Asus Xonar HDAV1.3 - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 7 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 126
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Skjønner virkelig ikke at dere gidder mer av dette jallaet :???:

En popcorn hour A-110 med en 1,5 GB Sata disk. overfør m2ts fila ditt, bitstream 8) For lenge siden. Koster ikke stort mer, tenk antall timer dere har klødd dere i huet av dette!

Active
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    392
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pspeters

En popcorn hour A-110 med en 1,5 GB Sata disk. overfør m2ts fila ditt, bitstream 8) For lenge siden. Koster ikke stort mer, tenk antall timer dere har klødd dere i huet av dette!
    Det er jo det som er gøy ("å klø seg i hodet"), når det virker må vi finne en ny problemstilling

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av obergeru
    Det er jo det som er gøy ("å klø seg i hodet"), når det virker må vi finne en ny problemstilling
    Huff, ja. Det er fælt, men det er slik det er... Eller så er det noe som må oppgraderes... :-D

Newcomer r0lfi sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg et nytt problem for meg ialle fall..

Når jeg switcher fra HDMI1 (Som er pc-en) til HMDI2 (Som er Tv-tuner)
    Også switcher tilbake til HDMI1 så mister jeg signale..

Noen tips? mener jeg har lest en plass ang dette problemet før, men husker ikke hvor.

Active
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    392
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Active St3ffaN sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått tilbake mitt kort fra Digitalimpuls, og nå fungerer 24p. Nå ser det ut som alt virker perfekt.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Godt å høre noe positivt om Xonar til forandring

Takk for det St3ffaN.

Xonar-kortet mitt har også gjort jobben så langt.

Den siste uka får jeg imidlertid en uregelmessig klikkelyd i lydsignalet når jeg ser film i TMT (fra Bluray eller fra HDD). TV gjennom VMC fungerer fint.

Eneste endring jeg gjorde i forkant av at problemet oppstod var å innstallere Skype 4. Av ukjent årsak førte det også til at lyden forsvant fra TV-tuneren. Har nå avinnstallert Skype 4 og Tv-tuneren fungerer igjen.

Har noen opplevd tilsvarende klikke-problem med lyden?

(Jeg mistenker at malware er årsaken og har gjort div. scan uten å finne noe - og er nå i villrede.)

Håkon

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som aner om noen av butikkene har nyeste versjon av hdav kortet med serienummer 9xxx ?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cyberdog
    De nye lydformatene som bitstream krever PAP(Protected Audio Path) som er en sikker vei mellom lydkort og avspillingsprogram og det er foreløpig kun Asus Xonar HDAV1.3 i samarbeid med en spesiell versjon av Arcsoft Total Media Theatre som kan gjøre dette. Det kommer også ett kort fra Auzentech som sammen med en spesiell versjon av PowerDVD skal kunne gjøre det samme, men ryktene sier at kortet er lagt på is.

Alle de andre løsningene med MPCM fra f.eks ATI HD4850/4870 og hovedkortene som leveres med HDMI lyd vil kun levere MPCM og da i en nedsamplet versjon (16 bit/48 hz). Dette frem til PAP er aktivert i avspillingssoftware for alle kort som støtter dette (foreløpig kun Intel G45). Foreløpig skrives det proprietære API for hver kort/SW kombo.
    Asus/Arcsoft og Auzentech/PowerDVD

C
    Jeg har en Acer Aspire M5100, og det er vel dette som er tilfellet for meg. Jeg bruker lydkortet som er innebyggd i hovedkortet med HDMI kabel, og det funderer bra for meg. Men jeg har en "gammeldags" reciever med DTS og DD5.1. Hvis jeg bytter til en reciever med True-HD lyd så trenger vel jeg også dette lydkortet?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vikener
    Jeg har en Acer Aspire M5100, og det er vel dette som er tilfellet for meg. Jeg bruker lydkortet som er innebyggd i hovedkortet med HDMI kabel, og det funderer bra for meg. Men jeg har en "gammeldags" reciever med DTS og DD5.1. Hvis jeg bytter til en reciever med True-HD lyd så trenger vel jeg også dette lydkortet?
    kjøp receiver først du. Vent med kjøp av lydkort til du har skaffet deg receiver. Kan ha kommet flere produkter på markedet innen den tid

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av haakon1970
    Den siste uka får jeg imidlertid en uregelmessig klikkelyd i lydsignalet når jeg ser film i TMT (fra Bluray eller fra HDD). TV gjennom VMC fungerer fint.

Eneste endring jeg gjorde i forkant av at problemet oppstod var å innstallere Skype 4. Av ukjent årsak førte det også til at lyden forsvant fra TV-tuneren. Har nå avinnstallert Skype 4 og Tv-tuneren fungerer igjen.

Har noen opplevd tilsvarende klikke-problem med lyden?

(Jeg mistenker at malware er årsaken og har gjort div. scan uten å finne noe - og er nå i villrede.)

Håkon
    Avinnstallering av Xonar-driver og reinnstallering av siste versjon av driveren rettet problemet. Det var antakelig Skype 4.0 som genererte problemet.

Vennlig hilsen
    Håkon

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

It's back

Jeg jublet for tidlig. Etter en kræsj og påfølgende automatisk restart, kom problemet tilbake. Har av- og reinnstallert siste Xonar driver og av- og reinnstallert TMT uten at det hjalp. Hjælp!

H

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ble kvitt problemet

Forsøkte litt av hvert, og problemet forsvant ved å overklokke hovedkortet moderat. Pussig at ytelse plutselig skulle bli et problem, så jeg regner med at at problemets årsak fremdeles er der. Problemer som ikke løses med kløkt kan ofte løses med kraft

Håkon

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Problem med lyd ut

Jeg har koblet opp lydkortet og fått installert driverene. Lydkortet står som default device i kontrollpanelet. MEN; det kommer ingen lyd ut. Noen som kjenner noen vanlige problemer og forhåpentligvis løsninger på dette?

EDIT/LØSNING: Var nok litt for utålmodig. Var bare en bryter i Xonar Center som valgte mellom HDMI og analoge kabler.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er en link til fersk informasjon fra Auzentech ang. deres lydkort som takler HD-formater : http://www.auzentech.com/site/compan...x-fi_homet.php

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stenvik
    Noen som aner om noen av butikkene har nyeste versjon av hdav kortet med serienummer 9xxx ?
    Mail fra Amentio 24.04.09

"Hei
    Sjekket med leverandør nå, og de kan nå bekrefte at disse har serienummer som begynner med 9 og støtter 1080 24p.

Ha en fin dag!
    Mvh
    Amentio AS - Norges Billigste Nettbutikk
    TLF: 815 70 455"

Active
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    392
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ewltra
    Her er en link til fersk informasjon fra Auzentech ang. deres lydkort som takler HD-formater : http://www.auzentech.com/site/compan...x-fi_homet.php
    Dette kortet finnes ikke før det er i butikkene.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Input Rescan

Hei!

Har en del problemer med dette kortet. Ikke fått DTS-HD til og funke ennå. Kommer bare DTS så vidt jeg kan se. Men det som iriter meg mest er når jeg starter om pcen eller gjør noe som ender Input. Begynner den og scanne forskjellige innstillinger virker det som. Med fargeSnø over hele skjermen. Noen ganger går det fort andre ganger tar det lang tid. Noen kjent med problemet? Har ikke oppdatert firmware. Sn: med 8xx. Ser at noen skriver de har testet TrueHD DTS-HD med noe som følger med lydkortet. Har prøved og finne det, men uten hell. Har også problem med TMT. Funker ikke i Vista 64bit eller Win7 64bit. Men har fått v3 til og funke i Win7.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Harmann Kardon AVR 255 og Xonar 1.3

Sliter med at recieveren hooker opp på nytt med lydkortet med uregelmessige mellomrom - typisk 1 gang i minuttet. Merker det ved at lyden forsvinner noen sekunder og noen ganger forsvinner bildet også. Årsaken til at jeg tror den hooker opp på nytt er at høyttalersymbolene i displayet blinker mens lyden er borte. Kobler jeg PC-en direkte til min Samsun 656, forsvinner problemet.

Jeg har oppdatert firmware i reciever og har siste versjon av TMS og Xonar-drivere.

Noen som opplever samme problem? Løsning?

Håkon

Newcomer Mania sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pspeters

popcorn hour er bra til å starte film osv. skal du spille musik fra den. så suger det.
    Hadde denne og det ble veldig tynt i toppen når man brukte denne. kjører jeg fra pc'en så blir det kjempe bra

Side 6 av 7 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •