HD 2400pro i HTPC, istedet for 2600XT

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HD 2400pro i HTPC, istedet for 2600XT

Klarte å ødelegge mitt HD2600XT (mistet det i gulvet:-x ), som jeg hadde tenkt å putte i min nye barebone HTPC.
    Kjøpte derfor et HD2400pro for å erstatte det knuste kortet.

Spørsmålet er da; er det noe 2600XT som ikke 2400pro kan i forhold til visning av film på TV? (Er snakk om hovedsaklig DVD, etterhvert tenker jeg på BluRay)

Mener å ha lest en plass at endel funksjonalitet i AVIVO, er "disablet" i driverne til 2400pro. Noen som kan bekrefte/avkrefte det?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg kan bekrefte det. Er vanskeligere å få Hardware Aksellerasjon til å fungere, spesielt i Vista. Håper det ikke er AGP-versjonen du har, for den er enda mer kranglete. Jeg måtte kjøre en tweaking av registry med et script jeg fant her for å få Ha til å fungere i XP (Vista går ikke for meg). ATI HD Registry Tweaks

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk etter jeg postet tråden omgjort kjøpet til et HD3450, ser at tweaksen gjelder for dette kortet også...takk for linken forresten:-D

Så langt er jeg fornøyd med det nye kortet, bildekvalitet på DVD film er helt lik som på 2600XT kortet såvidt jeg kan se.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får du HA til å fungere i Vista med 3450 kortet ditt? Orker ikke hasle mer med mitt oppsett for å få ting til å fungere i Vista, vil bare ha det til å funke.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker XP, ikke Vista.
    Den eneste måten jeg kan si jeg har hardware akselerasjon er
    når jeg åpner CCC under avspilling av film, da ser jeg at GPU'en arbeider (varierer med 10 -30% aktivitet). Mener CPU belastningen går noe ned også.
    Jeg har ikke gjort noe for at dette skal skje, det var nesten plug & play for meg.

Er det noen annen måte å sjekke om HA er aktivert?

FC

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel jeg trodde jeg hadde HA aktivert, men når jeg sjekker så er det faktisk ikke det

Jeg haker derfor av ved "use hardware acceleration" i innstillingene for cyberlink kodeken, og får artefakter i bildet, spesielt synlig i ansikter. GPU load stiger nå til 30-40%, CPU load er knapt 1-3%. (spiller Transformers, DVD9)

Kjører så tweaksene til Arfster, og får etter omstart et helt kanonbra bilde uten artefakter såvidt jeg kan se

Lurer litt på hvorfor ATI ikke innlemmer disse tweaksene i sine drivere?? HA var jo ubrukelig før jeg kjørte disse.

Som en digresjon; har nettopp bestilt en BluRay spiller (Samsung P1500), men kan nesten ikke forestille meg at film kan bli bedre enn det er på min HTPC akkurat nå:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FCW
    Vel jeg trodde jeg hadde HA aktivert, men når jeg sjekker så er det faktisk ikke det

Jeg haker derfor av ved "use hardware acceleration" i innstillingene for cyberlink kodeken, og får artefakter i bildet, spesielt synlig i ansikter. GPU load stiger nå til 30-40%, CPU load er knapt 1-3%. (spiller Transformers, DVD9)

Kjører så tweaksene til Arfster, og får etter omstart et helt kanonbra bilde uten artefakter såvidt jeg kan se

Lurer litt på hvorfor ATI ikke innlemmer disse tweaksene i sine drivere?? HA var jo ubrukelig før jeg kjørte disse.

Som en digresjon; har nettopp bestilt en BluRay spiller (Samsung P1500), men kan nesten ikke forestille meg at film kan bli bedre enn det er på min HTPC akkurat nå:-D
    Cool!!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    694
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0