemer med mediaportal pr dags dato. Begynner å bli noen uker siden mediaportal klikket sist nå.
    Kanskje du kan si noe om hvilke codecs du bruker til sd/hd/audio? Hos meg klikker MediaPortal minst to ganger om dagen...

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •