Asus Xonar HDAV1.3 - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 126
    Active Cyberdog sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    456
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av audunth
    Etpar spørsmål...

Støtter Asus-versjonen av TMT HD-DVD m/bitstreaming? Det står ihvertfall på Arcsoft sine sider at retail-versjonen støtter HD-DVD. Har HD-DVD-drev og noen HD-DVDer liggende, hadde jo vært greit å endelig kunne spille de også med ekte TrueHD-lyd.

Og en ting til, hvis jeg kjøper Deluxe-versjonen av kortet, rett og slett fordi det ikke koster noe ekstra og det er lettere å få tak i på det tidspunktet jeg evt. bestemmer meg, kan jeg bare bruke det som et ikke-deluxe-kort og la det ekstra kortet med analogutgangene ligge i esken? Har ikke bruk for dem og vil ikke stappe mer enn nødvendig inn i kabinettet pga nedsatt luftgjennomstrømming.

HD DVD bitstream støttes ikke. Man krangler mye om akkurat det på forum, Mange mener det aldri vil komme da HD DVD er et dødt format. Anbefaler deg å rippe HD DVDene dine til harddisk som MKVer med Multikanals FLAC lyd. Bruker du eac3to får du tapsfri konvertering av TrueHD og DTS HD Master til FLAC, Installer Madflac og spill av i MPC-HC.

Du trenger ikke koble til tilleggskortet på Deluxe versjonen, da fungerer det som standardutgaven.

Cyberdog

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    456
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RMAen min er godkjent, og kortet ble sendt til Komplett i går. Spennende å se hvor lang tid det tar. I mellomtiden tar ATI HD4850 kortet mitt seg av lyden.

Cyberdog

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nettopp hentet mitt kort. Ikke overraskende var det et med serienummer 8. Det er nok derfor datakjeden selger dette til så gunstig pris nå. Men det var umulig å få noe svar på dette på forhånd, helt latterlig. Så ikke kjøp dette hos datakjeden folkens.

I det hele tatt, er det helt borti natten at Asus enten ikke trekker kortet tilbake fra markedet eller kaller det nye noe annet. Dette skaper bare forvirring. Jeg kommer nå i alle fall til å teste kortet før det sendes i retur. Da får jeg også svar på det duger lydmessig.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et par spørsmål angående Deluxe kortet:

1. Er man nødt til å bruke ATX støm kabel til PSUen for å få det til å virke?

2. Fungerer kortet like bra hvis lar hver å bruke video delen?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Jeg har nettopp hentet mitt kort. Ikke overraskende var det et med serienummer 8. Det er nok derfor datakjeden selger dette til så gunstig pris nå. Men det var umulig å få noe svar på dette på forhånd, helt latterlig. Så ikke kjøp dette hos datakjeden folkens.

I det hele tatt, er det helt borti natten at Asus enten ikke trekker kortet tilbake fra markedet eller kaller det nye noe annet. Dette skaper bare forvirring. Jeg kommer nå i alle fall til å teste kortet før det sendes i retur. Da får jeg også svar på det duger lydmessig.
    Har sendt flere mail til datakjeden vedrørende oppdatering av kortet. De har iallefall ikke svart...

Hvordan går jeg frem for å få 24 Hz støtte ? tar kontakt med butikken hvor jeg kjøpte kortet eller tar jeg kontakt direkte med asus ? skaffe RMA etc ? Såvidt meg bekjent og i henhold til norsk kjøpslov så er det butikk som skal ordne alt praktisk og dekke alle kostnader vedrørende utbedring av feil etc

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror ikke det hjelper å kontakte Asus i Norge. De bedriver ikke service på lydkort. Hørte fra en at det måtte sendes til utlandet for oppgradering til 24p. Det er nok datakjeden som skal ta på seg ansvaret her.

Jeg sendte mitt i rettur. Var ikke fornøyd med det verken lydmessig eller brukermessig. Arcsoft TMT fikk jeg ikke til å fungere med 4.0 oppsett. Det morsomme er at lydkortet fungerte mye bedre med PowerDVD, men da uten HA audio selvfølgelig.

Satser på at på sikt så går man vekk ifra PAPA og AACS slik man har gjort med DRM. Etter hvert må jo tullingene forstå at dette bare rammer lovlige kunder. Kodene er jo for lengst knekket og man kan laste ned HD.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    456
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk returmelding fra Komplett i dag.

A_Return back to customer Melding fra Kundesenter: RMA 700583151Oppgradert firmware, testet ok. Varene som er bestilt: 1,00 PCS 366686 Asus Xonar HDAV1.3, HDMI 1.3, Full-HD,PCI-Express 1x
    Skal bli spennende å teste om 24 hz funker nå..

C

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Najs! Men hvis det bare er en firmware oppgradering skal det jo ikke være behov for å sende inn hele kortet, da kan folk strengt tatt gjøre dette selv?

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    456
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av theck1
    Najs! Men hvis det bare er en firmware oppgradering skal det jo ikke være behov for å sende inn hele kortet, da kan folk strengt tatt gjøre dette selv?
    Pga av frykt for hackere har de gjort det sånn at du må ha et flashe apparat for å kunne flashe kortet, derfor må det sendes inn.

C

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sukk...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cyberdog
    Fikk returmelding fra Komplett i dag.

Skal bli spennende å teste om 24 hz funker nå..

C
    Hvordan gikk du frem ? komplett som ordnet for deg eller fikk du RMA fra asus og henvendte deg til komplett eller hva ?

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    456
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stenvik
    Hvordan gikk du frem ? komplett som ordnet for deg eller fikk du RMA fra asus og henvendte deg til komplett eller hva ?
    Sendte den inn til komplett via deres RMA opplegg. Den ligger i retur til meg på posten i dag så jeg skal reinstallere på Onsdag, da med TMT 3 for å se at jeg faktisk har fått ny firmware. Står i saken at de har "oppdatert firmware, testet alt OK" så jeg regner med at det skal fungere

C

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sendte den inn til komplett via deres RMA opplegg. Den ligger i retur til meg på posten i dag så jeg skal reinstallere på Onsdag, da med TMT 3 for å se at jeg faktisk har fått ny firmware. Står i saken at de har "oppdatert firmware, testet alt OK" så jeg regner med at det skal fungere

C
    Sendte RMA søknad på datakjedens sider... 2 dager siden, til behandling enda...
    for en tid siden sendte jeg flere mail som de aldri svarte på... er det noe galt fatt med datakjeden tro ?

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    456
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stenvik
    Sendte RMA søknad på datakjedens sider... 2 dager siden, til behandling enda...
    for en tid siden sendte jeg flere mail som de aldri svarte på... er det noe galt fatt med datakjeden tro ?
    Hei,

Fikk min i retur fra komplett.no, ingenting er gjort med kortet !?!

Monterte det i PCen og sjekket firmware.. fremdeles 1.25. De har hatt kortet i 3 uker, lyger i tilbakemeldingen og skriver "firmware oppdatert, sjekket OK"

Ikke særlig fornøyd med dem...

Sendte mailen under i retur og venter på svar nå. Inkompetente duster.....

Hei

Jeg må si meg meget skuffet av deres RMA prosess. Jeg sendte inn lydkortet for ca 3 uker siden for oppdatering av firmware. Målet var at kortet skulle støtte 1080p24Hz
    Firmware som støtter dette er versjon 1.39. Kortet kom i retur i går med beskjeden "oppgradert firmware, testet OK"

Jeg installerer kortet og ser til min skuffelse at kortet har versjon 1.25 akkurat som det hadde når det ble sendt inn til dere. Kortet er altså verken oppgradert eller testet OK.

Så jeg har altså kostet på det frakt til dere og ventet i 3 uker uten lydkort for ingen nytte.

Jeg avventer svar på hva vi gjør fremover her.

Det beste er om jeg kan få byttet kortet i et kort med produksjonsdato i 2009 (Serienummeret på eksen begynner med 9) Hvis det ikke går må kortet inn igjen og da forventer jeg at dere dekker frakten. Kortet må da videresendes ASUS sitt servicesenter i Tsjekkia da det kreves spesialverktøy for å flashe kortet så vidt meg bekjent.

Fra Asus sin side: http://vip.asus.com/forum/view.aspx?...age=1&count=60

Cyberdog

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Monterte det i PCen og sjekket firmware.. fremdeles 1.25. De har hatt kortet i 3 uker, lyger i tilbakemeldingen og skriver "firmware oppdatert, sjekket OK"

Cyberdog
    RMA fremdeles til behandling...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Cyberdog
    Øh..... du skriver at du betalte for frakt ???
    er jo en mangel på varen så da er det forhandler som skal dekke alle frakt kostnader fra deg til deg til tsjekkia etc.. du skal ikke legge ut et eneste øre...

Newcomer r0lfi sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vurderer og kjøpe dette lydkorte nå, funker det så lenge man har den nyeste firmwaren?

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    456
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av r0lfi
    Jeg vurderer og kjøpe dette lydkorte nå, funker det så lenge man har den nyeste firmwaren?

Funker som en kule med gammel firmware også, men støtter da ikke 1080p24

Bitstreaming funker meget bra av både Dolby True HD og DTS HD Master Audio

C

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok :-)

Takk for rask tilbake melding.

Da blir det nok dette korte på meg også.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk nettopp mitt kort, serie nummeret begynner på "8" :\