Opera virker ikke lengre...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Intermediate cowboy bebop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Opera virker ikke lengre...

Jeg har ett problem med nettleseren min som irriterer noe grenseløst. Etter ett vedlegg ble åpnet på gmail (ikke noe virus eller trojaner, det var et .htm vedlegg med lønnsslipp) har opera rotet det skikkelig til. Den åpner nå ca 10 tomme sider i sekundet der det står en kryptisk localhostadresse. Adressen fører til temporary downloadsmappen til opera, som etterhvert fylles helt opp av disse tomme sidene. Problemet er at jeg ikke får stilt dette tilbake i det heletatt, og avinstalasjon av Opera medfører tydeligvis ikke en total fjerning av alle filer. Dermed får jeg ikke bruke Oprea mer. jeg har prøvd eldre versjoner av opera, alle tenkelige menyer osv.

Og nei, jeg vil ikke bruke firefox eller IE. det er elendige nettlesere som ikke kan brukes til noe. Selv nå irriterer jeg meg over IE siden jeg er tvunget til å bruke den for å skrive dette...

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Avinstallert og installert i alternativ mappe, så virket det igjen... Fyttikatta hvor dårlig IE er... Jeg vil si på grensen til skandaløst dårlig.

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Opera er best! Bra du fikk ordnet det

Active Zcum sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    399
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    IE er beregnet på folk som kun ser på vg.no og logger seg på nettbank, går man utenfor dette så burde man velge browsere som firefox/opera etter min mening.

Uansett er vell 90% av all spam konstruert for IE. Hvorfor? jo fordi 90% av de som bruker windows, bruker nettopp IE. og derfor vill skaden ramme flere.

Så som du sier, i er latterlig dårlig

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker selv opera. Og er forsåvidt godt fornøyd med det. Jeg har også innstallert FireFox. Men jeg får ingen av disse til å funke ordentlig med nettvideoer. Er det noe jeg må sette opp? Hvis jeg skal se en video på Dagbladet.no, VG.no eller på Youtube, så stopper disse i både opera og FireFox. Da må jeg kopiere adressen over i IE for å se videoen... Jeg er ikke i farten sikker på om det alltid er slik. Men det er i hvertfall veldig ofte. og det gjelder i hvertfall ofte på youtube. Så akkurat på videoer fungerer IE best for meg.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg legger ut her noen filer du må lime inn i mappa Plugins, under Programfiler/Opera eller hva du har lagt det under.

Jeg får nettvideoer til å fungere etter jeg gjorde det. Skru av Opera før du limer inn filene og start Opera igjen så skal det fungere.

RapidShare: Easy Filehosting

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gorg
    Jeg legger ut her noen filer du må lime inn i mappa Plugins, under Programfiler/Opera eller hva du har lagt det under.

Jeg får nettvideoer til å fungere etter jeg gjorde det. Skru av Opera før du limer inn filene og start Opera igjen så skal det fungere.

RapidShare: Easy Filehosting
    Takk for hjelpen!
    Det gjorde susen.
    Men det er jo litt dårlig at man må gjøre slike triks. Hvorfor ligger ikke dette inne i standard Opera? Hvor finner jeg egentlig slike plugins?

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare hyggelig!

Var i samme situasjon som deg for en stund tilbake, og begynte å lete etter løsninger. Fant noe på et forum, og lastet det ned. Nå har jeg implementert det i alle pcene mine(alle tre.. ) og er glad jeg slipper ie. Blir rettogslett litt irritert når jeg må bruke det.

De plugins burde være lett tilgjengelig, og når man skal installere plugin (ved mangel når man skal se video på ala youtube) blir man bare henvist til microsoft sine sider hvor man går seg vill, iallefall jeg. Så jeg spurte noen bekjente og de ville også ha det slik, så vi prøvde å finne det. Var to filer som jeg trengte for å løse problemet mener jeg.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg føler meg ivertfall mer og mer irritert i IE ettersom mouse gestures ikke virker der. får bare opp den der idiotmenyen.....

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ser ut som jeg har fått tilbake mine problemer med video i opera...
    Det er mulig det kom tilbake med oppgraderingen til opera 9.51.
    Plugins ligger der fortsatt. Men nå ser det ikke ut til at det hjelper. Nå begynner jeg å bli litt irritert på opera.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •