LCD Skjerm til TV-titting

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

LCD Skjerm til TV-titting

Hei,

Skal kjøpe en LCD skjerm som utelukkende skal brukes til tv-titting via kabel-tv og film. Den kommer i tillegg til en prosjektor og en 4:3 skjerm er derfor et must. Vurderer to alternativer:

1. En 20" LCD-TV. Ettersom skjermen skal ha 4:3 format har jeg bare funnet en Philips skjerm som kanskje kan passe. Denne skjermen har bra bildeforbedringskretser samt en DCDi chip fra Faroudjia. Minuset med denne er oppløsningen og kontrasten.

2. En 19" LCD skjerm for data koblet til en HTPC. Prisen for dette blir en del dyrere, men med bedre multifunksjonalitet enn alt. 1. Minuset er at det støyer mer, mindre brukervennlig og er generelt tregere i bruk.

Og så til det viktigste? Hva gir det beste bildet? Hva ville være det beste kjøpet? Noen som har andre synspunkter som kan være nyttige?

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tipper at hvis du sammenligner bildekvaliteten med en TV tuner og en PC tuner så vil nok kvaliteten på TV tuneren være best.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm må seriøst vurdere en tur på hooters... ops:

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av APP
    hmm må seriøst vurdere en tur på hooters... ops:

Jepp det må du.

Kan også anbefale http://www.teaserscafe.com i amsterdam som også er fylt til randen av damer.

Hooters er egentlig en resturant bare hvor damene har noen veldig små søte shorts og lette topper. Har vært på 3 Hooters resturanter forskjellige steder i USA og det er helt topp. Kyllingvingene er smackers.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: LCD Skjerm til TV-titting

Sitat Opprinnelig postet av Brannslange
    Hva gir det beste bildet? Hva ville være det beste kjøpet? Noen som har andre synspunkter som kan være nyttige?
    En par ting som du ikke har belyst:

- En data skjerm har ofte høyere oppløsning (og dermed mulig bedre bilde)
    - En dataskjerm har også ofte høyere responstid (ihvertfall dim >20")
    - 17-19" dataskjermer er vanligvis 5:4, ikke 4:3, så med det vil du enten få svarte striper oppe og nede, eller litt strekt bilde i høyden
    - LCD tver er større/tyngre/varmere pga av mye innebygd dill
    - Allt dillet i TVen må du nå ha en PC til, men som og kan gjøre mye annet

Selv har jeg en Samsung 213T+proj, og er veldig fornøyd.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dell 20" ---

Kjører dell 2001FP 20 tommer LCD og prosjektor hjemme. Fordelen med dell skjermen er at den har coax og s-video innganger i tillegg til dvi og dsub. Den fungerer helt topp som video skjerm, og jeg kan koble både vanlig tv tuner, xbox etc direkte til skjermen sammen med pcen, slik man vanligvis gjør med prosjektoren. Bilde er bra, mye bedre en på de fleste lcd tv'er jeg har sett. Dellen har jo 1600x1200 oppløsning og 16ms responsetid. Veldig fornøyd...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du fortelle mer om Dell 2001FP? Fant ikke så mye om den på hjemmesiden til Dell, dvs jeg fant den ikke i det hele tatt.. Det jeg lurte mest på er kontrasten, fargegjengivelse og instillingsmulighetene for disse. Og også bakgrunnslysene. Hvor godt skinner disse i gjennom skjermen når det er helt mørkt i rommet og du ser på en helt svart farge på skjermen? Antar at skjermen ikke har tv-tuner innebygget, men har den noen billedforbedringskretser ol. som er verdt og nevne? Hvor dyp er foresten skjermen om du henger den opp på veggen?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •