Hotkeys for switching av monitor

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hotkeys for switching av monitor

Jeg har en TV og en PC-skjerm koblet til HTPCen min, og er ute etter en løsning som gjør at jeg kan trykke en knapp på min Logitech Harmony for å bytte mellom visning på TV og PC-skjerm. Slik det er nå må jeg inn i nvidia control panel og gjøre dette manuelt hver gang, noe som er litt plagsomt.

Trodde nylig jeg hadde fått løst det med ultramon, men problemet nå ser ut til å være at Ultramon baserer seg på skjerminnstillingene i Windows, og den viser at bare PC-skjermen er koblet til så lenge det er tilfelle når jeg startet opp maskinen. Grunnen til at TV-en ikke er tilkoblet PC-en konstant er at jeg kun har 1 HDMI-inngang på TV-en, og jeg bruker HDMI både til HTPC og Playstation. Så dersom HDMI-switchen står i "PS3-modus" når jeg starter opp PC-en, så vil ikke Ultramon gå med på at jeg har to skjermer tilkoblet.

Nvidia Control Panel oppdateres korrekt såfort jeg kobler inn HTPC-en på HDMI-switchen, så da er jeg like langt...trenger en løsning som går via Nvidia Control Panel ser det ut som.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hmm, tror kanskje enkleste måten å få til dette på er å bruke powerstrip. Der kan du selv velge en hotkey for å "Toggle multiple monitors".

Highlight "Toggle multiple monitors", trykk "Add binding". Velg en tastekombinasjon, trykk OK. Lær tastekombinasjonen til harmony`en.

Litt usikker på hvordan dette fungerer (og om det fungerer uansett hvilket program du har fremst), men det er jo relativt enkelt å teste?

DrE

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •