Panasonic TH-42PV60 + mkv

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Panasonic TH-42PV60 + mkv

Hei

Har nettopp kjøpt meg en dvi->hdmi kabel som jeg har koblet mellom pc og tv. Problemet er at jeg synes bildet på tven ser litt rart ut når jeg spiller av mkv filer. Satte oppløsningen på tven til 1024x768 slik det står at den støtter, men får også lov til å øke oppløsningen til f.eks 1280x720. Jeg synes så at bildet ser ut om det blir ekstra widescreen uansett hvilken oppløsning jeg velger, selv om det ser enda verre ut med 1280x720. Skjermkortet jeg bruker er forresten et Radeon 4850.

Det jeg egentlig lurer på er hvilken oppløsning bør jeg kjøre tven på og hvilken programvare og codecs bør jeg bruke for å få "rett" bilde på tven. Og hvis det er andre ting jeg bør være klar over, er det bare å si fra. =)

På forhånd takk.
    ETB

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av chx
    Hei

Har nettopp kjøpt meg en dvi->hdmi kabel som jeg har koblet mellom pc og tv. Problemet er at jeg synes bildet på tven ser litt rart ut når jeg spiller av mkv filer. Satte oppløsningen på tven til 1024x768 slik det står at den støtter, men får også lov til å øke oppløsningen til f.eks 1280x720. Jeg synes så at bildet ser ut om det blir ekstra widescreen uansett hvilken oppløsning jeg velger, selv om det ser enda verre ut med 1280x720. Skjermkortet jeg bruker er forresten et Radeon 4850.

Det jeg egentlig lurer på er hvilken oppløsning bør jeg kjøre tven på og hvilken programvare og codecs bør jeg bruke for å få "rett" bilde på tven. Og hvis det er andre ting jeg bør være klar over, er det bare å si fra. =)

På forhånd takk.
    ETB
    AVForums - View Single Post - Plasmas with 1:1 Pixel mapping

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •