HJELP TIL INNKJØP AV mediacenter/HTPC - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 24 av 24
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har nettopp kjøpt en slik selv, men tok å avinnstallerte Vista og la inn XP. Har to problemer som jeg sliter litt med.

1. Jeg får ikke bilde via HDMI. Kobler maskinen direkte opp mot projektor via HDMI, men får ikke bilde på lerret. Virker helt fint når jeg kobler til via VGA ved hjelp av DVI->VGA overgangen. Har lastet ned nyeste catalyst driveren, men virker ikke som HDMI utgangen er aktivert.. Noen som har hatt samme problemet?

2. Får ikke til internett heller. Har kabelmodem fra GET, på den andre stasjonære (den som alltid har stått her) virker alt greit, men når jeg tar ut nettverkledningen for å koble til L5100 får jeg begrenset tilgang. Forstår meg ikke på dette, trodde når jeg tok ut fra den ene for å plugge i den andre, så ville alt gå av seg selv med IP adresser og DHCP..

Prøvde å koble til en D-link DI-604 router (ikke trådløs) som mellomledd, kjørte wizard'en, men løste ikke problemet. Da virket ikke internett på den gamle engang.. Leste litt på GET ang ip og fordeling, alt skal gå automatisk, men det gjør det hvertfall ikke.

Trenger innspill fra noen som har litt mere peil enn meg

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    689
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner med at du har lagt inn alle driverne for XP fra Acer sine hjemmesider?
    Acer Europe - Service & Support, Drivers & Utilities, Downloads, Desktop, Acer Aspire L5100

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har innstallert alle driverene der fra ja, var ikke sikker på om det var nyeste ATI driver fra den siden, så jeg prøvde også å laste ned fra ATI's hjemmesider. Har ingen konflikter eller andre problemer når jeg sjekker enhetsbehandling.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en DVI-HDMI kabel liggende så fant ut at jeg kanskje skulle prøve å kolbe til DVI utgangen på PC'en for å sjekke om det var noen problemer med HDMI uttaket, men den gang ei

Får heller ikke bilde ved denne koblingen til projektoren ( Mitsubishi HC3000) så ett eller annet er helt galt. Hadde tidligere et annet media senter der jeg brukte HDMI-DVI ledningen uten problemer mot projektoren.

EDIT: Fikk bilde via DVI-HDMI til projektoren. alt jeg gjorde var å slå av/på PC'en så kom bildet.. Var sikker på at det samme skulle skje når jeg brukte HDMI-HDMI og restartet, nei da..

Trenger hjelp!!

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •