HTPC Blue screen og Vista 64 bit - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 23 av 23
    Newcomer Tuxflux sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Du sier hele tiden at du får "BIOS checksum error", og at USB porter har sluttet å fungere. Du har testet RAM brikkene (som er den vanligste BSOD synderen), CPU error, og problemer når du har holdt på i Catalyst (grafikk kort som er koblet til PCI-X porten)

Jeg tror nok hovedkortet ditt er defekt. Du har problemer over hele høvla, samtidig som at USB bare slutter å fungere (dette er koblet til HK direkte), samt BIOS feil etter flashing?

Har du mulighet til å prøve et annen hovedkort? Av alt som går galt i en maskin er dette som regel det ergligste fordi det er mest tidskrevende å teste ut. Mine 2 cents i hvertfall.

Jeg kjører selv 64 bits Vista uten problemer. Jeg hadde en del BSOD problemer selv, men det var pga defekt RAM. Så fort jeg byttet har jeg ikke hatt noen problemer. Det folk sier at 64 bits ikke er for vanlige brukere er bare tull. Driverstøtten og programvare har jeg aldri hatt noe som helst problem med. Det eneste som har vært et lite irritasjonsmoment har vært codecer til VMC, men etter å ha gått over til XBMC så har ikke det vært noe problem.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DIY Mekkern
    kjøpte 64 bit av den enkle grunn at jeg vil ha det "nye" når jeg kjøper en ny maskin. så enkelt er det, og 64 bit data er jo noe helt annet enn 32 bit 00100101001111 vs 10101010101010101001111100101 jaja wåttever...
    Det enkle ( eller det nye ) er ikke alltid det beste. 64-bits Vista er crap. Tenker du hadde valgt annerledes skulle du tatt valget på nytt

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjører Vista 32-bit på 2 maskiner og 64-bit på en. Sistnevnte går på en Quad-prosessor og har 8GB minne tilgjengelig - er superkjapt og stabilt. De 2 andre maskinene er type dual-core med 2GB minne, og det går som sirup når de kjører litt tyngre programmer.

Den noe udokumenterte og høyst subjektive konklusjonen min er at Vista krever litt vel mye av maskinen for folk flest. Men å kalle Vista for crap slik operativsystemet er i dag, er jeg ikke enig i.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •