Bygge HTPC

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8

Tråd: Bygge HTPC

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bygge HTPC

Jeg har nettopp funnet ut at ipoden min spiller bedre enn CD-spilleren så her må noe gjøres. Skal bygge HTPC jeg kan bruke til musikk hovedsaklig men også film. Trenger ikke Blu-Ray enda da jeg bare har en uggen 30" TV, venter til begge deler synker i pris

Følgende deler har jeg:
    Hovedkort
    Minne
    CPU
    Skjermkort
    DVD-spiller
    Harddisker

Trenger dette:
    Kabinett (sort)
    PSU (lydløs)
    Fjernkontroll
    Lydkort (toppklasse)

Tar gjerne imot tips på bra fjernkontroll systemer, vet at det er mye jalla der ute og jeg har aldri vært tilhenger av ekstrautstyr til pc. Og hvilket lydkort er det absolutt beste for stereo?

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I stedet for å velge lydkort med toppspesifisert analog-del (typisk Lynx-B f.eks) så er det vel enklere å komme i mål på en god måte ved å sende SPDIF til en ekstern DAC tror jeg. Dersom du hadde tenkt å legge noen tusen i lydkortet så bør du også vurdere om du ikke heller skal ta et basic lydkort med digital ut og en god DAC?

DrE

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei, det er kanskje ikke så dumt Jeg har allerede SPDIF på hovedkortet så trenger ikke kjøpe lydkort hvis jeg skal ha DAC. Men jeg hadde ikke tenkt noen sinnsyke summer nei, jeg har sett litt på Asus Xonar HDAV1.3 som snart kommer på markedet. Tror egentlig jeg kommer til å gå for det, prisen blir vel ca. 1500kr tipper jeg. Maskinen kommer til å bli brukt til Xvid, DVD og blu-ray også så det er greit med surroundmuligheter egentlig.

Så har jeg sett litt på kabinetter, og det er dette som frister mest foreløpig: Microplex Norge AS

Skal lese en del rundt før jeg bestiller noe ihvertfall.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaja, da har jeg bestilt:

Zalman HD160 kabinett med fjernkontroll
    Mist 500w PSU
    10meter DVI/HDMI kabel

Alt jeg trenger bortsett fra lydkort og blu-ray, DVI kabelen er forresten til prosjektoren jeg nesten hadde glemt bort! :twisted: Panasonic PT-AE700E er det vel den heter, så da blir TV'n kastet på dør og jeg får HDTV

Finner ikke kvitteringen for PC'n jeg skal bruke til prosjektet, så jeg har ikke liste over de øvrige delene her nå. Men tror det var noe i denne duren: 1gb OCZ ram, AMD 3500+, GF 7800GT, ASUS premium hovedkort(med masse støy på lydkortet) Håper dette holder til 720p HDTV og oppskalering av DVD/xvid.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvis det ikke holder så er det et rimelig oppset her med hk, cpu og ram som burde holde i masevis hvis det hovedsakelig er en htpc Hardware.no - Prisguide

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for det, men jeg regner med det holder det jeg har. mener jeg har sett et par HD filmer på maskinen før!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjeltring
    takk for det, men jeg regner med det holder det jeg har. mener jeg har sett et par HD filmer på maskinen før!
    Til 720P holder det med det du har.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja det var det jeg trodde. Jeg avbestilte forresten kabinettet siden det ikke kommer på lager på evig tid og kjøpte noen Patos Basic 310 heller siden de er på tilbud :P trengte surroundhøyttalere også. Så kjøpte jeg heller et trådløst tastatur siden jeg ikke får fjernkontroll, mus har jeg fra før.

Men en ting jeg lurer på nå er om det er CPU eller GPU(skjermkortet) som brukes av FFDshow og lignende? Skjermkortet mitt bråker noe vannvittig, også har jeg et eldre PCI skjermkort liggende som er vifteløst. Vil heller bruke det hvis det ikke er nødvendig med kraftig GPU til en HTPC!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •