Asus Xonar HDAV1.3 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 126
    Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det funker ikke på vista enda heller så vidt jeg har forstått.

Intermediate phatbull sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av commi
    Bestilte nettopp deluxe versjonen hos psdata som har den bekreftet :

Lagerstatus: Bekreftet (2008.09.12)
    Har tidligere sett at flere nettbutikker har bekreftet den .13 PS den .12
    Hos ps er den nå forsinket, Amentio endret status i dag til "ikke på lager", hos komplett .dk og .no også forsinket.

Noen som har fått kortet eller fått bekreftet at det er på tur?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    komplett flytta bekrefta dato fra 13 til 16 i dag.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min bestilling hos psdata er klar til å sendes står det nå og på webben står det 2 på lager, komplett flytta dato fra 16 til 17. Psdata betillte ikke så mange i første omgang, ca 10 stk tror jeg det var.

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har mitt eksemplar i posten nå, satser på at det er fremme før helga. Skal komme med tilbakemelding på hvordan det fungerer.

Active cocazulu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette kortet har kun full støtte i TMT og ikke i PowerDVD? *mumle*

Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nettopp, det er foreløpig bare spesialversjonen av Arcsoft TotalMedia Theater som følger med kortet som fungerer med bitstreaming av HD-lydformatene.

Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Deluxe-utgaven (med tilleggskort) er nå tilgjengelig hos Komplett.no, jeg regner med at standard-utgaven er rett rundt hjørnet. Dessverre ser det ut til at Komplett har økt prisene med et par hundrelapper i dag.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt kort er også i posten, håper og få det i tillegg til svs 10" subben i helga .
    Her er noe mer info om hva kortet kan gjøre med driverene som er ute nå :

---------------------------------------------------------------------------
    Digi247 . 09-15-08

Hi Guy's its time to post my findings on the Xonar with both XP32 bit and Vista32 bit.

System components :

HTPC: Asus M3N78-EMH-HDMI IGP Geforce 8200 8CH LPCM HD audio, AMD 4850e X2 Core CPU, Corsair 2gb Ram 800mhz and the all important Xonar HDav 1,3 HDMI soundcard.

AVR: Denon 3808 Receiver

Projector: Optoma HD800x Full HD 1080p

All equipment connected via Ixos 1.3a HDMI certified cables

XP Findings with Xonar

Beta XP drivers used from Asus website along with Beta TMT version with HDMI output option enabled, This was just purely to test bitstream.

DTS-HD Master Audio 5.1/7.1 Bitstream Working
    DTS-HD High Resolution 5.1/7.1 Bitstream Working
    DTS 5.1/ ES Standard Bitstream working
    Dolby Digital 5.1/ EX and 640kbps Bitstream working
    Dolby Digital + Not Working
    Dolby TrueHD Not Working

LPCM working apart from once again Dolby Digital + and TrueHD these did not work for me.

Vista 32 findings with Xonar

Same test kit as above, But this time Drivers and TMT from official setup disc included with Xonar once again installed on brand new Vista installation.

DTS-HD Master Audio (LPCM) Working
    DTS-HD High Resolution (LPCM) Working
    DTS 5.1/ ES Standard (LPCM) Working
    Dolby Digital 5.1/ EX Standard and 640kbps (LPCM) Working
    Dolby Digital + (LPCM) Working
    Dolby TrueHD (LPCM) Working ( But Unsure as to which stream being decoded )

XP 32bit Resolution Findings fed through the Xonar would only achieve a top resolution of 1920x1080i @ 30hz

XP 32bit Resolution Findings fed directly from my IGP Geforce 8200 Official drivers achieved 1920x1080p @ 30hz

Vista 32bit Resolution Findings fed through the Xonar would only achieve a top resolution of 1920x1080p @ 60hz/30hz

Vista 32bit Resolution Findings fed directly from my IGP Geforce 8200 Official drivers achieved 1920x1080p @ 24hz/23/29/30/50/60

As for the LPCM in XP Bitstream was slightly superior probably due to the fact that what Adam(Angel eyes) amd MYav reported that TMT was Molesting the LPCM track but leaving the Bitstream track as is.

Vista on the other hand was completely different feeding both LPCM through the Xonar and directly from my IGP Geforce 8200 i could not hear any difference at all Audio wise.

The defining factors here are that the Dolby HD audio sources are not available either in XP or Vista and neither via Bitstream or LPCM, Also it is disturbing that the Xonar will not pass a 1080p 24hz Video signal through and that the only way to get a judder free picture for my blu rays is to go back to my Geforce 8200.

Asus had better get a move on with some stable drivers or this card could be the biggest flop of the year so far.
    --------------------------------------------------------------------------

Hentet fra "*Official* Asus Xonar HDAV1.3 thread" på avsforum : *Official* Asus Xonar HDAV1.3 thread - Page 5 - AVS Forum

Active cocazulu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan dette kortet også dekode HD-lydformatene og sende analog vha addon-kortet ut uten degradering av lyden? For de av oss som ikke henger med i hdmi-kappløpet på forsterkersiden helt enda.

Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cocazulu
    Kan dette kortet også dekode HD-lydformatene og sende analog vha addon-kortet ut uten degradering av lyden? For de av oss som ikke henger med i hdmi-kappløpet på forsterkersiden helt enda.
    Ja, det skal være mulig. Foreløpig er det usikkerhet til hvordan TMT behandler dekodingen, om det er noe nedsampling inne i bildet. Svaret på dette får vi vel ikke før Asus/Arcsoft kommenterer saken.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har dette kortet hjemme på test nå og må si det er vrient og sette opp skikkelig.

For det første som bilde er ekstremt vasket ut, har store problemer med og få det skikkelig.

Lyden er veldig kunstig nesten som en robot. (overdrevet!)

Men jeg kan vel nesten garantere dere at dette er min egen feil, som ikke klare og sette dette opp sånn det burde.

Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gå inn i HDAV-panelet og slå av alt av effekter, det burde fikse lyden. Du må bruke driverne og trial-versjonen av TMT som ligger på Asus sine sider for å få bitstreaming til å fungere (forutsetter Win XP).
    At bildet blir (litt) lysere er det ikke noe å gjøre med i øyeblikket.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk kortet i dag og har prøvd litt forskjellig for å få bitstream til å fungere i arcsoft uten hell. Det som fungere derimot er vlc mediaplayer, som viser dts på onkyo reciveren min. Veit ikke om DTS skal lyse når en spiller av DTS-HD, DTS es filer osv eller disse skal ha egne lys på onkyo når bitstreaming fungerer, lyden er ihverfall bra .

Har ikke prøvd softwaren som fulgte med kortet, men lastet ned de nyeste beta driverne for både xonar og arcsoft fra nettsiden Deres. Har valgt hdmi i arcsoft og dolby digital live i hdmi out på xonar. Ati radeon 4870 kjører bildet i extended desktop til tven (1280x720), mens pc monitoren har 1680x1050 oppløsning.

Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk kortet i dag og har prøvd litt forskjellig for å få bitstream til å fungere i arcsoft uten hell. Det som fungere derimot er vlc mediaplayer, som viser dts på onkyo reciveren min. Veit ikke om DTS skal lyse når en spiller av DTS-HD, DTS es filer osv eller disse skal ha egne lys på onkyo når bitstreaming fungerer, lyden er ihverfall bra .

Har ikke prøvd softwaren som fulgte med kortet, men lastet ned de nyeste beta driverne for både xonar og arcsoft fra nettsiden Deres. Har valgt hdmi i arcsoft og dolby digital live i hdmi out på xonar. Ati radeon 4870 kjører bildet i extended desktop til tven (1280x720), mens pc monitoren har 1680x1050 oppløsning.
    For det første må du kjøre Windows XP for å få bitstreaming til å fungere (per i dag). For det andre må du laste ned betadriveren og TMT trial fra Asus sine nettsider. Etter at dette er installert, åpner du Asus-panelet, velger 96 Khz og 8 kanals lyd (7.1). Så går du inn i TMT Settings, velger HDMI i Audio-fanen, og alt skal være klart til DTS HD Master.

Dette er den ENESTE måten du får det til å fungere på per i dag.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har windows xp, gjorde en reinstall tidligere i dag. Har fått til dts hd med en hitman iso jeg har liggende, men den kommer ut i stereo og har prøvd så og si alt (catalyst,arcsoft instillinger og xonar). Bare beta driverne fra asus installert.

Virker som folk har mer trøbbel med ati skjermkort enn nividia etter hva jeg har lest på avsforum og andre steder. Får håpe asus kommer med noen nye drivere, de som er ute nå skal jo ikke vare lengre enn 14 dager, så det er vel håp .

PS. De virker ikke som det er noen forskjell på de audio format instillingene i xonar, både PCM 96 og 192 KHZ og 5.1-7.1 speakers gir samme resultat til onkyo reciveren min. Skjer mer når jeg begynner å klusse med catalyst og forskjellige oppløsninger og frekvenser

Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er veldig mye tull med beta-driverne som er ute nå ja. Dette blir forhåpentligvis fikset ganske fort, jeg regner med at Asus ønsker å ha dette mest mulig oppegående innen det lanseres i USA (hvor det som kjent er "ganske" lav terskel for et søksmål).

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har windows xp, gjorde en reinstall tidligere i dag. Har fått til dts hd med en hitman iso jeg har liggende, men den kommer ut i stereo og har prøvd så og si alt (catalyst,arcsoft instillinger og xonar). Bare beta driverne fra asus installert.

Virker som folk har mer trøbbel med ati skjermkort enn nividia etter hva jeg har lest på avsforum og andre steder. Får håpe asus kommer med noen nye drivere, de som er ute nå skal jo ikke vare lengre enn 14 dager, så det er vel håp .

PS. De virker ikke som det er noen forskjell på de audio format instillingene i xonar, både PCM 96 og 192 KHZ og 5.1-7.1 speakers gir samme resultat til onkyo reciveren min. Skjer mer når jeg begynner å klusse med catalyst og forskjellige oppløsninger og frekvenser
    Jeg har samme receiver som deg og har trøbbel som f.... opplever og har gjort det samme som deg men uten hell. Jeg har gf 8500 grafikk kort. Vi får nok vente til nye drivere er ute.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cocazulu
    Ja, hvis du kjøper deluxe-utgaven, så

Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OBS: Fortsatt kun for Win XP:

As I told earlier the new TMT update is ready here. But not yet on Asus website. I made it available via the following link below.Although I received this last night,didn't get a chance to test it myself. So you guys can give it a go first.

FileFlyer - Upload and send files, fast!

The following issues said to have been fixed.
    1.Downsampling
    2.15 days trial limitation
    3. Bright picture issue with Nvidia cards.

Bright picture issue with ATI cards and Vista problems would be addressed in a few days. Oh, I forgot to mention, remember to remove (reboot the system after the removal) all the previous Xonar drivers and TMT trial version prior to the installation of the new Xonar driver and TMT.These drivers are for XP only.

Side 2 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •