Terratec Cinergy C & Vista Media Center - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 34 av 34
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ser ikke helt hvordan den der skal virke med VMC?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nilsga
    Kanskje du kan si noe om hvilke codecs du bruker til sd/hd/audio? Hos meg klikker MediaPortal minst to ganger om dagen...
    Ja det kan jeg, men ikke nå. Ser brannkampen, prøver meg på vista, og skal videre på kino

Men kan skrive kjapt hva jeg har når jeg kommer hjem. Er på tv delen du lurer da eller?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DVBSBridge products combine ease of use of Windows MCE with the versatility and reliability of dedicated digital TV applications. DVBSBridge seamlessly integrates satellite (DVB-S) and cable (DVB-C) TV sources into Media Center, including support for MPEG-2 HD video and multichannel audio.

DVBSBridge enables all native TV control features of MCE for these sources such as Guide listings, live TV watching, pausing live TV, one touch and timer recordings.

In addition to that DVBSBridge is capable of Guide information extraction from the incoming digital stream. This information can be subsequently imported into Media Center using BladeRunner.
    Skjønner det ikke helt selv, men dette må forskes mer på. Har en busy uke foran meg, men skal se om jeg får tid til litt testing neste helg igjen.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker utelukkende ffdshow til codecs. Stabilt og bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DVBSBridge products combine ease of use of Windows MCE with the versatility and reliability of dedicated digital TV applications. DVBSBridge seamlessly integrates satellite (DVB-S) and cable (DVB-C) TV sources into Media Center, including support for MPEG-2 HD video and multichannel audio.

DVBSBridge enables all native TV control features of MCE for these sources such as Guide listings, live TV watching, pausing live TV, one touch and timer recordings.

In addition to that DVBSBridge is capable of Guide information extraction from the incoming digital stream. This information can be subsequently imported into Media Center using BladeRunner.
    Dette skal altså være en emulator som "lurer" VMC til å tro at det er et DVB-T kort. Må brukes sammen med dvb viewer. Har begge programmene her, send meg en pm om noen vil teste så skal jeg sende filene.

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svortevik
    Ja det kan jeg, men ikke nå. Ser brannkampen, prøver meg på vista, og skal videre på kino
    Skjønner godt at du tar en tur på kino etter to runder med selvpining først

Men kan skrive kjapt hva jeg har når jeg kommer hjem. Er på tv delen du lurer da eller?
    Jepp!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se vedlegg så ser du hvordan det er hos meg nå.

ffdshow ga helt klart det beste bilde når jeg tok etterbehandlig og oppskalering av bildet, men da låste det seg for ofte og jeg måtte starte tv delen på nytt.

Med codec som jeg bruker nå er jeg fornøyd med bildet, og det er stabilt.

Ellers var vista en sto fiasko, fant ingen kanaler.

Tenker å prøve meg på mythtv nå, se om det kan være beste løsningen

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av henrikm
    Dette skal altså være en emulator som "lurer" VMC til å tro at det er et DVB-T kort. Må brukes sammen med dvb viewer. Har begge programmene her, send meg en pm om noen vil teste så skal jeg sende filene.
    Ja det skjønner jeg, men så ingen steder at den virker med VMC, kun med dvbviewer.

Noe jeg har oversett her kanskje?

Om du kan peke meg litt i riktig retning skal jeg gjerne ta på meg oppgaven å være forsøkskanin. Det må jo på ett vis integreres i VMC?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det skjønner jeg, men så ingen steder at den virker med VMC, kun med dvbviewer.

Noe jeg har oversett her kanskje?

Om du kan peke meg litt i riktig retning skal jeg gjerne ta på meg oppgaven å være forsøkskanin. Det må jo på ett vis integreres i VMC?
    Features:
    # 32-bit Windows Vista MCE and Windows MCE XP 2005 support
    # Reception of Satellite (DVB-S) and Cable (DVB-C) TV and Radio channels
    # DiSEqC v1.0, v1.1, v1.2 support (depending on actual hardware)
    # Native MCE Guide support for satellite and cable channels
    # Guide information extraction from the stream for use with Tvxb and BladeRunner
    # Selection of up to 160 channels to be available in MCE
    # CI support for pay channels
    # MPEG-2 HD video support
    # Multichannel audio support

Akkurat hvordan det virker vet jeg ikke, mulig det blir lagt til en device i win? Regner med det egentlig, at det rett og slett er en hardware emulator.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenker jeg får teste igjen i dag. Fjernet vista og byttet det ut med linux og mythtv, men det var gresk for meg i mythbuntu.

Gir en lyd når jeg får testet vista på nytt med programmene du tipser om, se om det går ett lys opp når det er i bruk.

Kommer med en tilbakemelding sendere i dag.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har jeg fortstått det riktig at man bruker DVB Viewer programmet til å hente tv-strømmen, så "emulerer" dvbsbridge de videre til VMC "som et" dvb-t kort tro?
    Ingen som har erfaring med denne løsningen?
    Ivrer litt etter å prøve, men har rett og slett ikke tid før til helga igjen

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du dvblogic programmet? Siden deres er nede, så får ikke hentet prøve versjonen deres.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av henrikm

Det jeg mener er den største fordelen til MP er open source. OS kommer til å bli det store i fremtiden, og MP kommer helt sikkert til å bli et genialt program med tiden, for min del er det ikke helt der nå, men når jeg ser det kan settes opp på 10 min, har et slick og polert utseende og det er muligheter for å "zappe" uten reboot så er jeg den første til å hoppe på vogna.
    Mythtv.

Jeg synes det er noe meningsløst med "openosurce" når det bygger på .net og annen underliggende Microsoft teknologi.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sliter med å få dvbviewer til å søke inn kanalene.

Noen som vet om en ferdig liste jeg kan ligge rett inn i programmet som gjør at den søker på rette frekvenser? Noe ala det som T!ger har lagt ut til mediaportal.

Gjelder som nevnt før canal digital kabel.

Ser forresten at jeg i programmet kan velge "ingen" og da velge inn diverse tall selv, men klarer ikke helt finne ut hva som er hva under dette valget.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •