Ekstern SATA port multiplier

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer SubSonic sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ekstern SATA port multiplier

Jeg har et hovedkort med en eSATA port. Det som er saken er at denne ikke kan kobles direkte i en ekstern disk med SATA uten å først gå gjennom en kontroller.

Det jeg er ute etter er en slik, men finner verken butikker i Norge som selger eller utenlandske butikker som sender til Norge.

Hadde vært genialt med en slik 1-5 hub for å koble på ekstern lagring.

Er det noen som har erfaring med slike løsninger og kanskje tips om hvordan den kan anskaffes?

Active HKviking sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

eSATA

Sitat Opprinnelig postet av SubSonic
    Jeg har et hovedkort med en eSATA port. Det som er saken er at denne ikke kan kobles direkte i en ekstern disk med SATA uten å først gå gjennom en kontroller.

Det jeg er ute etter er en slik, men finner verken butikker i Norge som selger eller utenlandske butikker som sender til Norge.

Hadde vært genialt med en slik 1-5 hub for å koble på ekstern lagring.

Er det noen som har erfaring med slike løsninger og kanskje tips om hvordan den kan anskaffes?

Jeg bruker denne fra Stardom Komplett.no - STARDOM SOHOTANK ST6600 SATA 5-bay JBOD, eSATA (300 Mbps)

JBOD = Just a Bunch Of Drives = Mange hard disker på en eSATA :-) Husk at din PC MÅ ha SATA controller fra Silicon Image e.g. 3124,3132.

Newcomer SubSonic sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HKviking
    Jeg bruker denne fra Stardom Komplett.no - STARDOM SOHOTANK ST6600 SATA 5-bay JBOD, eSATA (300 Mbps)

JBOD = Just a Bunch Of Drives = Mange hard disker på en eSATA :-) Husk at din PC MÅ ha SATA controller fra Silicon Image e.g. 3124,3132.
    Fin den der ja, men ikke akkurat det jeg er ute etter.
    Denne har vel 5 sata porter på baksiden slik at jeg uansett måtte hatt en slik hub for å koble til eller evt et pci sata kontrollerkort med nok porter.

Jeg er ute etter et alternativ der jeg kan bruke den eSATA porten som er på hovedkortet til å koble i en slik hub med innebygd kontroller. Da trenger jeg bare å trekke 1 kabel i stedet for 5 fra kabinettet til hub'en slik at diskene kan stå et stykke unna.

Active HKviking sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nix

Sitat Opprinnelig postet av SubSonic
    Fin den der ja, men ikke akkurat det jeg er ute etter.
    Denne har vel 5 sata porter på baksiden slik at jeg uansett måtte hatt en slik hub for å koble til eller evt et pci sata kontrollerkort med nok porter.

Jeg er ute etter et alternativ der jeg kan bruke den eSATA porten som er på hovedkortet til å koble i en slik hub med innebygd kontroller. Da trenger jeg bare å trekke 1 kabel i stedet for 5 fra kabinettet til hub'en slik at diskene kan stå et stykke unna.
    Med denne så er det EN kabel fra PC til "boxen". Denne har den samme "HUB" innebygget som du leter etter. Den har alt annet som trengs for dine Hard drives.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •