Får ikke spillt av HD-DVD. PowerDVD 8 (LG GGC H20L Kombi blu-ray hd-dvd)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Får ikke spillt av HD-DVD. PowerDVD 8 (LG GGC H20L Kombi blu-ray hd-dvd)

Har nettopp kjøpt meg Hardware.no - Prisguide - LG GGC-H20L til HTPCen min får spillt av sone A og B på Blu-Ray uten problemer men når jeg setter inn en HD-DVD skjer det ingenting. Bruker AnyDVD for å skjfte sone, HD plata blir registrert der men i PowerDVD 8 Ultra som jeg bruker kommer det bare opp meldinga: A disc with unnsupported format in drive D: noen som vet hva problemet er og hvordan jeg fikser det?

Active
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    320
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hooligan
    Har nettopp kjøpt meg Hardware.no - Prisguide - LG GGC-H20L til HTPCen min får spillt av sone A og B på Blu-Ray uten problemer men når jeg setter inn en HD-DVD skjer det ingenting. Bruker AnyDVD for å skjfte sone, HD plata blir registrert der men i PowerDVD 8 Ultra som jeg bruker kommer det bare opp meldinga: A disc with unnsupported format in drive D: noen som vet hva problemet er og hvordan jeg fikser det?
    PowerDVD Ultra v8 tok bort HD-DVD støtten. Dette skal det finnes hack for å få på plass igjen. Ellers må en finne en annen spiller eller nedgradere til v7.

Det finnes forresten en egen tråd på AVSforum.com om de som mekker med disse drevene. Der er det sikkert en del tips. Har nettopp bestilt en slik selv (de er jo nå nede på rundt 800 kr) så du må gjerne starte en tråd om hvordan en får en slik spiller opp å stå med Blu-Ray sone A, B, C, HD-DVD, Sonefri DVD (inkl. RCE) etc.! Min skal jeg prøve å få til å gå med VMC.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har funnet noen filer på nettet som angivelig er fra en Beta versjon av PowerDVD som skal få dette til å fungere. Fant dem på en torrentside, vet ikke om det er tillat å linke til sånne sider men i og med at dette er en addon og ikke selve programet så tar jeg sjansen. Har ikke prøvd dette enda men kan gi en tilbakemelding når jeg har gjort det.

HD DVD Playback Addon for PowerDVD 8 Ultra (download torrent) - TPB

Hvis evt. moderatorer ikke tilater dette så si ifra så skal jeg fjerne linken.

Har prøvd 2 ganger å få det til men, gjør nok et eller annet feil.

Active
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    320
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikkert et tonn av informasjon her hvis en får tid til å gå gjennom de 328 postene:

LG GGC-H20LI Hybrid Bluray/HD-DVD Reader (PC Drive) is out and cheap! $299! - AVS Forum

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hooligan
    Har funnet noen filer på nettet som angivelig er fra en Beta versjon av PowerDVD som skal få dette til å fungere. Fant dem på en torrentside, vet ikke om det er tillat å linke til sånne sider men i og med at dette er en addon og ikke selve programet så tar jeg sjansen. Har ikke prøvd dette enda men kan gi en tilbakemelding når jeg har gjort det.

HD DVD Playback Addon for PowerDVD 8 Ultra (download torrent) - TPB

Hvis evt. moderatorer ikke tilater dette så si ifra så skal jeg fjerne linken.

Har prøvd 2 ganger å få det til men, gjør nok et eller annet feil.

Om du har oppgradert til nyeste versjon så funker ikke denne "patchen" mere.. desverre..

Mooze: enkleste måten og få den sonefri på er og kjøpe anydvd-hd fungerer smertefritt

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har allerde AnyDVD. Vil nok heller anbefalle folk å bruke PowerDVD 7 hvis de skal se på HD-DVD. Vet ikke helt hva som er forskjellen på 7 og 8 men den er nok ikke så stor.

Min konklusjon: Bruk AnyDVD for å bytte sone.
    Hvis du skal se på HD-DVD bruk Power DVD 7 Ultra, letteste måten
    Evt PowerDVD 8 Ultra hvis du vil bruke det på Blu-Ray.

Active
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    320
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pazzi
    Mooze: enkleste måten og få den sonefri på er og kjøpe anydvd-hd fungerer smertefritt
    Jeg har fra tidligere PowerDVD Ultra v7.3. Så dersom Wikipedia stemmer:

"AnyDVD er en driver til operativsystemet Microsoft Windows, som bl.a. dekrypterer og fjerner tekniske beskyttelsessystemer fra DVD-plater, HD DVD-plater og Blu-ray-plater. Den er utviklet av firmaet SlySoft."

vil jeg kunne dytte inn hva som helst av plater og det vil kunne spilles? Godt tips pazzi!

Dersom det er så greit så gjenstår å avklare to spørsmål; hva er det som v8 har som 7.3 mangler og vil jeg kunne integrere dette i Vista Mediecenter. Vet du noe om det?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har prøvd med både sone A og B på Blu-Ray nå og AnyDVD tar det uten problemer.

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare ett lite spørsmål sånn helt på sidelinjen.

Er det noen av dere som har problemer med kvaliteten på avspillingen av BD discer med H20L,absolutt alle discene har en eller annen form for "Hakking" og av og til kan det se ut som om bitraten blir veldig lav.

Mulig at det er noe med systemet mitt,men jeg har ganske gode specs på PCn WEI en ligger på 5.6 på internminne resten har 5.9..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke merket noe, men har fått noen problemer med å få DD og DTS via SP.DIF via utgangen på hovedkortet når jeg spiller HD-DVD på PowerDVD 7 noen som vet hva dette kan være.

Hva slags skjermkort har du?

Noen som evt vet hvilken build "patchen" som er nevnt tidligere virker på?

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nvidia 8800GTX,venter på deler for og kjøre SLI,for det vel opp og gå om en uke eller to.

Det er skikkelig irriterende,når du setter på en film sitter du bare og venter på hakkingen :evil:

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ArcSoft TotalMedia Extreme støtter hvertfall begge deler!
    ArcSoft TotalMedia Extreme: Your complete high definition software suite for Home Entertainment

Etter å ha brukt denne en stund synes jeg kanskje den er hakket bedre enn PowerDVD på en del områder.

- Judaz

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •