Router, modem og Vista - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 27 av 27
    Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Dersom du først skal "gamble" med en ordinær bredbåndsruter ville jeg i hvertfall tatt en som har fått meget gode skussmål uavhengig av produsent o.l:

https://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=331590

Boksen kommer med 11 års garanti!

Utdrag fra testen hos hw.no hvor den fikk terningkast 6

"D-Link DIR-655 har både ytelse og funksjonalitet i behold. I tillegg er den lekende lett å ha med å gjøre. Der lillebroren DIR-635 sviktet på ytelse, tar DIR-655 igjen så det monner. Den tar over ytelseskronen i samtlige tester, med unntak av det andre testpunktet. Ytelsen er god uansett hvilke klientkort vi bruker - faktisk så er et av klientkortene med et annet trådløst brikkesett raskere enn D-Links egne.

Routing-ytelsen er også i en egen klasse i forhold til alt annet vi har testet. Toppytelsen målte vi til hele 310 Mbps, men ved normal internettbruk vil den være en del lavere, blant annet på grunn av variert trafikk og sesjoner. For de med raske internettlinjer (50 Mbps og over) vil denne routeren yte langt bedre enn de andre på markedet i dag."

"For de som ikke vil vente har vi bare en ting å si - dette er uten tvil den beste 802.11n-routeren som finnes på markedet i dag!"

Testen er fra april 2007, så ha dette i bakhodet.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er den jeg også vurderer.

Forøvrig ser det ut til at det er mer stabilt når jeg kjører vanlig nettsurf, mens når jeg slenger opp MSN på vistamaskinen så butter det fort.

Active RimJob sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt flere routere fra D-Link, og det er sant som det sies at det er vekslende kvalitet på disse. MEN, kjøpte meg DIR-655 for et halvt år siden, og nettverket hjemme har ALDRI vært så stabilt som det er nå. Jeg bruker den med to stasjonære (den har gb-switch som er meget god), og med to laptoper(wi-fi). Alle disse er Vista maskiner. Den ene laptopen har jeg brukt som trådløst mediacenter, og selv ved streaming av .MKV filer er det ikke antydning til hakking. Anbefales!

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Firmaet jeg jobbet for når vi satte opp den routeren jeg har i dag hadde over 40 D-link routere stående hjemme hos ansatte med klientoppkobling. Vi hadde ikke stort problemer med noen av dem. Hadde alle flaks?

Det sitter en kompis ved siden av meg her. Han har en linksys. Den er ustabil. Naboen hans har en linksys, den er også ustabil. Foreldrene hans har en linksys, den er jaggu meg også ustabil.

Alle har sine dårlige dager. Kan være at dere fikk med den "nye" strømkontakta, tror det var den som fucka opp for de fleste D-link 624 i sin tid. D-link fulgte selvfølgelig opp og ga kundene nye strømkontakter.

Linksys har også crap ja, alle har det. Problemet med Linksys i mitt syn er at det har så forbanna mange versioner av en og samme rutermodell! umulig å vite hva man får. V3 og V4 eller noe var skikkelig skrap. Vet ikke hva slags version de er oppe i nå.

D-link er vel den rutern jeg har hatt mest problemer med iallefall (tror jeg faktisk enda har til gode å få GET til å fungere godt på en slik ruter. Selv har jeg ikke GET, men mange kompiser i oslo har det. Og ja, vet trikset med motorola modemet de leverer med ).

Men for all del, har du hatt god erfaring med D-link. Og vil kjøpe det neste gang og, da er det egentlig samme pokker for meg hva slags modell du velger . De vinner jo tester i hytt og gevær.

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RimJob
    Har hatt flere routere fra D-Link, og det er sant som det sies at det er vekslende kvalitet på disse. MEN, kjøpte meg DIR-655 for et halvt år siden, og nettverket hjemme har ALDRI vært så stabilt som det er nå. Jeg bruker den med to stasjonære (den har gb-switch som er meget god), og med to laptoper(wi-fi). Alle disse er Vista maskiner. Den ene laptopen har jeg brukt som trådløst mediacenter, og selv ved streaming av .MKV filer er det ikke antydning til hakking. Anbefales!
    Jeg regner med at du vet hva ordet RimJob medfører i homofile miljøer...

Active RimJob sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Jeg regner med at du vet hva ordet RimJob medfører i homofile miljøer...
    Hadde nettopp sett en episode med South Park da jeg registrerte kontoen:-D
    Burde kanskje byttet nick, men det er vel ikke bare bare det heller...

Intermediate tazzat sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant du nie fix på dette?
    Har samme problem med 2 laptopper med vista,di kobler ned internet på min 3com wlan modemrouter hver 2. min.

har prøvd google men ikke funnet noe svar på det..

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •