Forvirret angående digitalt signal til MC

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 34
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forvirret angående digitalt signal til MC

Har i dag et mediacenter, tar inn vanlig analog kabeltv fra Canal Digital.
    Ønsker å få digtale bilder på min tv, men er totalt forvirret på om dette går
    i dag? eller må jeg vente på Fiji`? Noen plasser leser jeg at det går,
    noen plasser står det at det ikke går:S

Bruker i dag Vista Home Premium,og det er ikke noe vits å prate om mediaportal, eller andre ting, ønsker å bruke Microsoft.

Er samme for meg om jeg fortsetter hos CanalDigital eller om jeg går over til Rikstv. Har bare 2 pci plasser i maskinen, og ønsker gjerne 2 (eller flere) tunere. Og da dette på et programkort.

Noen som kan fortelle meg om dette går, og om det virker stabilt, og gi meg linker til det jeg trenger av hardware (og evnt. software?)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Geo. Jeg er i samme situasjon som deg. Har hatt CD analog kabel til nå på mediacenter, men må nå over på digital. Slik jeg har forstått fungerer dette bra med et DVB-C kort, CI modul og CAM. Dog kan du ikke se HD- sendinger i Vista MCE.

Utstyret jeg skal ha på plass (til uka) blir:
    TerraTec Cinergy C med CI-modul - 1045,-
    Dilog CONAX Cam - 595,-

Jeg sverger også forøvrig til Vista MCE.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Media-portal er for Windows...hvis du trodde noe annet. Det er gratis også.

Meg bekjent er det noe knot å sette opp Vista MCE til DVB-C/S/T mottak. Men det er sikkert noen som har en suksesshistorie om dette.

Jeg bruker Media-Portal på Windows XP på Canal Digital kabelnettet (digitalt). fungerer bra. Det er andre løsninger på Windows også. Kommer mye an på hva man ønsker å få til med HTPC'en. Ville prøvd MP hvis jeg var deg.

Nå¨skal jeg slutte å snakke om Media-Portal her siden du sa nettopp det...

Ignorer om du ønsker det.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke problemer har du støtt på ved oppsett av dette?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av henrikm
    Hei Geo. Jeg er i samme situasjon som deg. Har hatt CD analog kabel til nå på mediacenter, men må nå over på digital. Slik jeg har forstått fungerer dette bra med et DVB-C kort, CI modul og CAM. Dog kan du ikke se HD- sendinger i Vista MCE.

Dilog CONAX Cam - 595,-

Er det ikke bare FloppyDTV som har en hack modul for å gi WMC DVB support ?

Får ellers samme kort uka her

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av henrikm

Dilog CONAX Cam - 595,-

flott at noen tester før meg gi meg tilbakemelding på hvordan dette fungerer.

og til mediaportal tilhengeren... har prøvd det allerede, men syntes det ble for knotete, og er fryktelig glad i epgen til microsoft, samt at jeg har en rimelig stor database med filmer knyttet opp mot my movies.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvordan gikk med med digital prosjektet ditt?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fortsatt ikke fått oppgradert fra canal digital. Kom en kar på døra og skulle stenge signalene pga. manglende bestilling på digital løsning, hadde allerede da bestilt. Dette er en mnd siden. Vet ikke om CD sliter med utsending av dekoder og kort i ferieavviklingen. Ikke allverdens å se på tv om dagen uansett så gidder ikke mase med det, driver i oppussing av kjøkken også, men kommer tilbake med info når ting er på plass

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av geokriq
    Har i dag et mediacenter, tar inn vanlig analog kabeltv fra Canal Digital.
    Ønsker å få digtale bilder på min tv, men er totalt forvirret på om dette går
    i dag? eller må jeg vente på Fiji`? Noen plasser leser jeg at det går,
    noen plasser står det at det ikke går:S

Bruker i dag Vista Home Premium,og det er ikke noe vits å prate om mediaportal, eller andre ting, ønsker å bruke Microsoft.

Er samme for meg om jeg fortsetter hos CanalDigital eller om jeg går over til Rikstv. Har bare 2 pci plasser i maskinen, og ønsker gjerne 2 (eller flere) tunere. Og da dette på et programkort.

Noen som kan fortelle meg om dette går, og om det virker stabilt, og gi meg linker til det jeg trenger av hardware (og evnt. software?)
    Skal du se på noe annet enn vanlig SD tror jeg du må smøre deg med tålmodighet ettersom støtte for h.264 sansynligvis lar vente på seg til neste versjon av Windows (ca 2010?). Alternativet er å kjøre noe annet enn VMC, f.eks. MediaPortal, noe som fungerer glimrende!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nilsga
    Skal du se på noe annet enn vanlig SD tror jeg du må smøre deg med tålmodighet ettersom støtte for h.264 sansynligvis lar vente på seg til neste versjon av Windows (ca 2010?). Alternativet er å kjøre noe annet enn VMC, f.eks. MediaPortal, noe som fungerer glimrende!
    Uhm.. Har "Own" eller andre i Microsoft bekreftet at Fiji ikke har "støtte" for H.264 ?

Teknisk er det jo ikke noe hokus pokus. (Ny ts decoder bare liksom...)

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av T1ger
    Uhm.. Har "Own" eller andre i Microsoft bekreftet at Fiji ikke har "støtte" for H.264 ?

Teknisk er det jo ikke noe hokus pokus. (Ny ts decoder bare liksom...)
    Nei, men hvis du leser diskusjonene på TGB så er det mye som tyder på at det er utelatt (men det er jo ikke 100% bekreftet, så derfor skrev jeg "sansynligvis").

The Green Button - Fiji released???
    The Green Button - Windows Media Center TV Pack
    The Green Button - Negative Atmosphere

No DirecTV HD for Vista Media Center until 2010? - Engadget HD

I følge diskusjonene kommer MS med offisiell informasjon i september, og så lenge ingenting er offisielt er det vel fortsatt et ørlite håp, men jeg ville ikke holdt pusten!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, men hvis du leser diskusjonene på TGB så er det mye som tyder på at det er utelatt (men det er jo ikke 100% bekreftet, så derfor skrev jeg "sansynligvis").

The Green Button - Fiji released???
    The Green Button - Windows Media Center TV Pack
    The Green Button - Negative Atmosphere

No DirecTV HD for Vista Media Center until 2010? - Engadget HD

I følge diskusjonene kommer MS med offisiell informasjon i september, og så lenge ingenting er offisielt er det vel fortsatt et ørlite håp, men jeg ville ikke holdt pusten!
    Har sett disse selv uten å bli helt klok selv.

Jeg har personlig sagt opp jobben min fordi jeg ikke ser at Microsoft leverer løsninger som jeg som teknikker kan bygge løsninger som dekker kundes behov.

Vi kan snakke masse piss om Microsoft, men faktum er vel at de beveger seg lengre og lengre bort fra det kunden ønsker til ditt ulike 3 parter ønsker..

De har rett å slett misten kontakten med sluttbrukern.

Jeg får bruke hodet mitt på noe matnyttig.

Men for all del, jeg ønsker flere konkurenter på HTPC siden selv om jeg ikke så noe av funksjonalitet som var unik eller som de andre ikke har hatt i flere år..

På et eller annet tidspunkt vil sluttbrukern også få nok av antifunksjoner...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker FloppyDTV sammen med CI-modul og CAM. Jeg måtte bestille kort med digital dekoder fra CD (de leverer ikke bare kort). dette fungere utmerket.

Når det gjelder Fiji, så har jeg installert "media center tv pack 2008" og jeg får opp "digital lyd tjeneste" på h.264 kanalene (akkurat som før).
    Jeg bruker derfor tv programmet FireDTV Viewer som følger med driverpakken til FloppyDTV kortet til h.264 kanalene.

Denne løsningen fungerer, men jeg hadde håpet at oppdateringen til MCE også skulle gi støtte til h.264. De er mulig at dette kommer senere ettersom "media center tv pack" ikke er offisielt presantert enda.

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trsno
    Denne løsningen fungerer, men jeg hadde håpet at oppdateringen til MCE også skulle gi støtte til h.264. De er mulig at dette kommer senere ettersom "media center tv pack" ikke er offisielt presantert enda.
    Desverre har det blitt mer eller mindre bekreftet at det ikke kommer noe mellom Fiji og Win7: The Green Button - Re: Negative Atmosphere

Det er også mer eller mindre bekreftet at TV Pack == Fiji: The Green Button - Re: Windows Media Center TV Pack

Dette er uttalelser fra MS selv. Men som du sier, man må vel vente til september før noe er 100% offisielt.

*edit*: Like skuffende, men kanskje ikke så uventet, er manglende støtte for Blu-ray...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Desverre har det blitt mer eller mindre bekreftet at det ikke kommer noe mellom Fiji og Win7: The Green Button - Re: Negative Atmosphere

Det er også mer eller mindre bekreftet at TV Pack == Fiji: The Green Button - Re: Windows Media Center TV Pack

Dette er uttalelser fra MS selv. Men som du sier, man må vel vente til september før noe er 100% offisielt.

*edit*: Like skuffende, men kanskje ikke så uventet, er manglende støtte for Blu-ray...
    Har Fiji noen ny funksjonalitet i forhold til Mediaportal, Mythtv etc i det hele tatt ?

- Fancy WEB EPG
    - .... ?

Har noen _faktiskt_ testet det og kan utdype ryktene ?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har installert 'media center tv pack 2008' (fiji).

Det som er nytt (som jeg har lagt merke till) er

- teksttv
    - teksting hentet fra tv signalet
    - tvguide hentet fra tv signalet
    - bedre redigering av kanal liste

Det jeg kan bekrefte er at jeg ikke kan spille av Blu-ray og at jeg bare hørerlyd fra h.264 kanaler (som før).

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har installert 'media center tv pack 2008' (fiji).

Det som er nytt (som jeg har lagt merke till) er

- teksttv
    - teksting hentet fra tv signalet
    - tvguide hentet fra tv signalet
    - bedre redigering av kanal liste

Det jeg kan bekrefte er at jeg ikke kan spille av Blu-ray og at jeg bare hørerlyd fra h.264 kanaler (som før).
    Ok, så absolut ingenting som de andre ikke har...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har testet de fleste andre programmer og har kommet frem til at brukergrensesnitt og stabilitet gjør at jeg bruker vista media center.

Når det gjelder funksjonalitet så overgår nok MediaPortal de fleste programmer, men det er ikke stabilt nok til at jeg kan bruke det som media center. Stabilitet er en viktig faktor i WAF sammenheng.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Poenget med innleggene mine var å formidle hvordan man får digital kabel tv i vista media center (eller andre media center program for den del). Samt at vista media center, selv ikke etter den kommende oppdateringen, ikke har støtte for HD kanaler i Norge.

Poengetmitt var ikke å starte en diskusjon på hvilke programmer som best egner seg som media center. Det finnes et utall av diskusjons tråer rundt det allerede.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Poenget med innleggene mine var å formidle hvordan man får digital kabel tv i vista media center (eller andre media center program for den del). Samt at vista media center, selv ikke etter den kommende oppdateringen, ikke har støtte for HD kanaler i Norge.

Poengetmitt var ikke å starte en diskusjon på hvilke programmer som best egner seg som media center. Det finnes et utall av diskusjons tråer rundt det allerede.
    Mitt peong er vel bare at uten H.264 støtte kommer VMC rimelig langt ned på funksjonsiden og er vel lite egnet å bygge på.

Men beklager avsporingen.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •