HTPC, Canal Digital, MKV og Bluray avspilling

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HTPC, Canal Digital, MKV og Bluray avspilling

Beklager om dette kansje er forklart flere steder, men er lenge siden jeg satte opp mitt nåværende oppsett og behøver å få klarert en del ting. Flere poster er ganske gamle, og det er sikkert en del nytt som har skjedd.

Jeg ønsker å sette opp min nye HTPC til å spille av MKV filer samt se TV-sendinger fra Canal Digital (digitalt nett). Samt se Bluray direkte fra drevet.

Hva trengs av software og evnt hardware (Tv-kort) for å få til dette?

Ønsker å bruke Windows Media Center, men ser ut til at MediaPortal er en bedre løsning hva gjelder HD-avspilling. Er det bare å legge inn MediaPortal, kjøpe CoreAVC og spille i vei, eller krever det mer? Med et bra lydkort samt skjermkort så vil jeg få ut samme lydkilder og bilde som om jeg skulle hatt en ekstern Bluray spiller?

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg bruker Vista MCE idag for BD, digital kabeltv og mkv filer. programmene jeg har installert er:

for mkv: corecavc + haali media splitter
    BD: TMT= total media theater , programmet integrerer seg fint i MCE
    Digital kabeltv: den nye Fiji eller også kalt Vista media center tv pack 2008

anbefaler å installere dette på en fersk innstallasjon av Vista home premium 32 bit, har hært om mange som har problemer med 64 bit

Med ATI 4850 kan man få 7.1 lyd ut fra HDMI porten

Morten

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for det Simen! Slik jeg forstår er Fiji en update fra Microsoft, så den oppdateres automatisk gjennom operativsystemet?

CoreAVC og haali media splitter er begge codecer som kun installeres, for så å la Windows Mediaplayer spille av MKV filer?

Hvordan synkroniseres TMC med MediaCenter? Åpner det seg automatisk når man putter i en BluRay disk, eller bruker den MediaPlayer som en front?

Hva slags tv-kort bruker du for å motta digital-tv? Slik jeg har forstått er FloppyDTV (Komplett.no - Digital Everywhere FloppyDTV-C/CI, Internal, Firewire, DVB-C receiver) bra?

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Don Ronito
    Takker for det Simen! Slik jeg forstår er Fiji en update fra Microsoft, så den oppdateres automatisk gjennom operativsystemet?

CoreAVC og haali media splitter er begge codecer som kun installeres, for så å la Windows Mediaplayer spille av MKV filer?

Hvordan synkroniseres TMC med MediaCenter? Åpner det seg automatisk når man putter i en BluRay disk, eller bruker den MediaPlayer som en front?

Hva slags tv-kort bruker du for å motta digital-tv? Slik jeg har forstått er FloppyDTV (Komplett.no - Digital Everywhere FloppyDTV-C/CI, Internal, Firewire, DVB-C receiver) bra?
    TMC har eget start ikon og laget eget program for vistra mediacenter som fungerer bra. Ja ved å sette inn en BD film starter programmet automatisk

Ja jeg bruker det kortet med bra resultat. Installer driveren dems som simulerer DVB-T kort. Dette fungrer meget bra sammen med fiji.

Active jokke2k3 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av simen02
    jeg bruker Vista MCE idag for BD,
    Med ATI 4850 kan man få 7.1 lyd ut fra HDMI porten
    Man har også denne muligheten med de integrerte grafikkløsningene på Intel G35/G45 (Intel PGS 775) og GeForce 8200/8300 (AMD AM2+). Med tanke på at disse hovedkortene koster mindere enn hva et enkelt 4850 gjør, så er det kanskje noe man burde vurdere, hvis man da ikke ønsker å kunne spille tunge spill på sin HTPC. De har og full HW akslerasjon av HD-video.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir spennende når Auzentech X-FI Home Theater 7.1 HDMI 1.3 Combo card kommer i september så man kan bitstreame HD-lyd.
    Støtter TMC profile 2.0 ?

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Milzit
    Det blir spennende når Auzentech X-FI Home Theater 7.1 HDMI 1.3 Combo card kommer i september så man kan bitstreame HD-lyd.
    Støtter TMC profile 2.0 ?
    På papiret støtter TMC profil 2.0, men har selv ikke noen filmer slik at jeg får testet det. Står også BD live ikonet på opstartbilde.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •