Digital kabel-TV på Media-senter (Canal Digital)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Digital kabel-TV på Media-senter (Canal Digital)

Hei.

Er ny her, men har lest en del innlegg og artikler om dette. Har hatt Windows Mediasenter siden 2005, og har vært fornøyd med dette. Har imidlertid hatt analogt TV-kort, og ønsker nå å oppgradere til digitalt TV-kort. Skal også bytte ut PVR til HD-PVR, men beholder den gamle med et standard digital abonnement hos Canal Digital, så da får jeg et kort jeg kan bruke til mediasenteret.

Har funnet følgende produkter hos Komplett:
    Komplett.no - Digital Everywhere FloppyDTV-C/CI, Internal, Firewire, DVB-C receiver
    Komplett.no - Dilog Conax CAM, CAM for CI-slot (CA-Modul)

Trenger jeg bare å bytte ut mitt analoge TV-kort med dette, eller trenger jeg noe mer enn dette ? Kan jeg bruke både analogt og digitalt TV-kort samtidig, eller har det ingen hensikt. Det analoge har to tunere for opptak av to paralelle programmer, men jeg er usikker på det digital (står lite om dette hos Komplett).

Er også usikker på om denne tuneren takler HD-kanaler. Hvis ja, så bør jeg trolig bytte skjermkort også.

Hadde satt stor pris på tilbakemeldinger og gode råd.
    O.J.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har tilsvarende løsning selv og det fungerer utmerket!
    MYE bedre bilde enn hva jeg hadde med mitt Hauppauge PVR150 og raskere kanalbytte enn jeg har på tuneren fra CD.
    Conax Cam'en fra komplett virket fint bare jeg fikk trykt kortet langt nok inn:P

Maskinen fant MASSE kanaler, jeg bare huket vekk dem jeg ikke har, men får ikke til å endre rekkefølgen på kanalene slik jeg kunne med den analoge tuneren min.. Kan også komme av at jeg har lagt inn TV Pack 08 oppdateringen, eller at det bare er sånn med digitaltuner.

Hvordan det virker med mer enn 1 tuner vet jeg ikke, men innbiller meg at det er best med 2 nogenlunde identiske tunere.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Takk for nyttig info

Sitat Opprinnelig postet av jvc1986
    Jeg har tilsvarende løsning selv og det fungerer utmerket!
    MYE bedre bilde enn hva jeg hadde med mitt Hauppauge PVR150 og raskere kanalbytte enn jeg har på tuneren fra CD.
    Conax Cam'en fra komplett virket fint bare jeg fikk trykt kortet langt nok inn:P

Maskinen fant MASSE kanaler, jeg bare huket vekk dem jeg ikke har, men får ikke til å endre rekkefølgen på kanalene slik jeg kunne med den analoge tuneren min.. Kan også komme av at jeg har lagt inn TV Pack 08 oppdateringen, eller at det bare er sånn med digitaltuner.

Hvordan det virker med mer enn 1 tuner vet jeg ikke, men innbiller meg at det er best med 2 nogenlunde identiske tunere.
    Takk for nyttig info.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •