Asus Xonar HDAV1.3 - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 126
    Active Cyberdog sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    456
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da har jeg testet og kan bekrefte bitstream i Vista av DTS HD Master, Dolby True HD og PCM lydspor fra Blu-Ray.

Jeg bruker Xonar sammen med et ATI HD4850 til Onkyo 606 og Videre til Sony VW60, og det var deilig å se alle de røde lysene slå seg på i Displayet etter hvert som jeg testet forskjellige disker/lydspor.

Julaften for meg dette. HTPCen er endelig klar for Blu-Ray.

Det meldes at 1080p24 ikke fungerer enda, men har levd med 1080p60 så lenge at det bryr i alle fall jeg meg lite om.

Cyberdog

Newcomer Caldera sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Noe for gamere?

Er Xonar kun beregnet for filmavspilling eller takler det spillgrafikk?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm.. hvor fant dere driver filene ? finner dem ikke på hovedsiden til asus værtfall

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Caldera
    Er Xonar kun beregnet for filmavspilling eller takler det spillgrafikk?
    Det er et lydkort.

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cyberdog
    Da har jeg testet og kan bekrefte bitstream i Vista av DTS HD Master, Dolby True HD og PCM lydspor fra Blu-Ray.

Jeg bruker Xonar sammen med et ATI HD4850 til Onkyo 606 og Videre til Sony VW60, og det var deilig å se alle de røde lysene slå seg på i Displayet etter hvert som jeg testet forskjellige disker/lydspor.

Julaften for meg dette. HTPCen er endelig klar for Blu-Ray.

Det meldes at 1080p24 ikke fungerer enda, men har levd med 1080p60 så lenge at det bryr i alle fall jeg meg lite om.

Cyberdog

Men man kan kjøre bare lyden til reciever fra lydkortet via hdmi og så bilde fra skjermkortet direkte til tv/projektor via hdmi?

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roffy
    Men man kan kjøre bare lyden til reciever fra lydkortet via hdmi og så bilde fra skjermkortet direkte til tv/projektor via hdmi?
    Kortet krever et signal inn på HDMI-inngangen for å fungere (det har ihvertfall gjort det tidligere). Du må i såfall kjøre via en splitter, evt bruke et annet HDMI-signal ("dummy-signal").

Og skjermkortet ditt må naturligvis støtte 24p.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    456
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror kortet mitt døde.

Åpnet PCen og satte inn en ny HDD og et PCI-X Wifi kort, og nå er det null bilde fra PCen.

Kortet ser ut til å fungere, det ligger i Hardware listen på PCen, det indikeres lyd i Xonar kontrollpanelet når noe spilles av og jeg får lyd ut av hodetelefonene. Det finnes også i ATI kontrollpanelet, men ingenting fra min Onkyo. Har testet alle 4 HDMI inngangen og til og med resatt receiveren til fabrikkinnstillingene.

Setter jeg direktekobling fra ATI kortet til Onkyo og derfra til PJ får jeg ikke bilde, plugger jeg direkte fra ATI kortet til PJ får jeg bilde, kobler jeg direkte ut til PJ fra Xonar får jeg ikke bilde.

Lurer på hvor feilen ligger om det er i receiveren eller Xonar. Heller mest mot receiveren siden kobling direkte fra grafikkortet til Onkyo og så til PJ ikke gir noe bilde, men direktekobling fra Xonar til PJ ga jo heller ikke noe bilde så jeg er rett og slett forvirret.

Får ikke håpe at 2500 spenn er bortkastet...

Det ser ut som om utgangen på Onkyoen fungerer i alle fall siden menyen og Xboxen min som er koblet med komponent gir bilde til PJ.

Må teste med en annen HDMI kilde når jeg kommer hjem, tar også med et par nye HDMI kabler slik at jeg utelukker det som feilkilde.

Noen som har noen tips?

C

Active Bj-h sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager om dette er svart på fra før, men fant intet.

Hvordan kobles dette til forsterkeren? Med tanke på at dette bare er et lydkort, via HDMI? Tenker da på skjermkortet..

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    456
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bj-h
    Beklager om dette er svart på fra før, men fant intet.

Hvordan kobles dette til forsterkeren? Med tanke på at dette bare er et lydkort, via HDMI? Tenker da på skjermkortet..
    Du kobler HDMI fra skjermkortet inn på lydkortet som da kombinerer lyd og bilde og sender ut på HDMI til en receiver som støtter lyd og bilde på HDMI.

Kortet har altså HDMI inn- og HDMI utgang.

C

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enn for oss som fortsatt har forsterker uten HDMI med DTS TrueHD, Dolby Digital HD osv. Men med 8-kanals external in. Vil vi da likevell kunne få DTS TrueHD osv, ved å kjøpe Xonar - Deluxe?

Active cocazulu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mpdelic
    Enn for oss som fortsatt har forsterker uten HDMI med DTS TrueHD, Dolby Digital HD osv. Men med 8-kanals external in. Vil vi da likevell kunne få DTS TrueHD osv, ved å kjøpe Xonar - Deluxe?
    Det skal fungere med de nyeste driverne og siste versjon av Asus sin TMT, ja. Om det virker feilfritt vites ikke.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    456
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Sitat Opprinnelig postet av mpdelic
    Da faller egentlig litt av poenget vekk, og man betaler masse penger for noe man strengt tatt ikke trenger. LPCM til analog ut kan man få til med de fleste lydkort, til og med innebygget på hovedkortet, eneste ulempen er en nedsampling til 48KHz/16-bit . Men det er få BDer som har noe særlig høyere samplingsrate og det er særdeles vanskelig for normale mennesker å høre forskjell på lyd med høyere samplingsrate. f.eks 96Khz/24-bit

Er vel bedre DACer og sånt Xonar Deluxe enn på hovedkort lydkorta, men er man så audiofil har man vel receiver med HDMI også..

Man kan også få LPCM ut over HDMI på en del grafikkort og det funker helt fint, med samme nedsampling til 48KHz/16-bit.

Man casher 2500 for HDAV1.3 kun hvis man er helt oppsatt på å se True HD eller DTS HD Master lyse i displayet på Receiveren sin, og det har jeg gjort

Har forresten fått RMA på mitt Xonar etter at det første døde så nå er et nytt på vei i posten.

Cyberdog

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Er vel bedre DACer og sånt Xonar Deluxe enn på hovedkort lydkorta, men er man så audiofil har man vel receiver med HDMI også..

Cyberdog
    Nå har vel verken Lexicon eller Parasound kommet med di nye lydformatene enda, og vi som eier disse vil jo også ha mulighet for å få inn True HD og HD-Master via 7.1 inn kanalene uten å måtte kjøpe nye forforsterkere igjen til 50-100k.
    Ser at det er en ny beta driver som skal støtte disse formatene på 7.1 analog utgangene på deluxe utgaven. Men funker det?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Low profile?

Hei!

Ser den billigste varianten av xonar kortet ofte står som low profile på flere nettshoper. Trodde forskjellen bare var at de analoge kontaktene ikke fulgte med. Kjedelig hvis dette kun er low profile, eller følger det bare med en ekstra brakett? Takk for svar.

mvh
    theck1

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    456
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av theck1
    Hei!

Ser den billigste varianten av xonar kortet ofte står som low profile på flere nettshoper. Trodde forskjellen bare var at de analoge kontaktene ikke fulgte med. Kjedelig hvis dette kun er low profile, eller følger det bare med en ekstra brakett? Takk for svar.

mvh
    theck1
    Kortet er definitivt IKKE low profile. Det er ett helt nytt kort på vei uten billedbehandling som skal være low profile.

C

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kortet er definitivt IKKE low profile. Det er ett helt nytt kort på vei uten billedbehandling som skal være low profile.

C
    Aha, takk for svar
    Et spørsmål til, hvordan ligger det an med 24 HZ opplegget på dette kortet nå? Leste på avsforum.com at det var støtte for dette på alle nye asus kort.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

24P støtte?

Anyone?

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    456
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

RMA for å få 108024p

Har nå påbegynt en RMA prosess med komplett.no for å få oppdatert firmware på mitt kort til 1.39 slik at jeg får støtte for 1080p24

Håper at det går som ønsket og at jeg får flashet kortet eller får et nytt kort med serienummer som begynner på 9 (produsert i 2009) Mitt kort begynner på 8

Jeg får klare meg noen uker uten bitstream til dette blir rettet opp i.

Skal oppdatere med fremdrift/resultat

Cyberdog

Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etpar spørsmål...

Støtter Asus-versjonen av TMT HD-DVD m/bitstreaming? Det står ihvertfall på Arcsoft sine sider at retail-versjonen støtter HD-DVD. Har HD-DVD-drev og noen HD-DVDer liggende, hadde jo vært greit å endelig kunne spille de også med ekte TrueHD-lyd.

Og en ting til, hvis jeg kjøper Deluxe-versjonen av kortet, rett og slett fordi det ikke koster noe ekstra og det er lettere å få tak i på det tidspunktet jeg evt. bestemmer meg, kan jeg bare bruke det som et ikke-deluxe-kort og la det ekstra kortet med analogutgangene ligge i esken? Har ikke bruk for dem og vil ikke stappe mer enn nødvendig inn i kabinettet pga nedsatt luftgjennomstrømming.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har spurt flere nettbutikker om de selger den med serienummer 8 eller 9. Ingen kan svare på det. Jeg tok uansett sjansen og bestilte et fra datakjeden. 14 dagers angrefrist er fint. Jeg er spent på kvaliteten på DACen og lyden her.

Side 4 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •