Mac mini V.S. Dell Hybrid

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer blimba sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Mac mini V.S. Dell Hybrid

Noen som klarer å tyde spesifikasjonene på disse og gi en nøktern forklaring på hvilken som passer best som htpc?

(skal brukes til å surfe på nett på 50" full hd plasma og høre på musikk, se bilder etc. Null spilling )

dell spec:
    Dell Online Store: Bygg systemet ditt

Mini Mac:
    Apple - Mac mini - Technical Specs

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av blimba
    Noen som klarer å tyde spesifikasjonene på disse og gi en nøktern forklaring på hvilken som passer best som htpc?

(skal brukes til å surfe på nett på 50" full hd plasma og høre på musikk, se bilder etc. Null spilling )

dell spec:
    Dell Online Store: Bygg systemet ditt

Mini Mac:
    Apple - Mac mini - Technical Specs
    noe forskjeller er det da..

Fordel med Dell er: Integrert 7.1-kanalers HD-lyd, det får du ikke med Mac Mini.

Fordel med Mac Mini er at den er helt lydløs(forutsatt at den får litt lufting)

Og så kommer de 2 med forskjellig OS da... Dell med Windows, mens Mac Mini med OSX.

Mac Mini'n kommer ferdig med en media center løsning, Front Row, med en liten fjernkontroll, pluss at Mac Mini'n er veldig liten og tar ikke noe plass

Ser ikke hvilken tilkoling den har på Video siden.. Mac Mini'n har kun DVI ikke HDMI.

Sånn personling, så vil jeg anbefale Mac Mini. Jeg har hatt denne løsningen i over 2 år nå, og er strålende fornøyd. Jeg prøvde tidligere ulike HTPC fra Komplett - men de støyet så mye at de ble kastet ut..

Lykke til med valget!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Sted
    Oslo
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg har bestilt meg Dell'n

Dette fordi den har HDMI V1,3 + HD 7.1. lyd - OG har BLURAY spiller!!! (ikke noe av dette har Mac'n)
    Det var også viktig for meg at den er kompatibel med MSMC IR fjernkontroll, og at den hadde 7.1 lyd ut også på SPDIF kontakten.
    Jeg syntes det er mye for pengene når du for et par tusen mer enn en dedikert Bluray spiller - også får en fullverdig PC :-D
    Etter spec'n er Dell'n også bedre enn Mac, men hvor mye den støyer gjenstår å se. Jeg tror ikke dette er så ille siden powersupply er eksternt og er uten vifte. Dell'n er egentlig en bærbar pc, men i en annen innpakkning.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    blir spennede å høre den fungerer. gikk en tilbakemelding når du har fått testet den.

Active Norum sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    374
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gingolf
    Dette fordi den har HDMI V1,3 + HD 7.1. lyd - OG har BLURAY spiller!!! (ikke noe av dette har Mac'n)
    Det var også viktig for meg at den er kompatibel med MSMC IR fjernkontroll, og at den hadde 7.1 lyd ut også på SPDIF kontakten.
    Jeg syntes det er mye for pengene når du for et par tusen mer enn en dedikert Bluray spiller - også får en fullverdig PC :-D
    Etter spec'n er Dell'n også bedre enn Mac, men hvor mye den støyer gjenstår å se. Jeg tror ikke dette er så ille siden powersupply er eksternt og er uten vifte. Dell'n er egentlig en bærbar pc, men i en annen innpakkning.

Jeg var i kontakt med en fra dell i dag angående støy fra den. Han kunne fortelle at det er minimalt med støy pga den eksterne strømforsyningen Skal bli moro å teste, får en inn på jobben neste uke.

Newcomer K3nt_ sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hum... Er litt spent på om grafikk kortet er godt nok i full HD... Synes det er rart at det ikke er flere valg av grafikkkort...

Noen som har ide om kortet er godt nok?

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bestilt Her Også

Da er Dell Hybrid bestilt her også
    gleder meg veldig. Spurte om om skjermkort også. pc,en er laget med tanke på å være et mediacenter, så kortet skal være godt, men kommer jo ann på hvem som ser på hva slags krav man har. dette er mere en godt nok til meg ihvertfall.

flott support fra Dell har jeg også fått.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Sted
    Oslo
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

OBS - Sjekk bestillingen din hos Dell!!!!!!!

Jeg gikk inn på bestillingen min på "Studio - Hybrid" og da hadde denne blitt slettet av "supply'er" - dette ETTER at de først hadde trukket betalingen på kreditkortet mitt!!!
    Ringte Dell og de hadde ikke noen forklaring på dette, men la inn bestillingen igjen på nytt.
    De sa at hvis ikke jeg hadde sjekket dette selv, så ville jeg ikke fått noen beskjed om dette, men pengene ville bli tilbakeført etter 30 dager

SÅ FØLG MED PÅ BESTILLINGEN DIN!!

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gingolf
    Jeg gikk inn på bestillingen min på "Studio - Hybrid" og da hadde denne blitt slettet av "supply'er" - dette ETTER at de først hadde trukket betalingen på kreditkortet mitt!!!
    Ringte Dell og de hadde ikke noen forklaring på dette, men la inn bestillingen igjen på nytt.
    De sa at hvis ikke jeg hadde sjekket dette selv, så ville jeg ikke fått noen beskjed om dette, men pengene ville bli tilbakeført etter 30 dager

SÅ FØLG MED PÅ BESTILLINGEN DIN!!

dette blir min 5. bestilling via Dell, og har ALDRI hatt NOEN form for problemer. Slikt kan sje overalt. pluss at Dell nå om dagen kan skryte på seg en av de beste supportene.

veldig fornøyd jeg ihvertfall :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Sted
    Oslo
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det ser ut til å årne sæ

Dell skyldte på at produktet var så nytt hos dem at det derfor ble litt "kluss".
    Nå er leveringstiden 25.08.08 - eller tidligere blitt registrert
    Så da er det bare å vente:neutral:

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fornøyd med maskinen?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Sted
    Oslo
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up Nei !!!

Denne maskinen er UBRUKELIG til bruk som en HTPC siden det integrerte skjermkortet på langt nær er kompatibelt med Blu-Ray avspilling - imponerer heller ikke ved avspilling av vanlig DVD. Du kan lese mer i denne tråden:
    http://avforum.no/forum/komplette-ht...ml#post1003665
    Jeg har nå bedt om retur av min maskin innenfor angrefristen, Håper Dell håndterer dette bedre enn min erfaring med de så langt - hvis ikke skal jeg fortelle om det:twisted:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •