De Nye ATI 4850 Lyd kortene leverer 8 kanals LPCM/MPCM Lyd

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

De Nye ATI 4850 Lyd kortene leverer 8 kanals LPCM/MPCM Lyd

Endelig er vente tiden for hd lyd fra pcen over. ATI sine nye skjermkort kommer med hd lyd del.

AnandTech: ATI Radeon HD 4850 Preview: AMD Delivers Performance for the Masses

Bestilte meg nettop et 4850 kort til ca 1300.

Ble feil i tittel, skulle være skjermkort.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Oj, det er jo bare det som manglet! Må vel riste støv at den gamle tråden for AVforums offisielle HTPC nå da!

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er fortsatt bare en halvveis løsning da den ikke støtter PAP, maks 16 bit / 48 kHz (downsampling) og ingen bitstreaming.
    Jeg venter noen måneder til før jeg kjøper, Asus kommer med et lydkort i juli som støtter bitstreaming av DTS HD Master og TrueHD, og Auzentech kommer med sitt kort i september.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av striky
    Det er fortsatt bare en halvveis løsning da den ikke støtter PAP, maks 16 bit / 48 kHz (downsampling) og ingen bitstreaming.
    Jeg venter noen måneder til før jeg kjøper, Asus kommer med et lydkort i juli som støtter bitstreaming av DTS HD Master og TrueHD, og Auzentech kommer med sitt kort i september.
    Og hvor har du disse svarene fra? URL

Kortene er delvis under NDA enda. Eneste infoen jeg har funnter på de rundt 20 review sitene er at det har 7.1 LPCM. Det står ingenting om bit og kHz enda...

Asus kortet som kommer krevde vel at du brukte software playern som fulgte med kortet. Du ville ikke få dette med powerdvd eller windvd leste jeg en plass.

Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnusavr
    Og hvor har du disse svarene fra? URL
    Vel, det er ikke helt offisielt, men det er flere tråder i flere forum som nevner at den ikke støtter PAP, bl.a. en brukertest på AVSforum. Det er ihvertfall ikke nevnt noen steder at den gjør det, og slike viktige ting pleier å være i spesifikasjonene ganske tidlig.

Sjekk f.eks. ATI Radeon HD 4800 series supports 7.1 channel HDMI audio! - AVS Forum for mer info. Det er flere andre tråder på samme forum som kan være verdt å lese også.

Jeg vil råde dere til å avvente kjøp til dette er bekreftet/avkreftet fra sikre kilder. For min del venter jeg til høsten med å oppgradere min HD-maskin.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av striky
    Vel, det er ikke helt offisielt, men det er flere tråder i flere forum som nevner at den ikke støtter PAP, bl.a. en brukertest på AVSforum. Det er ihvertfall ikke nevnt noen steder at den gjør det, og slike viktige ting pleier å være i spesifikasjonene ganske tidlig.

Sjekk f.eks. ATI Radeon HD 4800 series supports 7.1 channel HDMI audio! - AVS Forum for mer info. Det er flere andre tråder på samme forum som kan være verdt å lese også.

Jeg vil råde dere til å avvente kjøp til dette er bekreftet/avkreftet fra sikre kilder. For min del venter jeg til høsten med å oppgradere min HD-maskin.
    Du kan da vel rippe filmen til disk så se den. HVis den ikke er encrypted skal det da gå?

Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnusavr
    Du kan da vel rippe filmen til disk så se den. HVis den ikke er encrypted skal det da gå?
    F.eks. rippe til disk og encode til FLAC, ja. Men det er ingen fullgod løsning.
    Uansett vil vi nok se mange løsninger på markedet før året er omme.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •