Vil dette bli en grei HTPC?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Vil dette bli en grei HTPC?

Har en litt pc med litt eldre hardware som jeg har tenkt til å flytte over i et annet kabinett og hive i en kombi Blu-Ray og HD-DVD spiller, men lurer på om det vil dugge som HTPC. Blir kun å kjørt på 720p til og begynne med..

CPU: AMD Athlon 64 4000+ Socket 939 (Standard hastighet 2,4Ghz klokket opp til 3,04Ghz

Ram: 2Gb Geil DDR 400

Skjermkort: Sapphire Radeon HD2600 XT

Har ikke skaffet meg et skikkelig lydkort enda. Skal vist komme et bra Asus kort nå i juli..

Se inlegg nr 6.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenker nok den vil duge. Sikkeret ikke nødvendig å overklokke heller, med riktig programvare/codec, så kan skjermkortet gjøre meste av video prosesseringen. Overklokking og lydløs PC henger er ikke alltid like lett å få til. Jeg har et HD2400 XT skjermkort, og det takler fint 1080P, så 720 blir ikke noe problem på den PC´en der.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    689
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glem overklokking så høres det greit ut det.

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil klare jobben den pc'en der... Har en Athlon XP som kjører ca 2,1GHz og den klarer alt av 720p, bruker coreavc...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ingen problemer med klokking..

Har vifteløst skjermkort og cpu vifta er en SVÆR jævel som går på tomgang.. Eneste som bråker litt er psu. må nok skaffe en billig stille en. Så da går jeg ut ifra at hardware er kraftig nok.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå funnet ut at hket mitt ikke klarter Blu-Ray drevet via SATA kontaktene og har planner om å kjøpe nytt HK, CPU og RAM. Har satt opp en handleliste på prisguden. Er dette et greit oppsett eller er det noen grunner til at jeg burde skifte ut enkelte av delene, pcen kommer fortsatt kun til å bli brukt til film, musikk og surfing på nettet

Hardware.no - Prisguide

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hooligan
    Har en litt pc med litt eldre hardware som jeg har tenkt til å flytte over i et annet kabinett og hive i en kombi Blu-Ray og HD-DVD spiller, men lurer på om det vil dugge som HTPC. Blir kun å kjørt på 720p til og begynne med..

CPU: AMD Athlon 64 4000+ Socket 939 (Standard hastighet 2,4Ghz klokket opp til 3,04Ghz

Ram: 2Gb Geil DDR 400

Skjermkort: Sapphire Radeon HD2600 XT

Har ikke skaffet meg et skikkelig lydkort enda. Skal vist komme et bra Asus kort nå i juli..
    Amd 4000 holder ikke til 1080p hvis det er h264...... Da må du opp i 4600+ to kjerna. Har en slik selv og på de tyngste filene går den opp i 90-95% i 1080p.

Av hovedkort hadde jeg satsa på dette fra intel: Komplett.no - Gigabyte GA-EG45M-DS2H, G45, Socket-775, m-ATX, GbLAN, DDR2, VGA, PCI-Ex(2.0)x16
    Det kortet har hdmi ut med innebygd skjerm og lydkort.

Og en 2 kjerna intel core to duo 2,4. da har du kraft i massevis.

Intermediate Okay sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1. CPU-en hans er klokket
    2. 1080P er enklere enn 1080i - ikke glem det (off topic)
    3. CPU trenger ikke å bli belastet - bruk GPU (DXVA/DXVAII)! Bedre bilde IMO.
    4. Forskjell på codec: FFDShow krever mer enn eks. CoreAVC
    5. Vet du egentlig noe on kvaliteten på det integrert skjermkortet? Er Intel rå på video? DXVA/DXVA2 - for alle formater?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå funnet ut at jeg må kjøpe inn nytt hk cpu ram. Se innlegg nr.6.

Intermediate Muffinman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må gjøre handlevognen din offentlig, får ikke tilgang...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med hovedkortet? Har det hdmi 1.3 ut? Det kortet som jeg nevnte lenger oppe i tråden har nemlig det. Skal du spille blue ray eller hd dvd kjører dette kortet bitstream ut på de nye lydformatene.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, Nightmare. Interressant hovedkort. Så ut som en meget bra løsning.
    Ihvertfall hvis den støtter HW akselerasjon på HD materiale, slik at man ikke trenger de største CPU'ene.

NB !!
    Det må også støtte Dolby True HD og DTS HD Master Audio i full bitstream.
    Gjør det det ?? Eller er det bare videodelen som er komplett ?

Kan man i tillegg sette inn et dedikert eksternt eller internt stereolydkort til musikkavspilling, og sette det opp slik at når man spiller musikk, så velger PC'n automatisk å heller bruke dette. Mens når man velger filmavspilling så kjøres både lyd og bilde gjennom HDMI ??

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndyMcnebb
    Kan man i tillegg sette inn et dedikert eksternt eller internt stereolydkort til musikkavspilling, og sette det opp slik at når man spiller musikk, så velger PC'n automatisk å heller bruke dette. Mens når man velger filmavspilling så kjøres både lyd og bilde gjennom HDMI ??
    Hei, ja du kan for eksempel sette surroundlydkortet til førstevalg i Windows. Så kan du sette stereo-kortet til førstevalg i for eksempel winamp. Du bør da bruke forskjellig medieavspiller til musikk og film.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndyMcnebb
    Hei, Nightmare. Interressant hovedkort. Så ut som en meget bra løsning.
    Ihvertfall hvis den støtter HW akselerasjon på HD materiale, slik at man ikke trenger de største CPU'ene.

NB !!
    Det må også støtte Dolby True HD og DTS HD Master Audio i full bitstream.
    Gjør det det ?? Eller er det bare videodelen som er komplett ?

Litt usikker på akkurat om man får full bitstream men leste igjennom manualen og der fikk man jo valget om man ville ha lyden gjennom hdmi eller spdif i bios oppsettet til kortet. Så lenge man har all lyd ut på hdmi er den vell kanskje ikke lyden tukla med. Jeg kommer til å gå for det her hovedkortet uten tvil. Det har støtte for de siste lydformatene garantert.

Man har jo et særdeles intressant lyd kort fra asus med HDMI og full bitstream ut ved avspilling blur ray og hd dvd.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har et ati radeon hd2600XT jeg skal bruke. Så jeg trenger ikke grafikk på hk. Har ikke tv som tar 1080p eller noe som kan spille av HD-lyd heller. Bruker spdif til forsterker.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hooligan
    Jeg har et ati radeon hd2600XT jeg skal bruke. Så jeg trenger ikke grafikk på hk. Har ikke tv som tar 1080p eller noe som kan spille av HD-lyd heller. Bruker spdif til forsterker.
    Hvis du legger på et par hundre lapper og disabler det innbygde skjermkortet på hovedkortet så er du forbredt på fremtiden og du kan fortsatt kjøre spdif eller hva du vill.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •