Støtter DVB-T kortet mitt RiksTV (Mpeg4)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Støtter DVB-T kortet mitt RiksTV (Mpeg4)

Heisann.

Jeg har nettopp kjøpt meg en ny bærbar PC. Dette er en HP Pavilion dv9885. Det fulgte her med ett TV kort som heter: YUAN EC372S DVB-T TV-tuner

Jeg er klar over at det kan bli vanskelig å få inn betaltkanalene, men skal vel uansett få inn nrk kanalene ettersom de er åpne?

Lasta ned mediaportal med den TV service tingen. Når jeg går inn på den konfiguratoren så kommer tvkortet mitt opp. Jeg går så inn for å velge country. Finner Norge og Oppland, men ikke Gjøvik hvor jeg bor. Etter litt googling og søking fant jeg ut at jeg måtte gå inn på ei fil for å legge til Gjøvik. Fant også en formel her på avforum hvor du skal bruke kanalnr og gange dette med 8 for så å legge til 302 (husker ikke helt om det var 302, og finner ikke igjen formel nå). Da finner man ut hva slags frekvens jeg skal legge inn. Ettersom alle i norge lå på 8mhz så valgte jeg dette.

Men når jeg har gjort dette får jeg ingen signal, og finner heller ingen kanaler. Blei da usikker på om dette kortet mitt i det hele tatt støtter mpeg 4.

Etter masse søking og sånn finner jeg ikke ut av dette, men var en på forumet her som oppga ett lite program som kan sjekke signal styrke. Dette programmet heter: last tsreader lite

Jeg legger så inn riktig frekvens. Det programmet sier da at jeg har veldig god styrke og kvalitet. På en liste under der får jeg opp alle kanalene som er tilgjengelig. Med navn og hele greia.

Hadde jeg fått inn signalene på kortet hvis det ikke var ett mpeg4 kort?

Hvorfor får jeg ikke inn signaler i mediaportal når jeg bruker de samme innstillingene??

Håper noen kan hjelpe meg

mvh
    Marius Sveen

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback