Litt O/T, men hvilke(n) harddisk til operativsystem?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Litt O/T, men hvilke(n) harddisk til operativsystem?

Skal bygge meg en ny rå pc snart.
    Klarer ikke å bestemme meg om hvilke(n) harddisk jeg skal bruke til operativsystem.

Har 2stk Raptor 74gb 16mb cache 10000rpm i pc'en jeg har i dag. Er fornøyd med det, men bråker litt...

Lurer litt på SSD. Hva med 2stk 32GB OCZ SSD i Raid0? Er det bortkasta penger?
    Eller hva med WD Velociraptor 300GB (litt overkill med 2stk i Raid0 kanskje) Er den rask nok alene?

Hva hadde dere valgt?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BigZ
    Skal bygge meg en ny rå pc snart.
    Klarer ikke å bestemme meg om hvilke(n) harddisk jeg skal bruke til operativsystem.

Har 2stk Raptor 74gb 16mb cache 10000rpm i pc'en jeg har i dag. Er fornøyd med det, men bråker litt...

Lurer litt på SSD. Hva med 2stk 32GB OCZ SSD i Raid0? Er det bortkasta penger?
    Eller hva med WD Velociraptor 300GB (litt overkill med 2stk i Raid0 kanskje) Er den rask nok alene?

Hva hadde dere valgt?
    Ikke at jeg har førstehåndskunnskap om det, men ang. SSD så skriker de litt om holdbarhet i forhold til hdd, men tror nok mye er myter personlig så sikter jeg til å få til en diskløs frontend htpc bootet over nett med backend over gigabit nett. det værste er projector/dvdspiller-støy her i gården... :-)

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis jeg var i din situasjon og jeg ikke hadde trengt å lagre noe i HTPCen ville jeg gådd for SSD.

I min pc har jeg en Samsung 500gb disk, og den er omtrent det eneste som lager støy derifra.

Hvis du må lagre filer på htpcen må du nok gå for andre, og da er WD Caviar til å anbefale. Den har vært anbefalt pga lite vibrasjoner og lite støy.
    Recommended Hard Drives | silentpcreview.com

Money no object? Gå for SSD

Intermediate Okay sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    WD's GP (GreenPower) er vistnok det beste 3.5" kjøpet mtp HTPc (støy).

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er faktisk ikke så opptatt av støy. Skal ha en 500GB og en 1TB (WD GreenPower faktisk) disk i tillegg til et Nvidia GTX 280. Og med en E8500 som skal blodtrimmes så blir det uansett ikke en lydløs pc. Dette skal stå i det nye Lian Li PCV1000Z kabinettet. (Lian Li Miditower, Aluminium, Sort - Netshop.no - pc data foto minne digital)
    Nå har jeg bestemt meg for å beholde de to 74GB Raptor diskene mine som skal stå i Raid0. Hadde lyst på 2stk 32GB SSD i Raid0, men det blir for dyrt nå. Venter litt....

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •