2 HTPC`er med MediaPortal, DTS/DD kun fra den ene

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate Muffinman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

2 HTPC`er med MediaPortal, DTS/DD kun fra den ene

Har brukt MP i 3,5 år og mener at jeg har god grunnleggende kunnskap. Men nå står jeg fast!

Har nemlig satt opp en godt speccet HTPC i den nye kinoen i tillegg til den jeg har stående i stua fra før. Men i motsetning til den gamle får jeg ikke DD/DTS ut fra diverse videofiler på den nye. Jeg har installert samme codec`er og valgt SPDIF ut i det vide og brede uten hell. Bruker optisk kabel mot en AVR2807. Når jeg spiller av DVD i Theatertek fungerer lyden som den skal, og DD/DTS detekteres og avspilles korrekt av receiveren. Dermed må problemet ligge i MP.

Har prøvd å endre konfig på de forskjellige codec`ene samt avinstallert og reinstallert dem uten hell.

Kjører MP på XPsp3 med .net 3.

Noen som har et tips?

EDIT: Nå har jeg avinstallert og reinstallert alt igjen, inkludert TT. Nå får jeg ikke DD eller DTS ut her heller...

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Faktisk blir jeg i tvil om det i det hele tatt har vært DTS/DD ut fra TT også nå.

Lydkortet er dette: Hardware.no - Prisguide - Trust 5.1 Surround Sound Card SC-5250

Begynner å mistenke at det ikke er skikkelig passthrough på kortet, men at bare 2.0 kan leveres over den optiske utgangen. Noen som har tanker rundt det?

Ellers er det SPDIF type coax utgang på hovedkortet (Asus P5K). Det kan være en mulighet å ta den i bruk...men hvordan virker det i forhold til optisk? Vil receiver detektere riktig format automatisk slik som når den får signalet optisk?

EDIT: Det fungerer jo faktisk bra. Merkelig at det ikke funker med det andre lydkortet siden det er merket med SPDIF optical ved den optiske utgangen. Men pytt, så lenge man kommer i mål...

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare for å oppsummere denne: Nevnte lydkort skryter nok på seg spesifikasjoner, for det kan kun levere stereo over optisk. For noe skit...

Intermediate Okay sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ^ Det viste jeg faktisk (lest det før).