Forvirret angående digitalt signal til MC - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 34 av 34
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    T1ger, jeg er vel tilbøylig til å være enig med deg, men desverre er ikke alternativene optimale heller. Hadde media portal vært litt mer stabil hadde det vært å foretrekke.

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis man bytter ut filen MSDTVVDEC.DLL dem den som fulgte med beta versjonen så får man h.264 støtte. Flere som har prøvd og fått det til på nettet, har ikke prøvd selv da jeg bare har sd kanaler

Morten

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av simen02
    Hvis man bytter ut filen MSDTVVDEC.DLL dem den som fulgte med beta versjonen så får man h.264 støtte. Flere som har prøvd og fått det til på nettet, har ikke prøvd selv da jeg bare har sd kanaler

Morten
    Har ikke denne en "timebomb" ?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trsno
    T1ger, jeg er vel tilbøylig til å være enig med deg, men desverre er ikke alternativene optimale heller. Hadde media portal vært litt mer stabil hadde det vært å foretrekke.
    Alt i windows land er vel et kompromiss ?

Men Mediaportal vil jo bli stabilere hele tiden, så det er vel verd litt svette... Så ustabilt var det ikke etter mitt syn.

Den STB boksen som jeg ble tvangsforet var mindre stabil imo..

Men hvis VMC kan hackes til å funke så er vel det noe å se på. Da må du forsåvidt leve med antifunksjonene.

Ikke lett å velge

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    T1ger: Gjorde du noen grep for å få kanalskifte i MediaPortal til å bli stabilt (og raskere?)

Ligger selv på ca 5s med CAM, ca 2-3s på WinCS(med tipping-kort-leser)+NCSClient, og ca 5s med WinCS+Acamd.

Men greien er meget ustabil. Hvert 3-4 kanalskifte ender opp med en feilmelding og TV-opplegget slår seg av og går tilbake til TV-menyen. Feilmeldingene er forskjellig: "No audio/video detected", "channel scrambled" ...og noen andre...husker ikke.

TV-Server og klient er på samme maskin.

Sånn jeg ser det er ikke MP klar for release hvis dette er standard-oppførsel. Er jo dårligere enn Grundig boksen jeg fikk. Den virker ihvertfall en hel dag uten restart...selv om EPG og alt annet er ubrukelig.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tomas78
    T1ger: Gjorde du noen grep for å få kanalskifte i MediaPortal til å bli stabilt (og raskere?)
    Nja... Det blev vel alldrig helt perfekt.

Ligger selv på ca 5s med CAM, ca 2-3s på WinCS(med tipping-kort-leser)+NCSClient, og ca 5s med WinCS+Acamd.
    Uhm.. Hvis jeg husker riktgi fikk jeg tak i en tidlig alpha version av Acamd rett før jeg gikk over til Mythtv/sasc-ng.

Fikk den alldrig til å helt virke, men ser det har kommet vesentlig nyere nå.

Jeg kjørte Yanksy og newcs (på linux)

Husker jeg riktig så fikk jeg ca 1 sek med GB-PVR, 2-3 sek med Mediaportal.

Mythtv ligger på ~3 sek, men har ikke gitt noen feil de siste halvåret.

Men greien er meget ustabil. Hvert 3-4 kanalskifte ender opp med en feilmelding og TV-opplegget slår seg av og går tilbake til TV-menyen. Feilmeldingene er forskjellig: "No audio/video detected", "channel scrambled" ...og noen andre...husker ikke.

TV-Server og klient er på samme maskin.
    Høres kjent ut. Jeg tunet litt timeout parametere hvis jeg husker riktig og kunne ta ca 100 kanalskifte før jeg av og til fikk "No audio/video detected" feilmeldingen.

Det var jo også en egen vitenskap på vilken svn version som var stabil.

Husker dessverre ikke alt jeg gjorde, men det ble "ok" etter hvert, det var 3 OS havari som fikk meg over til mythtv samt EMM updates.

Vil tro du finner noen tips hvis du ser på trådene mine.

Sånn jeg ser det er ikke MP klar for release hvis dette er standard-oppførsel. Er jo dårligere enn Grundig boksen jeg fikk. Den virker ihvertfall en hel dag uten restart...selv om EPG og alt annet er ubrukelig.
    Er ting stabilt når du bruker cam ? ("No audio/video detected")

MP 2.2.3 var mest stabil.

Sikker på at du bruker "riktig" MDAPI (Det har kommet mye nye versioner ser jeg.)

(sjekk forumene på ha**ys*t.o*g)

Jeg kjørte med full logg på yanksy, mdapi, og Mediaportal og fikk en del hint.

Kjører du Vista ? Prøv å slå av DEP.
    Mulig vista ikke er særlig glad i måten softcam herjer.

Sorry at jeg ikke husker så godt, kan evt ta ut noe fra configen min fra crasha windos partisjonen..

Vi har vel en MP utvikler her som kan se på en log dump, og ikke rynker på nesen av MDAPI ?

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av T1ger
    Har ikke denne en "timebomb" ?
    mange som sier det, men vi finner vel uta va det 1 september

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av simen02
    mange som sier det, men vi finner vel uta va det 1 september
    vista media centre fiji update - Page 8 - Freesat - Digital Spy Forums

Ser ut til at det funker ifall.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er bekreftet at HD support fra kopiert .dll vil slutte å fungere ifra 01/09

Frem til da funker det helt utmerket, med Canal Digital Kabel (Grunnpakken). Kun Eurosport HD, men det ville selvfølgelig fungert med andre kanaler også.
    Nat Geo, Discovery og noen andre kommer i grunnpakken i løpet av høsten.

Text Tv og undertekst virker greit, gude er også betraktelig bedre en tidligere. Den henter nå data ifra DVB og ikke nett som tidligere. Du har også muligheten til og velge språk nå, slet tidligere med to språk på enkelte kanaler, dette problemet er nå borte.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andhul
    Det er bekreftet at HD support fra kopiert .dll vil slutte å fungere ifra 01/09

Frem til da funker det helt utmerket, med Canal Digital Kabel (Grunnpakken). Kun Eurosport HD, men det ville selvfølgelig fungert med andre kanaler også.
    Nat Geo, Discovery og noen andre kommer i grunnpakken i løpet av høsten.
    Gull. Da er jo Fuji et godt alternativ på høyde med Mythtv, Mediaportal etc når man bruker en hacket dll fil.

Text Tv og undertekst virker greit, gude er også betraktelig bedre en tidligere. Den henter nå data ifra DVB og ikke nett som tidligere. Du har også muligheten til og velge språk nå, slet tidligere med to språk på enkelte kanaler, dette problemet er nå borte.
    EIT, DVB-Subtites etc er triviell funksjonalitet og det er egentlig en selvfølge at dette er støttet og merkelig at de brukte ~10 år på å supportere dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gull. Da er jo Fuji et godt alternativ på høyde med Mythtv, Mediaportal etc når man bruker en hacket dll fil.
    Ja, i dag er det et godt alternativ, men HD support med beta .dll slutter å virke 01/09

Håper noen kan komme med en hack på den, eller at Microsoft kan gi ut en oppdatering for HD støtte.

Kommer vel noen uttalelser nå i September på en eller annen konferanse. Husker ikke når eller hvor.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da virker ikke MSDTVVDEC.DLL lengre.

Venter bare på en løsning for å få HD kanalene tilbake.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nja... Det blev vel alldrig helt perfekt.

Uhm.. Hvis jeg husker riktgi fikk jeg tak i en tidlig alpha version av Acamd rett før jeg gikk over til Mythtv/sasc-ng.

Fikk den alldrig til å helt virke, men ser det har kommet vesentlig nyere nå.

Jeg kjørte Yanksy og newcs (på linux)

Husker jeg riktig så fikk jeg ca 1 sek med GB-PVR, 2-3 sek med Mediaportal.

Mythtv ligger på ~3 sek, men har ikke gitt noen feil de siste halvåret.

Vi har vel en MP utvikler her som kan se på en log dump, og ikke rynker på nesen av MDAPI ?
    Takk for hjelpen T1ger.

Jeg rotet rundt med alt mulig tull før jeg tok og så på nytt på det i dag...skiftet protokoll fra newcamd til radegast og så ble alt så mycket bedre. Kanalskifter går nå mellom 2-3 sekunder stabilt uten tuning, og får sjelden noe "No audio/video detected". Bruker NCSClient fortsatt.

Tullet jeg rotet med var GBox og alt mulig, men fikk det aldri til. Så ga opp. Ja, GBox, men bare fordi de har en CS2Gbox greie som virker stabil.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da virker ikke MSDTVVDEC.DLL lengre.
    Venter bare på en løsning for å få HD kanalene tilbake.
    Det må vel være noen som har gitt ut en hacka dll fil ?

Det er vel slutt på den tiden man bare kunne bruke en hex editor å søke etter timeout verdien ? (alt var bedre før)

dll fila er vel også signert ?

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •