Finnes bord spesial lagd for HTPC

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Finnes bord spesial lagd for HTPC

Jeg har over lengre tid hatt en utfordring. Tidligere hatt et tvbord hvor mediacentere hele tiden gikk varmt . Måtte derfor ha mediacenter stående på gulvet. Kjøpte i går et tv bord som ikke hadde sidevegger eller bakpanel, og tenkte at det måtte løse probleme.Men til min store skuffelse passet det dårlig av likevel. Utfordringen for min del er at htpcen min er noe dypere en de mest vanlig variantene.

Tenkte jeg skulle beholde tvbordet jeg har kjøpt nå og heller fine noe og ha htpcen på.

Jeg har denne typen:
    Komplett.no

Finnes det noen enkle små bord ett eller annet mediacentere mitt kan stå på/i ?
    Gjerne i glass da jeg lkøpte denne på ika i går.
    IKEA | TV-løsninger | Møbler til bilderørs-TV | SVIND | TV-benk

På forhånd takk for alle tips
    Har hørt at hi-fi cluben har noen gode løsninger men fant ingen der.

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min htpc holder jevn temperatur der den står inne i en tv-benk som er åpen foran og bak. Kanskje du heller skal se på luftgjennomstrømningen og kjøleløsningene du har i kabinettet? Hvilket kabinett og hardware har du?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av penol
    Min htpc holder jevn temperatur der den står inne i en tv-benk som er åpen foran og bak. Kanskje du heller skal se på luftgjennomstrømningen og kjøleløsningene du har i kabinettet? Hvilket kabinett og hardware har du?
    Hei , ja har tenkt på det også.
    Har bestilt kjøler så skal prøve det også, problemet er at den eneste viften som trekker luft inn er cpu viften med åpning øverst på kabinettet og den har ca 3 cm til glasset. Så det blir uansett for trangt , tidligere hadde jeg vel mins 20 cm over maskinen nå bare 3.opplever at maskinen ikke får nok luft. En gang la jeg bare hånda over åpningen og da hørte jeg viften gå raskere.

Men her er oppsettet:
    * 1 Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 4096MB CL5, Kit w/two matched CM2X2048-6400 Dimm's
    * 1 AMD Athlon 64 X2 5600+ 2.8GHz Socket AM2 2MB, BOXED m/vifte
    * 1 MSI K9AGM2-FIH, AMD 690G+SB600, HDMI, Socket-AM2,m-ATX,DDR2,Firewire,PCI-Ex16
    * 1 Cooler Master Cavalier 4 Kabinett, Sort Desktop med 350W PSU
    * 1 Komplett Media Center a10

og har kjøpt denne kjøeren jeg har bestilt:
    Microplex Norge AS

Legger ved bilder som jeg har lagt ut på hw.

1.Forside kabinettet.
    2. Side vifte høyre side. Har lite eller ingen funksjon. Da den er plasser så langt bort fra midten.
    3. CPU vifte.

1. CPU vifte
    2. 2 stk vifter. Litt usikker men lurer på om disse trekker luft inn? Svaært lite trekk på disse i allefall.
    3. PSU cifte.

Det er jo lov og håpe at kjøeren løser problemet. Men jeg kan uansett ikke ha mediacenteret i tvbenkern som jeg referer til ovenfor. Dette fordi jeg får ikke plass til mediacenteret i midten legger jeg det på høyre eller venstre side. Heller hele tvbenken med 2-3 cm. Som igjen gjør at tven ikke stå rett. Veldig frustrerende. Så jeg tror eneste løsningen er en liten benk til og ha pc på.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TV benker lages som regel etter standard mål på dybden på forsterkere og DVD spillere osv. Jeg har nøyaktig samme problem. Selv har jeg gått til skritte å designe mitt eget møbel og få en møbelsnekker å bygge for meg.

Det finnes ett eget subforum her som omhandler møbler og erfaringer med det. Der kan du se hva andre har laget og funnet.

AKIRA

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Black_knight
    Jeg har over lengre tid hatt en utfordring. Tidligere hatt et tvbord hvor mediacentere hele tiden gikk varmt . Måtte derfor ha mediacenter stående på gulvet. Kjøpte i går et tv bord som ikke hadde sidevegger eller bakpanel, og tenkte at det måtte løse probleme.Men til min store skuffelse passet det dårlig av likevel. Utfordringen for min del er at htpcen min er noe dypere en de mest vanlig variantene.

Tenkte jeg skulle beholde tvbordet jeg har kjøpt nå og heller fine noe og ha htpcen på.

Jeg har denne typen:
    Komplett.no

Finnes det noen enkle små bord ett eller annet mediacentere mitt kan stå på/i ?
    Gjerne i glass da jeg lkøpte denne på ika i går.
    IKEA | TV-løsninger | Møbler til bilderørs-TV | SVIND | TV-benk

På forhånd takk for alle tips
    Har hørt at hi-fi cluben har noen gode løsninger men fant ingen der.
    Jobber med samme issue selv.

Jeg kjøpte en IKEA bord, tror det egentlig er et kjøkkenskap.

Tatt ut de unødvendige hyllene og tilpasset baksiden med en 8 slott strøm forsyning etc.

Akkurat nå ser jeg på å sette på hull til 120MM vifter, vannkjøring eller andre alternativ.

CPU ligger på 70 grader nå ;D

Kan sikkert legge ut noen bilder hvis ønskelig så kan vi sparre.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av T1ger
    Jobber med samme issue selv.

Jeg kjøpte en IKEA bord, tror det egentlig er et kjøkkenskap.

Tatt ut de unødvendige hyllene og tilpasset baksiden med en 8 slott strøm forsyning etc.

Akkurat nå ser jeg på å sette på hull til 120MM vifter, vannkjøring eller andre alternativ.

CPU ligger på 70 grader nå ;D

Kan sikkert legge ut noen bilder hvis ønskelig så kan vi sparre.
    Ja gjør det.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Work in progress

Ja gjør det.
    Tja. Da hiver jeg opp noen bilder jeg tok under byggingen.

Slik ser det ut når jeg har fjernet alt det gamle.
    Her er altså plassen jeg har disponibelt.

Front.

Det blir betydelig mer varme og tyngde på høyre side. Dette medfører at den er litt "ustabil" uten noen bakplate.
    Jeg ser for meg å borre 120MM hull på alle sider for å gi nok sirkulasjon, men et er også mulig jeg finner en annen god løsning.

En annen mulighet er å trekke luft under.

Bakfra under arbeid.

Jeg brukte en god del tid for å få lagt opp strøm, antenne, strømomformere etc så fast og godt jeg kunne.
    Som du ser stikker det meste av utstyret ut en bit bak, men det gjør ikke noe om den står 10 cm fra veggen.
    Å få vekk kablene fra golvet forenkler rengjøring. (Hybel kaninene f.eks ;D)

Selve htpc kassa.
    Her er det jeg skal gå på videre.

PSU oppe til venstre har en 120MM som suger ut. Så for meg å sette 2 stykk 80MM bak oppe til høyre.
    Det blir ikke plass helt til høyre pga av cpu vifte, men jeg kan f.eks ta ut luft her og dra bakover. Evt borre hull i selve hylla.

Rot, men betydelig bedre en før..
    Prøver så godt jeg kan å stripse og samle kablene.

Jeg vil også ha mye igjen for å kjøpe kortere kabler som passer.
    Det ville vel også kansje sett bedre ut om de var i samme farge etc..

Det ser meget bra ut når alt er satt imot veggen, og fruen ble fornøyd.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ser jo utrolig bra ut.
    Lurer på om jeg skal henge opp tven jeg også. Så kan mediacenteret stå der tven står i dag.

Genialt det du har gjort med komoden/hyllen. Jeg likte det med at du har montert forgreneren på baksiden.

Noe som ga meg en annen idè. Hva om man kjøper et par av disse:
    IKEA | Vegghyller | Hyllekonsoller

Også har man en bred benkplate montert på den ca 20-30 cm under tven på veggen. Da får man garantert alle kabler vekk fra gulvet. Eneste utfordringen er om festene klarer og holde oppe en forsterker, mediacenter, dekoder og spill konsoll. hehe.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    694
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som du har endel støv på CPU kjøleribben..

Jeg ville vurdert et hull i topdekelset på HTPCen, med et rør ned til
    CPU viften, dermed får du bedre kjøling på CPU, og kan kjøre lavere
    hastighet på viften.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ser jo utrolig bra ut.
    Ja og Nei.

Visuelt ble det veldig bra, og det mest praktiske bordet jeg har hatt. Ser også litt "tøft" ut med led som lyser igjennom det fargede glasset. 100% WAF er det ifall.

Men det er litt vinglete pga av at jeg ikke har i bakplatene, og IKEA er ikke akkurat heltre.

Så neste steg er å sette på joe vinkeljerl e.l i hjørnene, evt noe på kryss bak.

Jeg liker det "solid state".

Ellers skulle jeg hatt litt mer plass (xbox1, gamecube, amiga, D64 og annet gøy) men det skal jeg se om jeg finner plass til med tiden.

Lurer på om jeg skal henge opp tven jeg også. Så kan mediacenteret stå der tven står i dag.
    Det er meget praktiskt faktiskt. Jeg kjøpe et noe dyrt feste med arm. Jeg kan dra tv ut ca 1 meter og vri den i alle rettninger. Dette er gull om man må bak og bytte en kabel e.l. Jeg hater disse greia men bare henger rett på veggen og som er /&%/& når man må endre.

Denne henger fast med 6 bolter ca 8cm inn i murveggen. (Gjett om naboene er glade i meg ;D)

Kansje masse overkill og fancy, men tåler opp til 60KG (Da med armen 100% ute) så det er en invistering til neste panel som sikkert blir 50"++ (Jeg er ikke spesielt glad i prosjektor)

Tror festet/armen kostet 4-5K

Genialt det du har gjort med komoden/hyllen. Jeg likte det med at du har montert forgreneren på baksiden.
    Jepp, ingen ledninger er synlige

Noe som ga meg en annen idè. Hva om man kjøper et par av disse:
    IKEA | Vegghyller | Hyllekonsoller

Også har man en bred benkplate montert på den ca 20-30 cm under tven på veggen. Da får man garantert alle kabler vekk fra gulvet. Eneste utfordringen er om festene klarer og holde oppe en forsterker, mediacenter, dekoder og spill konsoll. hehe.
    Det skulle vel fungere men..

- Det blir for litt lealøst.
    - Du kan ikke stenge for med dører (Jeg har blitt pappa..)
    - Kabling blir synlig ?

Jeg hadde noen tanker med å kjøpe Kjøkkenbord plater på Ikea (De har en egen avdelning for brukt/byttet utstyr, du finner de bilig der) og legge imellom noe (murblokk e.l) og bygge utifra det tidligere.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •