HTPC software for digital keystone correction?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer Akse sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HTPC software for digital keystone correction?

Jeg har en prosjektor uten innebygd keystone correction.

Jeg trenger software til min HTPC som kan gjøre den jobben for meg.

Nvida har inkludert en slik mulighet for noen av sine grafikk kort på den medfølgende software.

Jeg benytter et Radon 9500 kort, det må da finnes en andre eller tredjeparts leverandør av software som har laget et slikt program, eller inkludert det i annen software???

Håper at noen kan hjelpe meg med denne??????

Newcomer SpaceMoose sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har letet etter dette selv men har enda ikke funnet et eneste program..

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte ny bærbar PC i går (Dell Inspiron 8500 med Widescreen) og den er utstyrt med Geforce 4 go 4200 brikke. Ser at den har keystone correction i kontrollpanelet til skjermkortet. Er dette noe alle Geforce kort har?
    Den andre bærbare (en Compac armada) har et ATI mobility kort, og denne PC'n gir et mye bedre bilde når det gjelder film via projektor. Jeg tror faktisk ATI er Geforce overlegen på filmfremvisning, men det er dårlig at ikke ATI tilbyr keystone correction for projektor fremvisning.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer Akse sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er kjent at Nvidia har støtte for det i sine skjermdrivere, men det hjelper ikke oss som kjører med ATi kort.

Det er noen poster på avsforum.com som tar opp dette temaet, men konklusjonen ser ut til at slik software ikke er å oppdrive.

Det blir også hevdet av enkelte at muligheten for å gjøre en keystone justering på Nvidia sine kort svekker kvaliteten på bilde. Det skal være usagt om disse personene fysisk ser det eller om de bare tror de ser det.

Roger

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Akse
    Det blir også hevdet av enkelte at muligheten for å gjøre en keystone justering på Nvidia sine kort svekker kvaliteten på bilde. Det skal være usagt om disse personene fysisk ser det eller om de bare tror de ser det.
    Jeg prøvde keystone-justering på det gamle GF4-kortet mitt, jeg mener å huske at bildekvaliteten ble forringet, men det er mulig jeg husker feil. Har uansett ikke prøvd å se på film med det. En ting er sikkert, det brukte noe sinnsykt med maskinkraft.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Akse
    JaDet blir også hevdet av enkelte at muligheten for å gjøre en keystone justering på Nvidia sine kort svekker kvaliteten på bilde. Det skal være usagt om disse personene fysisk ser det eller om de bare tror de ser det.

Roger
    Det er et faktum at bildet blir vesentlig forringet med keystone justering, dette gjelder også på de projektorenen som har dette innebygget.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg tenker etter, så er det vel ganske logisk at kvaliteten blir forringet, så lenge justeringen ikke foregår optisk?

Newcomer ok sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    194
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rikky
    Når jeg tenker etter, så er det vel ganske logisk at kvaliteten blir forringet, så lenge justeringen ikke foregår optisk?
    Uten tvil. Dersom man tenker seg om og ser for seg hva som må gjøres for å gjøre err ikke-optisk keystone correction så sier det seg selv at resultatet ikke blir bra. Det er en
    bråte piksler som skal fjernes eller dupliseres horisontalt og/eller vertikalt, med stigende/synkende antall berørte pixler per rad/kolonne. Det må jo bare forringe
    resultatet, uansett hvor bra bildebehandlingsalgoritmer man bruker. Linjedobling etc er jo bare barnematen i forhold.

OK

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •