Logitech Harmony One til HTPC

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Logitech Harmony One til HTPC

Gikk til innkjøp av en fjernkontroll av typen Logitech Harmony One med det i tankene at den skulle erstatte fjernkontrollen til HTPC, TV, forsterker og HDMI-switch. De tre sistnevnte funker den utmerket med, men det gikk fort opp for meg at det ville funke dårlig med PC-kontrollen da den bruker RF, og Harmony One kun har IR.

Så lurer jeg på hva den enkleste og billigste måten å få Harmony One til å virke på PCen er. Må jeg kjøpe en ny IR-kontroll til PC-en, eller holder det å bare kjøpe en IR-mottaker? Hvis jeg bare skal kjøpe mottaker så må jeg vel vite at det finnes ferdig-profil for denne i Logitech sin database (Siden jeg ikke har mulighet til å lære opp Harmonyen).

Flott hvis noen har innspill, og som sagt så vil jeg gjerne ha det rimligst mulig (siden jeg allerede følte 1500 kr for en fjernkontroll er et dypt nok innhogg i gadget-kontoen min)

Active teoh sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    328
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte en Harmony 555, og en MCE remote med ir-mottaker til mitt system. Fungerer utmerket! IR-mottakeren er bra, og den ligger allerede i databasen. Og så vil du jo ha tilgang til den egentlige fjernkontrollen også i tilfelle man trenger å lære opp sin egen kontroll.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det mulig å bare kjøpe en IR-dongle som dette mon tro? DealExtreme: $5.21 USB IRDA Dongle

Koster jo så å si ingen ting.. Problemet er vel da å få harmonyen til å sende de riktige signalene... Finnes det en løsning på dette?

Active teoh sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    328
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ikke si noe spesifikt om akkurat den der, men leste en del tråder og artikler om akkurat dette problemet før jeg bestemte meg for MCE remote. Kjøper du bare en ir-dongle så må du på en eller annen måte mappe kommandosignalene selv, finnes programmer for dette, og det er mulig. Men etter å ha lest meg i sirkel et utall ganger, og pga MediaPortals direkte støtte for MCE remote så endte jeg på denne løsninga.

Fikk tak i mitt brukt som demovare til kr 300,- ca. Hvis du nå velger en annen løsning, så er jeg veldig interessert i dine erfaringer isåfall

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg prøver meg på denne: DealExtreme: $11.80 Super Compact Media Center IR Remote Controller with USB Receiver

Burde vel funke OK. Skal jo ikke bruke selve fjernkontrollen uansett, så så lenge den duger til å lære opp harmonyen så er jeg fornøyd.

Kjøpte en slik i samme slengen, så jeg kan bruke Harmonyen til å kontrollere Playstation 3 også: DealExtreme: $9.51 USB DVD Movie Remote Controller for PlayStation PS3

En femtilapp per stk. (og gratis frakt) er det ingen ting å si på!
    Har bestilt flere ganger fra dealextreme.com før, så jeg veit at det ikke er lureri

Active teoh sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    328
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så ikke så dumt ut du. Lykke til!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du bruke Logitech Harmony er vel litt av vitsen å bli kvitt alle fjernkontrollene. Da kan du skaffe en av disse som "oversetter" ir kommandoer til bluetooth mot PS3: PS3IR-PRO The Ultimate Solution for controlling your PS3
    Fungerer utmerket.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av knutmarius
    Jeg prøver meg på denne: DealExtreme: $11.80 Super Compact Media Center IR Remote Controller with USB Receiver

Burde vel funke OK. Skal jo ikke bruke selve fjernkontrollen uansett, så så lenge den duger til å lære opp harmonyen så er jeg fornøyd.

Kjøpte en slik i samme slengen, så jeg kan bruke Harmonyen til å kontrollere Playstation 3 også: DealExtreme: $9.51 USB DVD Movie Remote Controller for PlayStation PS3

En femtilapp per stk. (og gratis frakt) er det ingen ting å si på!
    Har bestilt flere ganger fra dealextreme.com før, så jeg veit at det ikke er lureri
    Mulig jeg bommer grovt her, men hvorfor kjøpte du begge deler?
    Det fulgte vel med IRdongel med PS3-kontrollen så burde ikke være nødvendig å kjøpe begge produktene, eller?

Tenkte jeg skulle gå for samme opplegget, så setter pris på svar

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •