Styre HTPC via CAT-kabel med HDMI/IR extender

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Styre HTPC via CAT-kabel med HDMI/IR extender

Istedenfor å bygge en ny HTPC tenkte jeg å bruke min eksisterende PC i et annet rom hvor jeg har CAT5-kabling til. Det burde la seg gjøre med en HDMI extender og en IR-extender? Man får jo mediacenter keyboard som går på IR også.
    Er det noen som har noe erfaring med slikt oppsett?
    Tenkte på en HDMI extender og en wireless IR extender

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk at du må ha 2 cat-5 kabler da.

Har ikke drevet med dette selv, men ser ingen teknisk problem med det...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, så ikke det. Lurer på om den fungerer med en splitter, men de er 100 Mbit/sec half duplex. Mulig jeg bygger en PC istedenfor..

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Maximum IR-Forsterker

Jeg har brukt denne som ir-forlenger med Media Center Tastatur og Media Center fjernkontroll. Fungerte glimrende mellom kontor og stue - ca 7-8 meter og to vegger (og to dører) i mellom rommene.

Har forøvrig gått bort fra det nå - ikke pga funksjonalitet, men flyttet kontoret vegg i vegg med stua og bruker derfor BT tastatur og mus (fungerer i begge rom og bruker tv'en sjelden som monitor). Send meg en pm hvis du har lyst på komplett utstyr (ikke hdmi ekstender).

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!
    Du kan også bruke en USB extender over CAT5/6 av f.eks denne typen: Komplett.no - ATEN USB 1.1 forlengerkit for CAT5 TP (sender/mottaker) , om avstanden til PCen er lang. Den er bare USB 1.1, men det bør holde til mus/tastatur og fjernkontroll. På kortere avstander bør jo Bluetooth også fungere.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han trenger å forlenge lyd og bilde også folkens. Hvis noenlunde kvalitet skal oppnås, må nok det være 2 cat-kabel systemer som det han linket til. Båndbredden på 1 cat-kabel er ikke stor nok til HDMI (1080p f.ex) og 5.1 lyd.

Er sikkert bedre med en ekstra pc og bruke den andre som filserver. Eller strekke en kabel til

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tomas78
    Han trenger å forlenge lyd og bilde også folkens. Hvis noenlunde kvalitet skal oppnås, må nok det være 2 cat-kabel systemer som det han linket til. Båndbredden på 1 cat-kabel er ikke stor nok til HDMI (1080p f.ex) og 5.1 lyd.

Er sikkert bedre med en ekstra pc og bruke den andre som filserver. Eller strekke en kabel til
    Takk. Ja, det må jeg bruke begge uttakene i veggen begge steder bare for å overføre HDMI-signalrer. Strekke ny kabel er ikke mulig. Ser det kommer lydkort som kan bitstreame HD-lyd og med HDMI 1.3a nå. Får heller se om jeg bygger en PC og bruker denne istedenfor å kjøpe en Blu-Ray spiller.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •